حوادث چون روزها سپری می شوند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

انتشار فیلم مبتذل در سایت آپارات+عکس

به گزارش پایگاه خبری حامیان ولایت:سایت آپارات به گفته دست اندر کارانش با هدف “پاسخگویی به نیاز اشتراک گذاری ویدئو کاربران ایرانی در محیطی سالم!” بر پا شده است. در این سایت شما علاوه بر اینکه می توانید ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، یک کانال با نام دلخواه نیز می توانید بسازید و دیگر کاربران را از ویدئوهای خود مطلع کنید

 

به گزارش بولتن نیوز، شب گذشته که سرم به وبگردی در اینترنت گرم بود، وارد صفحه نخست سایت آپارات شدم. همان لحظه که مصادف با ورودم به سایت آپارات بود؛ احساس کردم پنجره باز شده و سوز سردی وارد اتاق شد. سردم شده بود. اما پنجره بسته بود. تعجب و ماق زدگی به سرما اضافه شد. تصویری که جزء ویدئوهای پربازدید سایت بود، به ذهنم حمله می کرد. قدرت تشخیص نداشتم. این تصویر؛ اینجا، توی سایت آپارات!

alt

برای باز کردن گره‌های کور افکارم، مجبور به باز کردن ویدئو شدم. “روزگار شاهزاده: آشتی چگیونگ و شین”. حالا همان تصویر با اندازه بزرگتر مقابل چشمانم بود. هنوز دلم رضا به باور این مطلب نبود. یعنی واقعاً سایتی که چند ماهی هست مشتریش شدم، اینچنین مطلبی را در خروجیش گذاشته؟

روی دکمه تصویر کلیک کردم که به باور دلم کمک کنم. ویدئو زبان اصلی بود با زیر نویس انگلیسی. شخصیت مرد فیلم از شخصیت زن می خواست که ترکش نکند. «نرو . من را تنها نگذار ….» تصویر قطع شد. به خاطر سرعت اینترنتم بود. بعد از چند لحظه دوباره فیلم لود شد…

alt

… آنچه که دلم رضا به دیدنش نبود را دیدم. حالا انگار خیلی گرمم شده بود. پیشانیم عرق کرده بود. فکری مانند صدایی که در کوه می پیچد، مدام در ذهنم تکثیر می شد… «اگر هنگام دیدن این ویدئو کسی کنارم بود چه باید می کردم. چطور ثابت می کردم که این مسئله، در چند ماه اخیر، اولین بار است برایم در آپارات اتفاق می افتد. چطور ثابت می کردم دلیل بازدید های من از این سایت به خاطر این دست ویدئو ها نبوده است؟»

خدا را شکر کسی کنارم نبود و خود شاهد این خلاف شرع و عرف در یک سایت مطرح داخلی بودم.

به فکر این افتادم که چطور می شود جلوی انتشار مطلب را گرفت. چه کاری می توانستم بکنم؟ هیچ کار؛ به جز اینکه گزارش تخلف بدهم. در صفحه گزارش تخلف وقتی گزینه ها را نگاه می کردم این مسئله ذهنم را خط خطی می کرد، که انگار این اتفاق اولین بار نیست، می افتد.

دوباره به صفحه قبلی برگشتم. اطلاعات ویدئو را نگاه کردم:«از نرگس ارسال شده در تاریخ ۲۷ دی ۱۳۹۱٫ روزگار شاهزاده قسمت ۲۳ پارت چهارم: چه گیونگ با گریه خواست بره که شین گفت پیشم بمون … » اینها هیچ کدام برایم مهم نبود. بیش از دو هزار تعداد بازدید مطلب، آب ناپاکی را روی باورهای دلم و ذهنم ریخت.

alt

این تعداد بازدید بالا از ویدئو شده و هنوز روی خروجی آپارات جا خوش کرده بود؟ به قسمت نظرات رفتم تا جواب سوالم را پیدا کنم و ببینم دیگر کاربران با این مطلب چگونه برخورد کرده اند. در قسمت نظرات بعضی موافق بودن و برخی مخالف. برخی مخالفان را بی جنبه خطاب می کردند و برخی تنها به فکر تبلیغ کانال و ویدئو های خود بودند. تعجب آور اینکه یکی از کاربران شاکی شده بود که این مطلب چرا سانسور شده!.

همچنین : بخوانید  نرم افزار Blaze Video Music DVD Creator v2.0.3.451

از همه جالبتر قوانین سایت آپارات بود که تا حالا پایم به این قسمت از سایت باز نشده بود. توی این قسمت قوانینی که زمان بارگذاری ویدئو باید رعایت می شدند، آمده بود. «دلخراش و آزار دهنده نبودن، مغایرت نداشتن با شئونات اخلاقی و عرف جامعه» و چند بند دیگه.

پایان این قوانین که حتی اگر رعایت هم نمی کردی ویدئویت بارگذاری می شد، آمده که با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۷/۱۰/۱۳۸۲مجلسشورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت آپارات مصداق بستر مبادلات الکترونیکی صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده کاربران است.

alt

تیر خلاصی را فقط توی فیلم ها دیده بودم. اما انگار این پاراگراف هم یک تیر خلاصی بود. تیر خلاصی به من که تمام عزمم را جزم کرده بودم تا فیلتر کردن! این سایت پیش برم. اما همین اول کار کشته شده و به تاریخ و جغرافیا پیوستم.

یعنی که چه من یا هر کاربر دیگری هر ویدئویی که خواستم بگذارم توی این سایت که بازدید بسیار بالایی دارد و در مدت بسیار کوتاهی بازدید کننده‌هایی که به گفته سایت الکسا اکثراً “مرد بدون بچه زیر ۲۵ سال” هستند، آنرا کلیک باران کنند. بعد هم سایت آپارات هیچ مسئولیتی را قبول نکند و تمام مسئولیت را به گردن من کاربر که به احتمال بسیار زیاد اطلاعات اشتباهی در فرم عضویتم نوشته ام، بیاندازند.

واقعاً هیچ نظارتی لازم نیست؟ واقعاً هیچ تبعات قانونی برای به گناه کشاندن این کاربران متوجه سایت آپارات نباید بشود؟

اگر یک ویدئوی مستهجن در سایت بارگذاری شود چه؟

منبع:بولتن