آیا او (خدا) برای بنده اش کافی نیست؟ (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

اعتراف گوگل به افشای اطلاعات کاربرانش

مقامات گوگل اطلاعات بیش از ۲۰ هزار کاربران خود را در اختیار دولت‌های مختلف جهان گذاشته‌اند.
به گزارش فارس به نقل از گاردین، از میان ۲۰۹۳۹ درخواستی که در نیمه اول سال ۲۰۱۲ از سوی دولت‌های مختلف جهان برای دریافت اطلاعات کاربران گوگل ارائه شده، دولت آمریکا با ارائه ۷۹۶۹ درخواست در رتبه اول بوده است.

این رقم نسبت به رقم ۶۳۲۱ درخواست در نیمه دوم سال ۲۰۱۱ رشد قالبل توجهی نشان می دهد. اطلاعات درخواستی مربوط به کلید واژه های جستجو شده در موتور جستجوی گوگل، حساب های جیمیل و یوتیوب و … بوده است.
میزان درخواست ها نسبت به رقم ۱۲۵۳۹ موردی شش ماهه دوم سال ۲۰۰۹ که گوگل برای اولین بار گزارش خود در این زمینه را منتشر کرد هم افزایش زیادی داشته و نشانگر عطش دولت های جهان و به خصوص آمریکا برای دستیابی به اطلاعات خصوصی افراد و نقض حریم شخصی آنان است.
از میان این درخواست ها ۱۷۹۱ درخواست برای پاک کردن ۱۷۷۴۶ مورد محتوای تولید شده توسط کاربران در سرویس های مختلف گوگل ارائه شده که نسبت به رقم ۹۴۹ موردی در مدت مشابه سال قبل حدودا دو برابر شده است. تعداد این درخواست ها درشش ماهه دوم سال ۲۰۱۱ هم برابر با ۱۰۴۸ مورد بوده است.
گوگل می گوید با ۹۰ درصد این درخواست ها موافقت کرده و ضمن پاکسازی اطلاعات درخواستی داده های نقض کننده حریم شخصی کاربران را هم در اختیار دولت‌های درخواست کننده قرار داده است.
بعد از آمریکا کشورهایی مانند هند، برزیل، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، بریتانیا و ترکیه هم در زمره درخواست کنندگان چنین اطلاعاتی بوده اند.

همچنین : بخوانید  سرویس پیامک صوتی ایرانسل