نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نکاتی برای شستشوی بهتر لباس

 

شستن لباس سنگ دوزی,نحوه شستن لباس مجلسی
بسیاری از خانوم های خانه دار از مشکلات به وجود آمده برای لباس های خود بعد از شستشو شکایت دارند. مشکلاتی مثل رنگ پس دادن لباس ها یا بیش از حد چروک شدن لباس ها که از جمله مشکلات اصلی در زمینه شست و شوی لباس ها است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکاتی در مورد شستشوی بهتر لباس آشنا کنیم.

_ اولین گام برای شستشوی مناسب یک لباس ، مطالعه اطلاعات مربوط به شستشوی لباس است که معمولا بر روی پارچه کوچکی که در درون لباس تعبیه شده است . در این بخش شما اطلاعات خوبی در مورد درجه حرارت آب ، مدت زمان مورد نیاز برای شستشو و اطلاعات دیگری را بدست می آورید.

_ بعضی از افراد عادت دارند که تمامی اقلام پارچه ای خود مثل ، پرده ها ، ملافه ها و لباس ها را با هم بشویند. این یک حرکت غلط  است، لباس ها بایستی به صورت جداگانه شسته شود.

_ لباس هایی که در هنگام شستشو و پس از آن تولید کرک و پرز می کنند بایستی از سایر لباس ها جدا شده و به صورت جداگانه شسته شوند.

_ لباس ها را بر اساس میزان کثیف بودنشان طبقه بندی کرده و سپس لباس های کمتر کثیف تر را باهم و لباس هایی که بیشتر کثیف هستند را با هم بشویید.

در زمان وارد کردن لباس ها به داخل ماشین لباس شویی دقت کنید که لباس های رنگ روشن در یک نوبت و لباس های رنگ تیره در یک نوبت شسته شود. این نکته را بدانید که لباس های رنگ روشن و رنگ تیره تا همیشه رنگ روشن یا تیره خود را حفظ نمی کنند. سعی کنید برای شستن این لباس ها از محلولهای خاص استفاده کنید.

همچنین : بخوانید  مدل لباس مجلسی زرد و طلایی زنانه 2013

_ اگر جنس پارچه لباس مورد نظر شما ابریشم است سعی کنید تا از شستشوی دستی و نرم کننده با آب سرد استفاده کنید. در صورتی که قصد داشتید از ماشین لباس شویی استفاده کنید از دور آرام و کوتاه مدت استفاده کنید.

_ از وارد کردن حجم زیادی از لباس به درون ماشین خودداری کنید. این حرکت باعث می شود تا زمان شستشو افزایش پیدا کرده و فشار بیشتری به ماشین لباس شویی وارد شود.

تعمیرات انواع لباسشویی در مشهد

_ سعی کنید تا در کمترین زمان ممکن پس از خارج کردن لباس ها از ماشین لباسشویی ، لباس ها را تکان داده و در برابر آفتاب پهن کنید. این حرکت از چروک شدن لباس ها جلوگیری کرده و باعث می شود که بتوانید لباس ها را بعد از خشک شدن راحت تر اتو کنید.

شستن لباس سنگ دوزی,نحوه شستن لباس مجلسی
شستن لباس‌های سنگ‌دوزی شده

 اگر روش درست شست‌وشو و اتو کردن لباس‌هایی که مهره یا پولک دارند را بلد باشید، لازم نیست آن‌ها را به خشک‌شویی بدهید. اول از همه اگر لکه‌ای روی لباس هست به کمک لکه‌بر مناسب آن را پاک کنید. این لباس‌ها را نباید با شوینده‌های قوی بشویید. می‌توانید یک تشت پر از آب و شامپو درست کنید و لباس را ۱۰دقیقه در آن قرار دهید و بعد به آرامی در آب تکان دهید.

چنگ زدن، این لباس‌ها را خراب می‌کند. اگر ماشین لباسشویی شما برنامه شست‌وشوی ملایم دارد، می‌توانید لباس را با آن بشویید. اما حتما آن را در کیسه توری بگذارید تا اگر سنگی جدا شد بتوانید دوباره آن را نصب کنید. بهتر است این لباس‌ها را با بخار صاف کنید چون اتو کشیدن آن‌ها کمی سخت است.