اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آیا رنگ موی شما نیاز به اصلاح دارد؟

 آیا رنگ موی شما نیاز به اصلاح دارد؟ - www.campfa.ir

موهای خود را رنگ کرده‌اید اما رنگ حاصله رنگی مایل به نارنجی از آب درآمده و اصلاً آن چیزی نیست که شما انتظارش را داشته‌اید؟ متن زیر را حتماً بخوانید.

قبل از فکر کردن به اینکه چه لباسی به این رنگ مو خواهد آمد به فکر اصلاح این رنگ باشید.

با متدهای درست و انتخاب رنگ موی مناسب از رسیدن به رنگ غیرمنتظره‌ای که نیاز به اصلاح دارد جلوگیری کنید. این بدین معناست که به رنگ‌هایی که دوست ندارید دل نبندید چون می‌توانید با آن‌ها برای همیشه خداحافظی کنید.

شما با رنگ کردن موهایتان سه تن قرمز، زرد و آبی را در پیگمنت‌های موی خود تزریق می‌کنید. تن آبی کمتر از رنگ‌های دیگر روی موها می‌نشیند و بعد از مدتی رنگ می‌بازد زیرا پیگمنت‌های آبی مو بسیار کم هستند. اما چون پیگمنت‌های قرمز و زرد ماندگاری و تعداد بیشتری دارند رنگ موی شما را به رنگ نارنجی در می آورد. حال نکته اینجاست که چگونه این تن آبی را به موها بازگردانیم؟

 به رنگ‌هایی که پایه‌ی آبی یا سبز دارند رنگ‌های دودی یا خاکستری گفته می‌شود که رنگ نارنجی را خنثی می‌کند. در دنیای رنگ‌ها، آبی متضاد نارنجی است این اصل به ما می‌آموزد که با ترکیب رنگ آبی یا سبز با رنگ نارنجی رنگ خنثی‌ای بدست می‌آید که دیگر حالت زنگ زدگی ندارد و به رنگ ایده‌آل شما نزدیک‌تر است.

اگر رنگ‌مویتان به سمت طلایی-قرمز کشیده شده از پایه‌ی سبز و اگر به سمت نارنجی-طلایی سوق پیدا کرده‌است از تن آبی استفاده کنید.

گاه رنگ روی موهای سفید یا خاکستری بسیار روشن‌تر از رنگ مورد نظر از آب در می‌آید این بدین معناست که موهای سفید برای پوشش کامل نیازمند رنگ‌هایی تیره‌تر هستند. هنگامی که رنگ مورد نظر را انتخاب کردید دو یا سه درجه تیره‌تر را برای موهای سفیدتان به کار ببرید تا به رنگ مطلوبتان برسید. اما سعی کنید بیشتر از رنگ‌های مات و طبیعی استفاده کنید.

همچنین : بخوانید  آموزش های تصویری آرایش مو 2013

برای افرادی که در منزل موهایشان را رنگ می‌کنند حتماً پیش آمده‌است که رنگ بدست آمده خیلی تیره‌تر از رنگ مورد انتظارتان بوده‌است. بی‌رنگ کردن مو باعث می‌شود که با اضافه کردن رنگ تیره‌تر رنگ دلخواه روشنی داشته باشید. اما باید در استفاده از مواد رنگ بری همچون دکلره مهارت داشته باشید. در عوض می‌توانید از شامپوهای دکوپاژ که رنگ بری ضعیف هستند استفاده کنید. برای رنگ‌بری رنگ نامطلوبتان نیز می‌توانید از رنگ برهای موجود در بازار بهره ببرید.

موهای رنگ شده نیاز به مراقبت بیشتری دارند. استفاده از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده در ماندگاری بیشتر رنگی زیبا مؤثر هستند.

برای داشتن رنگ موی یکدست باید توجه داشته باشید که قبل از انجام عملیات رنگ کردن، موهایتان را با کاندیشنر به طور کامل ماساژ دهید.

موهای به رنگ ماهاگونی، بادمجانی و دیگر رنگ‌های فانتزی پس از مدتی با شستن از بین می‌روند و رو به قهوه‌ای می‌روند. برای داشتن رنگ فانتزی خوب می‌بایست هرچند هفته یک بار تمدید شوند. آرایشگرتان حتماً برای تمدید این رنگ‌ها به شما وقت دیگری خواهد داد.

استفاده از شامپوهای رنگساژ حقیقتاً بی تأثیر نیست. این شامپوها در رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارند و با استفاده آن هر از چندگاهی روی مویی که پایه‌ی متناسب را دارد می‌توانید رنگی به زیبایی اولیه آن داشته باشید.

استفاده از واریانس‌های دودی، سبز و آبی تن زرد و نارنجی را می‌پوشانند. اگر به رنگ انتخابی‌تان ایمان ندارید می‌توانید مقدار کمی از موهایتان را رنگ کنید و نتیجه را ببینید اگر مورد قبول نبود دیگر لازم نیست رنگ تمام موهایتان را دوباره اصلاح کنید.

علاوه بر نکات بالا مهارت ترمیم یک رنگ موی نامطلوب گاه کار آسانی نیست اگر عوامل بالا همچنان نتوانسته‌اند به شما کمک کنند شک نکنید که باید کار را به کاردان بسپرید.