قدر زمان حال را بدانید که گذشته هرگز برنمی گردد و آینده شاید نیاید.(گالیله)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

برای داشتن موهایی زیبا با رموز زیر آشنا شوید

برای داشتن موهایی زیبا با رموز زیر آشنا شوید

برای داشتن موهایی زیبا با رموز زیر آشنا شوید- www.campfa.ir
اگر می‌خواهید موهای بهتری داشته باشید توجه به یک سری نکات ساده می‌تواند در رسیدن به این امر به شما کمک کند

 


خوردن ماهی و غلات برای داشتن موهای سالم :
برای داشتن موهایی با استحکام و سالم، ماهی و غلات مصرف کنید. پروتئین‌ و چربی امگا ۳ در بهبودی موی سر به شما کمک می‌کند. سبزیجات و هویج نیز به این موضوع کمک می‌کند. مراقب رژیم‌هایی که منجر به کم شدن سریع وزن می‌گردد و باعث می‌شود عناصر ضروری به بدنتان نرسد، منجر به نازک‌ شدن یا حتی ریزش مو می‌گردد.

درخشندگی موهای خود را با شستشوی آن با آب ولرم حفظ کنید :
آب خیلی داغ منجر به از بین رفتن چربی حفاظتی موها که با عث حفظ نرمی و انعطاف آنهاست می‌شود. البته این بدان معنی نیست که شما مجبورید موهای خود را با آب سرد بشویید بلکه به جای آن از آب ولرم استفاده کنید. و پوست سر خود را حین شامپو کردن به آرامی ماساژ دهید.

آسیب انتهای موهایتان را با پروتئین ترمیم کنید :
اگر شما مرتب از وسایل حرارتی برای حالت دادن به موهایتان استفاده می‌کنید یا به موهای خود را رنگ، دکلره یا فر می‌کنید لایه خارجی محافظ موهای خود را دچار آسیب می‌کنید و این منجر به وز شدن انتهای موها می‌شود. در این موارد باید از محصولات محافظ موها که حاوی پروتئین هستند که به داخل مو نفوذ کرده و خلل و فرج موها را به صورت موقت می‌بندد. این مواد تا شامپو کردن بعدی موها در موها باقی می‌ماند و بنابراین شما مجبور به استفاده منظم از آنها هستند.

حجم موهای خود را پر تر نشان دهید :
پری موهای شما به ژن شما و همچنین تکنیک‌ حالت دادن به موهایتان مرتبط است. نژاد دارای موهای قرمز موهای ضخیم‌تری دارند در حالی که بلوندها موهای نازک‌تری دارند ولی تعداد موهایشان بیشتر است. شما می‌توانید از یک نرم‌کننده داخل حمام محدودی ساقه مو استفاده کنید و سپس ابتدا ریشه موهای خود را خشک کنید سپس سر خود را بالا و پایین کنید تا کمی بیشتر موها خشک شوند در این صورت حجم موها پرتر نشان داده می‌شود و در صورتی که موهای خیلی نازکی دارید از وسایل حرارتی با درجه کم استفاده کنید.

شوره سر با روغن درمان نمی‌شود :
شوره اصلاحاً نوعی از خشکی پوست محسوب نمی‌شود. و گناه اصلی متوجه اختلال پوستی در ناحیه سر شماست و مالش روغن به پوست سر منجر به بدتر شدن آن می‌گردد. شامپوهای درمانی در این موارد مفید است. بگذارید ۵ دقیقه شامپو با پوست سر در تماس باشد و سپس به طور کامل آن را بشویید.

از سشوارهای خیلی داغ با قدرت بالا پرهیز کنید :
بر اساس گزارشات در مقایسه با سشوارهای پر قدرت، انواع معمولی هم در همان زمان موها را خشک می‌کنند پس بهتر است از انواع خیلی داغ و پر قدرت استفاده نکنید.

از برس زدن بیش از حد پرهیز کنید :
برس زدن زیاد منجر به ریزش بیشتر موها می‌گردد. بیشتر مردم روزی ۱۰۰ –50 تار مو از دست می‌دهند. برای جلوگیری از ریزش بیشتر از حد نرمال موهای خیس را بخصوص در داخل حمام شانه نکنید.

از شیوه‌های آرایش مو که کمترین آسیب را به موها می‌زنند استفاده کنید :
سعی کنید همیشه موهایتان را نبندید و تحت کشش قرار ندهید بهتر است در موقع استراحت موهای خود را باز نگهدارید. اگر هر زمان از اکتسشن موها استفاده کردید به مدت ۳ ماه موها را آزاد و باز نگهدارید.

با افزایش سن مراقبت از موها را بیشتر کنید :
با افزایش سن موها ضعیف‌تر می‌شود و رشد آنها آرام‌تر می‌گردد اگر موهایتان در اثر رنگ کردن دچار اختلال شده با کوتاه کردن مرتب موها به سلامت آنها کمک کنید و در سنین بالاتر کمتر از رنگ و سایر ترکیبات شیمیایی استفاده کنید.

در آب و هوای خشک با وز شدن موها چه کنیم :
الکتریسیته ساکن در آب و هوای خشک بیشتر می‌شود و این منجر به وز شدن موها در فصول سرد و خشک سال می‌شود. در این موارد استفاده از نرم‌کننده مفید است . استفاده از شامپوهای با PHمتعادل نیز به بهبودی این وضعیت کمک می‌کند.

قبل از شنا کردن دوش بگیرید :
برای جلوگیری از آسیب کلرین قبل از رفتن به استخر دوش بگیرید چون وقتی موها از آب اشباع می‌شود، جذب مواد شیمیایی کمتر خواهد شد. پس از شنا کردن هم از شامپوهای با PHمتعادل بهره بگیرید.

اگر موهای آسیب دیده دارید از انواع روش‌های آرایش موها دوری کنید :
موها را با حوله خشک کنید و از تمام وسایل حرارتی، شیمیایی و رنگ اجتناب کنید، تا موهای جدید جایگزین موهای آسیب دیده شود و موهای سالم‌تری داشته باشید.

همیشه مراقب تغییرات موی خود باشید :
تغییرات ناگهانی موها مثل شکننده شدن، ریزش بیش از اندازه نشانه‌هایی از مشکلات سلامتی محسوب می‌شود بعضی داروها می‌تواند منجر به ریزش مو شود، بنابراین اگر متوجه تغییرات ناگهانی در موها شدید حتماً به متخصص پوست مراجعه کنید.

همچنین : بخوانید  مدل سایه چشم های بنفش جدید