ارزش انسان به افکار و باورهای اوست
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

غذاهایی مفید برای خانم ها

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btow741QpNaXdDLj.jpg

 

این برگ سبز حاوی ویتامین کا می باشد و هم چنین حاوی کلسیم و منیزم نیز می باشد.یک دسته ی کوچک آن می تواند پوکی استخوان ها را به تعویق بیاندازد

سیب سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد :
سیب ها غنی از کوئرستین ،آنتی اکسیدانت هایی که می توانند بدن شما را در مقابله با بیماری ها مقاوم تر سازند، هستند. مطالعات نشان می دهد که افرادی که کوئرتنین بیشتری مصرف می کنند در مقابل بیماری هایی هم چون عفونت های تنفسی توان مقابله ی بالاتری دارند
 
عدس منبع تامین آهن است :
عدس ها کالری پایینی دارند و حدود ۳۰ درصد از آهن مورد نیاز بدن با یک فنجان از آن تامین می شود.۱۲ درصد از خانم های جوان ذخیره ی آهن کمی دارند،و این در آینده منجر به آنمی می شود.اما مطالعات نشان می دهد حتی خانمی که دچار آنمی نیست و مقداری کم خون است نسبت به خانم هایی که در سطح نرمال هستند دارای عملکرد های پایین تر هستند.
 
بروکلی با چروک می جنگد :
یک فنجان بروکلی ۱۰۰ درصد از ویتامین سی لازم برای تولید کلاژن را که به پوست می دهد را دارد.بروکلی هم چنین غنی از کاروتن بتا است که بدن آن را به ویتامین اِی تبدیل می کند.این ویتامین به برگشت سلول ها کمک می کند و سلول های قدیمی پوست را با سلول های جدید جایگزین می کند.
 
سیب زمینی حاوی ترکیبات ضد چربی است :
سیب زمینی به بدن توان مقابله در مقابل امراض قلبی را می دهد و فشار خون را پایین می آورد.
اسفناج از مواد مغذی تشکیل شده است :
این برگ سبز حاوی ویتامین کا می باشد و هم چنین حاوی کلسیم و منیزم نیز می باشد.یک دسته ی کوچک آن می تواند پوکی استخوان ها را به تعویق بیاندازد.ویتامین ب موجود در آن نیز از نواقص تولد جلوگیری می کند.
 
شکلات تیره باعث کاهش استرس می شود :
شکلات تیره در مقابل امراض مقاومت می کند. محققان اروپایی دریافتند که افرادی که به مدت دو هفته هر روز یک انس از شکلات تلخ مصرف کنند سطح هورمون کورتیزول آن ها پایین تر است و احساس خمودگی کمتری دارند.کورتیزول باعث یک رشد موقت در فشار خون می شود.
 
قارچ ها آنتی اکسیدانت های ضد سرطانی دارند :
مطالعات نشان می دهد که کسانی که قارچ مصرف می کنند ۶۴ درصد خطر ابتلا به سرطان سینه در آن ها کاهش می یابد. پروتئین موجود در آن به تولید استرو‍ژن که فاکتور اصلی سرطان سینه است کمک می کند.
 
آووکادو سرشار از چربی های غیراشباع است :
تحقیقات نشان داده است که کسانی که به مقدار بیشتری از این اسیدهای چرب استفاده می کنند علاوه بر سلامت جسمانی از اندامی ایده آل نیز برخوردارند.
منبع:جام نیوز
همچنین : بخوانید  بخورید و جوانتر شوید