به عهد و پیمان خود وفا کنید (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

اموزش درست کردن شربت خیار سکنجبین با طعم نعناع

طرز تهیه نوشیدنی تابستانی خیار سنکجبین با طعم نعناع

اگر در جست‌وجوی یک شربت گوارا، خوش‌عطر و دلپذیر برای عصرهای تابستان هستید پیشنهاد می‌کنیم یک بار شربت خیار سکنجبین را همراه عرقیات گیاهی تجربه کنید. تهیه این شربت که یکی از معروف‌ترین و پرخاصیت‌ترین نوشیدنی‌ها در طب سنتی ایران است علاوه بر آنکه موجب افزایش نشاط شما می‌شود تاثیرات درمانی و شفابخشی زیادی دارد.

 

.

اگر تصمیم دارید از شربت سکنجبین و خیار برای یک مهمانی دوستانه در عصر یکی از روزهای گرم تابستان استفاده کنید؛ می‌توانید، عرق نعناع و گلاب نیز به آن اضافه کنید.

.

مواد لازم برای یک نفر:
خیار: ۲ عدد
لیموترش: یک عدد
سکنجبین یا عسل: نصف فنجان
عرق ‌نعنا یا گلاب: نصف فنجان

 

.

روش تهیه :
پیش از هرچیز لیمو‌ترش را پوست بگیرید و فیله آن را جدا کرده و همراه عرق نعناع درون پارچ مخلوط ‌کن بریزید.
پس از آن خیار را خوب شسته و آن را با پوست داخل پارچ اضافه کرده و آنها را با هم مخلوط کنید. برای مخلوط کردن این مواد تنها کافی است با سرعت بالا به‌مدت یک دقیقه دستگاه را روشن کنید. توجه داشته باشید برای هر لیوان احتیاج به یک خیار متوسط دارید.

.
بعد از مخلوط شدن این مواد، آنها را درون لیوان بریزید و متناسب با ذائقه خود و مهمان‌تان سکنجبین به لیوان‌ها اضافه کنید. می‌توانید با کم و زیاد کردن میزان سکنجبین یک شربت سکنجبین خیار شیرین یا کم‌شیرین تهیه کنید.

.
بهترین روش برای تزیین این نوشیدنی خوش‌آب و رنگ آن است که پس از اضافه کردن چند قطعه یخ به داخل لیوان، ۶ تا ۷ برش نازک از یک خیار متوسط را درون آن بریزید و با یک برش نازک از لیموترش آن را تزیین کنید.

همچنین : بخوانید  دستور پخت آش جو کلاسیک

.
روش دیگر آن است که از برگ‌های تازه نعناع برای تزیین استفاده کنید. در این حالت می‌توانید چند برگ از نعنای تازه را ساطوری کرده و آن را به شربت خیار و سکنجبین اضافه کنید و به جای برش لیمو یک برگ نعناع را روی لیوان قرار دهید. برای تهیه این شربت می‌توانید به جای سکنجبین از عسل نیز برای شیرین کردن طعم آن استفاده کنید.