افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

دستکش پیامک زن اختراع شد+عکس

وقتی هندزفریها برای نخستین بار در بازار ظاهر شدند بسیاری از مردم با دیدن افرادی که در حال راه رفتن و در وسائل نقلیه عمومی گویی با خود صحبت می کنند شگفت زده می شدند.

اکنون بار دیگر زمان آن فرا رسیده است که استانداردهای خود را هنگامی که درباره یک رفتار قضاوت می کنیم تغییر دهیم، چرا که محققان اقدام به ارائه دستکشی کرده اند که می توانید وقتی آن را در دست دارید با تکان دادن انگشتانتان پیامک بزنید.
طراحی این دستکش به معنای آن است که افرادی که به نوشتن پیامک عادت دارند و تعداد پیامکهای ارسالی آنها در طول روز قابل توجه است به سادگی می توانند بدون این که صفحه نمایش تلفن خود را لمس کنند اقدام به ارسال پیامک کنند.
جیک لیو دستکش صفحه کلیدی را نشان می دهد، دستکشی که طراحی آن تداعی کننده دستکش تام کروز در فیلم گزارش اقلیت است 
این فناوری جدید شبیه تصوراتی است که در فیلم علمی تخیلی گزارش اقلیت به تصویر کشیده شده بود. در این فیلم کاراکتر جان اندرسون که نقش آن را تام کروز برعهده داشت از یک دستکش برای ارتباط با پایگاه داده های یک رایانه بهره می برد.
با دستکش صفحه کلیدی کاربران می توانند به جای این که از انگشتان خود برای لمس نوشتن حروف الفبا استفاده کنند، هر بند از انگشتان این دستکش یکی ازحروف الفبا را در خود جای داده است.
در این دستکش سیمهای نازکی ضربه کلید را به یک واحد کنترل که اندازه یک قوطی کبریت است و در پشت این دستکش قرار دارد منتقل می کنند تا فرمان از طریق بلوتوث به تلفن همراه منتقل شود.
این دستکش با کامپیوتر، تلفن همراه، کنسولهای بازی و سینتی سایزرهای موسیقی و حتی تجهیزات نظامی سازکار است. این دستکش توسط چهار مهندس کامپیوتر در دانشگاه آلاباما در آمریا طراحی شده است.
جیک لیو مخترع این دستکش اظهار داشت که این فناوری از علاقه وی به فیلمهای علمی تخیلی و تجربه وی در رابطه با فناوریهای صفحه لمسی الهام گرفته است.
کاربر هنگام استفاده از این دستکش حتی می تواند کلمه هایی که نوشته شده را باز کند، برای این کار باید یک با حرکت سریع دست خود را تکان دهد. حروف الفبا به طوری در بندهای انگشتان این دستکش قرار گرفته که یادگیری و حفظ جای آنها ساده باشد تا کاربر حتی بتواند بدون نگاه کردن به دستکش پیامک بزند.
براساس اظهارات طراحان این دستکش، کاربر وقتی جای حروف را یاد گرفت و حفظ شد می تواند حروف را از آن جدا کرده و دستکش را چون یک دستکش عادی در دست خود نگاه دارد.
کاربر با پوشیدن این دستکش و لمس بند انگشتان خود می تواند پیامک ارسال کند
سازندگان این فناوری امیدوارند که به زودی اختراع خود را ثبت کرده و آن را وارد بازار فروش کنند.
همچنین : بخوانید  گاف بزرگ گوگل: در اندروید ۴.۲ از ماه دسامبر خبری نیست!
برچسب ها :