لباس قدیمی را بپوشید ولی کتاب نو بخرید.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نان سنگک با طعم مارمولک!

مسعود طالب‌پور با بیان اینکه نانوایان ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط بهداشتی هستند، اظهار کرد: در صورت رعایت نکردن موازین بهداشتی و تخلف، طبق قانون نظام صنفی نانوایان مجرم شناخته شده و برای آنها مجازات در نظر گرفته می‌شود

رئیس تعزیرات حکومتی فومن از وجود مارمولک در نان سنگک یک شهروند این شهر خبر داد و گفت: نانوای متخلف به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی به پرداخت یک میلیون ریال جریمه نقدی و الزام به رعایت ضوابط بهداشتی محکوم شد.

مسعود طالب‌پور با بیان اینکه نانوایان ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط بهداشتی هستند، اظهار کرد: در صورت رعایت نکردن موازین بهداشتی و تخلف، طبق قانون نظام صنفی نانوایان مجرم شناخته شده و برای آنها مجازات در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه واحدهای نانوایی فومن توسط بازرسان اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی به صورت مستمر مورد بازرسی قرار می‌گیرند، افزود: نتیجه گزارش‌ها برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در نیمه نخست امسال تعداد ۲۸ فقره پرونده تخلف نانوایی در شعبه تعزیرات حکومتی فومن مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: این تعداد پرونده‌ها  به بالغ بر ۱۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی از وجود مارمولک در یک نان سنگک که پخت فومن بود، خبر داد و گفت: صبح امروز شهروندی با در دست داشتن نان سنگک مارمولکی به تعزیرات حکومتی فومن مراجعه کرد.

طالب‌پور اضافه کرد: این شهروند با تهیه نان سنگک از یکی نانوایی‌های این شهر از وجود مارمولک در آن مطلع شده و با به همراه داشتن تکه‌ای از این نان به تعزیرات حکومتی آمد و از نانوای مربوطه شکایت کرد.

همچنین : بخوانید  تست عجیب توالت برای ورود به مدرسه

وی با اشاره به اینکه بازرسان تعزیرات حکومتی فومن به نانوایی متخلف مراجعه کردند و آن را مورد بازرسی قرار دادند، افزود: پس از بررسی‌های لازم، نانوای متخلف صرفا به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی به پرداخت یک میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت و الزام به رعایت ضوابط بهداشتی محکوم شد که در صورت تکرار به طور قطع واحد نانوایی تعطیل می‌شود.

رئیس تعزیرات حکومتی فومن، پروانه کسب، گران‌فروشی، عدم درج قیمت، کم‌فروشی و تقلب، عرضه و فروش کالای قاچاق، رعایت نکردن موازین بهداشتی، استفاده از جوش شیرین در نان، صدور نکردن صورتحساب و تداخل صنفی را از جمله آیتم‌های بازرسی تعزیرات حکومتی فومن برشمرد.

وی ابراز کرد: رعایت موازین بهداشتی شامل بهداشت فردی متصدیان و بهداشت محیط است که دستورالعمل‌های آن از سوی وزارت بهداشت تهیه شده و در بهداشت فردی اخذ کارت تندرستی بهداشت و گواهینامه آموزش بهداشت برای متصدیان واحدهای صنفی و نظافت محیط و اصولی بودن سازه ساختمان برای محیط صنفی الزامی است که رعایت نکردن هرگونه از موارد مذکور تخلف صنفی محسوب می‌شود.

طالب‌پور رعایت موازین بهداشتی را مورد تاکید نانوایان قرار داد و متذکر شد: نانوایان باید موازین بهداشتی را جدی بگیرند زیرا در غیر این صورت جریمه می‌شوند و در صورت تکرار واحد نانوایی تعطیل شده و از طریق رسانه‌های عمومی این موضوع به اطلاع شهروندان می‌رسد.

برچسب ها : , ,