اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آیا آقایان این جراحی زیبایی را انجام بدهند یا نه؟

جراحی زیبایی , مردان

 تعداد مردانی که برای کوچک کردن سینه خود را به تیغ جراحان می‌سپارند هر سال در انگلستان بیشتر می‌شود!!!!!!

آمار نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۱ ،۷۹۰ مرد این جراحی را انجام داده‌اند که نسبت به ۵ سال پیش، بیش از دوبرابر رشد داشته است. هزاران مرد در انگلستان دچار اختلال بزرگی سینه با نام علمی ژنیکوماستی هستند. این حالت باعث ایجاد خجالت و ناراحتی مردان در اجتماع می‌شود و نازکی پوست اطراف سینه مشکلاتی را برای آنها به وجود می‌آورد. این پدیده در سنین نوجوانی و همزمان با بلوغ شروع می‌شود اما آمار می‌گوید که ۳۰درصد افراد دارای این ضایعه در سنین بالاتر از بلوغ دچار این مشکل شده‌اند.

از بین بردن نگاه منفی

منتقدان جراحی پلاستیک درباره جراحی پلاستیک این چنینی می‌گویند: ‌«این یک روش برای پول در آوردن از آدم‌هایی است که نسبت به خودشان احساس بدی دارند.» این منتقدان معتقدند تا زمانی که هدف از حراجی حفظ حیات نباشد، نباید زیر تیغ جراح رفت. اما با وجود این، نیل بروسترود، سرپرست بخش جراحی پلاستیک  بیمارستان بزرگ اورموند لندن نسبت به جراحی‌های پلاستیک خوش‌بین است: نگاه منفی به جراحی پلاستیک در حال کاهش است. راه‌های بسیار ساده و بی‌خطری وجود دارد که می‌تواند تاثیرات شگرفی بر بخش‌های خاصی از بدن مانند سینه بگذارد تا بیمار بعد از این تغییرات احساس رضایت و شادی نسبت به فرم بدن و جسمش پیدا کند. این تغییرات بر تلقی بیماران از خود تاثیر دارد و با افزایش اعتمادبه‌نفس او، مسیر رسیدن به هدف‌های دلخواهش را هموار می‌کند.»

آرامش روحی پس از عمل

این عمل می‌تواند به روش NHS (احتمالا با چاقو) انجام شود، اما تحقیقات نشان می‌دهد برخی مردان این روش را آزاردهنده و فاقد نتیجه مناسب اعلام کرده‌اند که نتیجه آن  از شکل مناسب سینه بسیار دور است و خطوط قرمزی روی سینه به جای می‌گذارد. برخی کارشناسان هم معتقدند روش‌های جراحی پلاستیک مانند لیپوساکشن برای این کار مناسب‌تر است. هر چند شرایط و شایعاتی که مبنی بر بی‌کیفیت بودن ایمپلنت‌های سینه مطرح شده است، باعث شده نهادهای نظارتی قانون‌های سختگیرانه‌تری را در رابطه با این عمل‌ها وضع و اعمال کنند. اما با تمام این شرایط آیو آدزینا از عمل جراحی‌اش خیلی راضی است:‌ «کوچک کردن سینه‌هایم زندگی‌ام را دگرگون کرده است و از لحاظ جسمی و روحی یک آدم دیگر شده‌ام. من از نتیجه کار بسیار راضی هستم. درست است که مانند آرنولد هیکلی نیستم اما بعد از عمل به اندام ایده‌آلی که مدنظرم بود نزدیک‌تر شده‌ و احساس می‌کنم با بقیه یکسان شده‌ام؛ حسی که قبلا نداشتم.»

همچنین : بخوانید  ناخن هایی زیبا فقط در 4 مرحله+تصویری

دلایل بروز ژنیکوماستی

به طور معمول ژنیکوماستی را یکی از عوارض چاقی در نظر می‌گیرند، اما بزرگی سینه در آقایان ممکن است دلایل دیگری هم داشته باشد. شاید این وضعیت به دلیل عدم تعادل هورمون‌های جنسی استروژن و تستوسترون اتفاق افتاده باشد. استفاده مستمر از  برخی داروهای ضدافسردگی، قرص‌های تقویت‌کننده عملکرد قلب و کبد و برخی داروهای ضدسرطان باعث کاهش ترشح هورمون‌های مردانه می‌توانند باعث بزرگی سینه‌ها ‌شوند. تحقیقاتی وجود دارد که استفاده از داروهای بدنسازی را عامل ژنیکوماستی می‌داند. دلیل دیگری هم که مطرح شده افزایش هورمون‌های زنانه در مواد خوراکی و محیط‌زیست است. تعداد زیادی از مردان مبتلا به ژنیکوماستی معتقدند بزرگی سایز سینه آنها مربوط به رژیم غذایی نامناسب و ورزش نکردن است. این هم می‌تواند از دلایل بروز این مشکل باشد. مردان ورزشکار معتقدند مردان مبتلا به ژنیکوماستی با ورزش صحیح می‌توانند خودشان را درمان کنند، مربیان بدنسازی هم برای رفع ژینکوماستی اینچنین توصیه می‌کنند: «فقط به باشگاه بروید و ورزش کنید و کمتر هله هوله بخورید. هیچ مردی با سینه بزرگ به دنیا نمی‌آید، وقتی مراقب سلامت و رژیم غذایی‌تان باشید،این حالت سراغ شما نخواهد آمد. اگر دونات و چیپس نخورید همه چیز درست می‌شود.» اما مسئله به این سادگی ها هم نیست و حالا بیشتر مردهای دچار این حالت به فکر جراحی پلاستیک سینه‌هایشان افتاده اند. با وجود شرایط اقتصادی نامناسب، تعداد این عمل‌های زیبایی روز به روز در حال افزایش است.

مجله سیب سبز