نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

معرفی ایمن‌ ترین اتومبیل جهان + عکس

 

«دوج دارت» یکی از اتومبیل‌های شرکت کرایسلر که عنوان پرفروش‌ترین اتومبیل کوچک دنیا را نیز از آن خود دارد، ایمن‌ترین اتومبیل جهان شناخته شد.

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btowq4Usq8Jfqves.jpg

مشخصات ماشین :
دوج دارت جدید یک خودرو ۶ سرعته اتومات است و قرار است به عنوان مدل ۲۰۱۳ با موتورهای ۲ و ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر ارایه شود که ۱۶۰ و ۱۸۴ اسب بخار قدرت دارند.
از ویژگی های این مدل تازه می توان به چرخ های ۱۸ اینچی، اگزوزدوقلو و چراغ های مه شکن اشاره کرد .
دوج قیمت پایه این خودرو را ۱۵.۹۹۵ دلار اعلام کرده است و برای قوی ترین نسخه به ۲۲.۴۶۵ دلار در نظر گرفته شده است .
http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btowtm3uQrTEeiY6.jpg
به این ترتیب این خودرو ارزان تر از رقبای اصلی خود یعنی شورولت کروز ، فورد فوکوس و تویوتا کرولا خواهد بود.
«دوج دارت» یکی از اتومبیل‌های شرکت کرایسلر که عنوان پرفروش‌ترین اتومبیل کوچک دنیا را نیز از آن خود دارد، ایمن‌ترین اتومبیل جهان شناخته شد.
به گزارش رویترز، موسسه بیمه ایمنی بزرگراه اعلام کرد که پس از آزمایش‌های مکرر و امتحان استحکام بدنه اتومبیل‌ها در هنگام تصادف در آمریکا، اتومبیل دوج درات شرکت کرایسلر توانست در رده نخست قرار بگیرد.
بنا بر این گزارش، دوج دارت ۲۰۱۳ که در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد، نخستین سدان گروه کرایسلر محسوب می‌شود که پس از توقف تولید خودروی نئون در سال ۲۰۰۵ تولید می‌شود. این اتومبیل که اولین محصول مشترک همکاری شرکت‌های کرایسلر و فیات نیز محسوب می‌شود، هنوز نتوانسته رویای سازندگان آن برای فروش انبوه در بازار را محقق کند. برای سودآور بودن همکاری‌های فیات و کرایسلر، «سرجیو مانچینی» برنامه بلند مدتی را طراحی کرده است که شامل تبادل آخرین تکنولوژی‌ها بین این دو شرکت است.
در این گزارش آمده است که در دیگر اتومبیل‌های سال ۲۰۱۳ که هرکدام بر اساس مدل‌های گذشته دوباره طراحی شده‌اند و توانستند در این آزمایش در رده‌های بعدی قرار بگیرند می‌توان به اتومبیل سانتا فا شرکت هیوندای، لکسوس ES ۳۵۰ و سوبارو XV اشاره کرد.
در این رتبه بندی، هریک از اتومبیل‌های مذکور، شرایط لازم را از سوی بیمه کسب کردند و این مستلزم آن بود که خودرو‌ها در یک آزمایش برای سنجش استحکام سقف با کسب رتبه خوب واجد این شرایط شوند. گفته می‌شود که استحکام سقف می‌تواند خطر آسیب جدی و یا منجر به مرگ را در حادثه واژگونی خودرو بر اثر تصادف تا ۵۰ درصد کاهش دهد.
در این آزمایش بیش از ۱۸۰ اتومبیل تولید شده در سال ۲۰۱۲ بررسی شدند و ۱۳۲ عدد از آنان از نظر ایمنی کامل تایید شدند.
هریک از این اتومبیل‌ها طی هفت ماه گذشته به بازارهای آمریکا معرفی شده‌اند. شرکت هیوندای اعلام کرد که در نظر دارد یکصد هزار از اتومبیل سانتا فا خود را به فروش برساند.
همچنین : بخوانید  تعبیر و معنی حیوان گربه در خواب چیست