ایستایی وجود ندارد ، هر چه هست جوشش و جاری بودن است.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

در غرفه ۱۸+ چه گذشت ؟

بولتن نیوز: به دنبال اقدام نیروی انتظامی تهران، در جمع آوری تجهیزات یکی از غرفه های نمایشگاه رسانه های دیجیتال، که با عنوان ۱۸+ انیمیشن و فیلم هایی را با هدف مشاوره به خانواده ها و افراد بالای ۱۸ سال در مقابله با مشکلات اخلاقی سایت های اینترنتی و محصولات دیجیتالی ارائه داده بود، برخی افراد حاضر در نمایشگاه، غرفه مربوطه و حراست این نمایشگاه، تلاش می کنند که از اقدام پلیس جلوگیری کنند و این موضوع منجر به برخورد پلیس می شود.

پلیس اموال و تجهیزات این غرفه را توقیف می کند تا در اختیار مقام قضایی قرار دهد اما در هنگام اقدام قانونی پلیس عده ای تلاش کرده اند که پلیس و مسوولان مرکز رسانه های دیجیتال را تحریک کنند تا مانع اقدام پلیس شوند.

 در غرفه 18+ چه گذشت ؟ www.campfa.ir

متاسفانه برخی رسانه های داخلی و بیگانه، این موضوع را به صورت یک جنجال خبری و برخورد شدید شامل درگیری، شلیک گازاشک آور، دست بند زدن به معاون وزارت ارشاد و… بازتاب داده اند.

اما پیگیری خبرنگار بولتن نیوز، حکایت از آن دارد که این اقدام پلیس کاملا قانونی و با دستور مقام قضایی صورت گرفته است و خبر درگیری، بازداشت افراد، دست بند زدن و… از سوی پلیس تکذیب شده است.

به گفته یک مقام انتظامی قضایی، تنها به خاطر مقاومت چند نفر از افراد حاضر در نمایشگاه که مانع اقدام قانونی پلیس شدند، پلیس مجبور به برخورد قانونی شده و این برخورد، با استفاده از افشانه به قصد دفاع شخصی صورت گرفته که با خبرسازی پرتاب گاز اشک آور و آن هم در نمایشگاه عمومی و درگیری و بازداشت و… کاملا متفاوت است بلکه اصل برخورد واستفاده از افشانه تنها در برخورد با چند نفراز افراد غیر مسوولی بوده که دخالت کرده اند و مانع اقدام قانونی پلیس شده اند و این اقدام جهت دفاع شخصی انجام شده نه جهت حمله و هجوم.

وی افزود: همکاری گسترده ای بین وزارت ارشاد، نیروی انتظامی و قوه قضاییه در موضوعات فرهنگی جامعه وجود دارد و جلسات و برنامه های مختلفی با همکاری این سه نهاد صورت می گیرد، اما پلیس در مسائل اماکن و نمایشگاه ها وظایفی دارد که باید به آن عمل کند. برگزاری نمایشگاه ها با مجوز نیروی انتظامی صورت می گیرد، اما گاهی تخلفاتی در نمایشگاه رسانه ها، کتاب، لوازم خانگی و…. رخ می دهد که باید با آنها برخورد شود.

ظاهرا، قبل از اقدام روز سه شنبه پلیس، جلسه ای با حضور یکی از معاونان وزارت ارشاد با پلیس انجام شده است اما عده ای تلاش کرده اند که مانع همکاری مرکز رسانه های دیجیتال و پلیس شوند و تلاش داشتند که آقای علیزاده معاون وزارت ارشاد را تحریک کنند.

برخی منابع اعلام کرده اند که یکی از این افراد، که دارای سابقه داشتن فیلم های مستهجن بوده و۲۰۰ تا فیلم در پرونده غیر اخلاقی و سوابق خود دارد، برای آن که دچار مشکل نشود تلاش می کرده که جو حاضر در نمایشگاه را متشنج جلوه دهد. چگونه ممکن است چنین فردی که تا این حد آسیب دیده، به دنبال حل مشکلات جامعه و مردم باشد؟! و سوال این است که چرا سعی می کرده که مسوولین مرکز رسانه های دیجیتال را تحریک کند؟

همچنین : بخوانید  پسری که مجبور است بخاطر بیماری نادرش همیشه عینک دودی بزند! + عکس

یکی از افراد که در زمان اقدام پلیس در نمایشگاه حاضر بوده به خبرنگار ما گفت: وقتی دستور قضایی وقانونی صادر می شود پلیس ملزم به اجرای قانون است و افراد نیز باید تمکین کنند اما اگر افراد تمکین نکنند پلیس مجبور به اعمال قانون و برخورد خواهد بود.

وی افزود: این فیلم ها برای آگاهی خانواده ها و مردم است اما شکل انتقال این فیلم ها و آموزش ها و هشدارها و توصیه ها به مردم باید تابع مقررات خاص خود باشد، مثلا اعلام شود که زنان در یک ساعت، آقایان در یک ساعت دیگر و همچنین سنین مختلف در ساعات مربوط به خود در نمایشگاه حاضر شوند. اما وقتی وارد غرفه شدیم مشاهده کردیم که چند مانیتور بزرگ موجود است و زن با حجاب و زن با پوشش متفاوت، و جوان مجرد بالای ۱۸ سال و مرد و زن سن بالا و کم سن همه در کنار هم نشسته اند و این مفاهیم و فیلم ها را می بینند و می شنوند که با روح حاکم و مسائل عرفی در جامعه ما مطابقت ندارد.

در نتیجه طبیعی است که پلیس وظیفه دارد در چنین مواردی ورود پیدا کند و با مسائل غیر اخلاقی و حتی هشدارهایی که شکل مناسب ندارد، یا به شکل درستی انتقال داده نمی شود، برخورد کند.

اطلاعیه مرکز رسانه های دیجیتال درباره نمایشگاه رسانه‎های دیجیتال

همچنین مرکز رسانه های دیجیتال نیز در این زمینه با انتشار بیانیه خبری اعلام کرد: پیرو انتشار اخبار ناصحیح از وقایع اتفاق افتاده در ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال در رسانه های خبری، روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرد:

با توجه به حضور غیرمترقبه و بدون هماهنگی چند نفر از برادران نیروی انتظامی در یکی از غرفه های محتوایی ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال تهران و بروز و انتشار برخی اخبار نادرست و خلاف واقع از قبیل زخمی شدن یا دستگیری مشاور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز واقعه و یا استعفای رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در اعتراض به اتفاقات حادث شده، ضمن تکذیب تمامی موارد فوق الذکر و درخواست جدی از رسانه های گروهی جهت دامن نزدن به ابعاد موضوع و به ویژه پرهیز از انتشار اخبار تایید نشده و جلوگیری از سواستفاده رسانه های بیگانه و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در شرایط حساس کنونی کشور به اطلاع می رساند، در صورت ضرورت اطلاع رسانی فعالیت های مرکز و همچنین مسائل پیش آمده در ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال اقدام به اطلاع رسانی نموده و لذا بیان و انتشار هرگونه خبر با عناوینی چون ” یک منبع آگاه ” یا ” یکی از مسئولین مرکز” مورد تایید این مرکز نبوده و تکذیب می شود. شایسته ذکر است رسیدگی به مسائل پیش آمده در نمایشگاه از سوی نهادهای متولی در دست پیگیری بوده و پس از جمع بندی بررسی های به عمل آمده ، نتایج آن به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.