اتحادتان را در تمام زندگی حفظ کنید تا همیشه پایدار و سرافراز باشید.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

روشهای زیبایی برای رفع چروکهای اطراف لب خانمها!

توصیه هایی برای یک آرایش لب زیبا - www.campfa.ir

پوست اطراف لب‌های خانم‌ها عروق خونی کمتری نسبت به پوست مردان دارد و هرچه گردش خون در این ناحیه بیشتر باشد، ایجاد چروک‌ها به تعویق می‌افتد.  این غدد بر فیلر‌های طبیعی پوست موثرند.
استقرار تارهای ماهیچه‌ای اطراف لب‌های خانم‌ها در لایه‌های میانی پوست می‌تواند باعث نوعی کشش پوست به سمت داخل پوست شود و به این ترتیب زمینه ایجاد چروک را فراهم می‌کند.

 

درمان چروک اطراف دهان
درمان‌های چروک‌های اطراف دهان را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: درمان‌های خانگی و درمان‌های طبی که دو درمان اول، خانگی‌اند و چهار درمان بعدی، طبی.
۱- عادت‌های نادرست را ترک کنید:سیگار نکشید. از ضدآفتاب استفاده کنید. کرم ضدچروک مناسبی تهیه کنید و از رژلب‌های تیره استفاده نکنید زیرا چروک‌ها را بیشتر مشخص می‌کنند.

۲- ورزش کنید: دو ورزش زیر را می‌توان از ورزش‌های مفید ضدچروک اطراف لب دانست:
الف) صاف بنشینید: دهانتان را ببندید و سعی کنید لب‌هایتان را به سمت بینی‌تان ببرید تا ۵ بشمارید و به حالت اول برگردید. این کار را ۵ بار تکرار کنید. این ورزش را برای جهات مختلف تکرار کنید.
ب) دهانتان را ببندید و در این حالت تا جایی که می‌توانید بخندید و هر بار به اندازه ۵ شماره مکث کنید.

 

۳- فیلرها: فیلرها مواد مخصوصی هستند که در پوست تزریق می‌شوند و چروک‌ها را ملایم‌تر می‌کنند البته نباید از این تزریق انتظار یک درمان قطعی و مادام‌العمر داشته باشید و اگر می‌خواهید همیشه از مزایای فیلرها بهره‌مند باشید، باید با فواصل زمانی مشخص تزریق را تمدید کنید. این روش کمی هزینه بالایی دارد و به‌دلیل استفاده از داروهای بی‌حس‌کننده، احتمالا عوارضی مانند درد، قرمزی و تورم به دنبال خواهد داشت.

همچنین : بخوانید  مدل های آرایش صورت و چشم

۴- درم‌ابریشن: این روش جزو موارد تهاجمی به پوست محسوب می‌شود. متخصص برای این عمل برس دواری را بر پوست می‌کشد و به‌این‌ترتیب لایه‌های سطحی پوستی را می‌زداید تا پوست جوان‌تر لایه‌های زیرین، جای پوست‌مرده و پیر را بگیرد. اگر درم‌ابریشن فقط برای اطراف دهان انجام شود ناحیه اطراف دهان از سایر قسمت‌های دهان روشن‌تر به نظر می‌رسد. بهبود التهاب پوست بعد از انجام این روش ممکن است مدت قابل‌توجهی طول بکشد.

 

۵ -لیزرتراپی: برای از بین بردن چروک‌ها می‌توان از لیزرهای ضعیفی استفاده کرد.

۶ -فیس‌ لیفت با جریان میکرو: در این روش متخصص با دستگاهی جریان الکتریکی بسیار ضعیفی را به پوست منتقل می‌کند.