اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بهترین راه برای دم کردن چای

بهترین راه برای دم کردن چای www.campfa.ir

مطالب بسیار زیادی تا به حال در مورد فواید چای خوانده‌ایم، اما آیا نحوه درست کردن یک چای خوب برای خود و خانواده‌مان را هم بلد هستیم؟ در درست کردن چای باید به برخی نکات ریز، دقت داشته باشید که در طعم و کیفیت این نوشیدنی بسیار موثر هستند.

 

قانون ؛ فقط جوشاندن آب در این جا مورد نظر نیست و باید به نکات دیگری نیز توجه داشته باشید. حتما از آب‌های کاملا تصفیه شده و رد شده از فیلترهای مختلف برای دم کردن چای استفاده کنید. مثلا اگر یخچال شما آب تصفیه شده می‌دهد، می‌توانید از آن استفاده کنید. استفاده از آب‌های معدنی نیز برای تهیه چای، زیاد توصیه نمی‌شود، چرا که املاح موجود در آن می‌تواند طعم و رنگ چای را عوض کند.

چای به تنهایی می‌تواند بسیاری از بیماری‌های بدن شما را دفع کند و همچنین سیستم داخلی بدن را قدرت ببخشد، پس نباید ماده دیگری در آن استفاده کرد.

با توجه به شرایطی که دارید و برای اینکه بهترین نتیجه را از نوشیدن یک چای به دست آورید، نیاز است که نوع چایی انتخابی را به دقت در نظر داشته باشید. مثلا اگر دچار استرس شده‌اید می‌توانید از چای سبز استفاده کنید و یا اینکه اگر خیلی سرفه می‌کنید، از چای گیاهی و یا کوهی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

چای به تنهایی می‌تواند بسیاری از بیماری‌های بدن شما را دفع کند و همچنین سیستم داخلی بدن را قدرت ببخشد، پس نباید ماده دیگری در آن استفاده کرد. افرادی هستند که در چای خود، شیر می‌ریزند اما این باعث می‌شود تا بسیاری از فواید چای به وسیله شیر از بین برود و دیگر خاصیت گذشته را نخواهد داشت.

همچنین : بخوانید  طرز تهیه اسموتی پرتقال، موز و آناناس

چگونه بهترین چای را درست کنیم؟

یکی از مواردی که باید به آن دقت بسیاری داشته باشید، نوع شیرین کردن چای است. استفاده از شکر و قند، نه تنها برای بدن ضررهایی دارد، بلکه خواص چای را نیز کاهش می‏دهد. بهترین شیرین‏کننده چای، می‌تواند عسل باشد و یا اینکه اصلاً از شیرین کردن چای خود صرف نظر کنید و آن را تلخ و خالص بنوشید.

خودتان چای تولید کنید!

این گزینه شاید برای بسیاری از مردم مقدور نباشد، ولی اگر مزرعه و یا زمینی در منطقه‏ای خوش آب و هوا دارید، حتما در آن چای بکارید. محققان دریافته‏اند که چای‏های خانگی، میزان بیشتری از آنتی‏اکسیدان دارند. حالا اگر این امکان برای شما وجود ندارد، می‌توانید از افرادی که در خانه یا مزرعه، چای می‌کارند، خریداری کنید.

منبع : نیک صالحی