کامیابی تنها در این است که بتوانی زندگی را به شیوه خودسپری کنی.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نوکیا زودتر از گوگل نقشه خود برای iOS را رو کرد

:نقشه‌های نوکیا برای iOS زودتر از نقشه‌های گوگل عرضه شد! بالاخره نوکیا توانست از گوگل پیشی بگیرد و همانطور که وعده داده بود، نقشه‌هایش را برای دستگاه‌های اپل عرضه کند. اول اینکه این نقشه‌ها هر چه باشد به مراتب غنی‌تر از نقشه های شرکت اپل هستند و اگر قبلا از نقشه‌های نوکیا در سیستم عامل سیمبین استفاده کرده باشید تائید خواهید کرد که این نقشه‌ها کاملا کاربردی و مناسب بوده و فوق‌العاده غنی و دارای اطلاعات کارامد هستند و ظاهر آنها کاملا با ظاهر مینیمال نقشه‌های اپل تفاوت دارد و کاربران اینجا حداقل حق انتخاب دارند!

 

البته ناگفته نماند این نقشه در بعضی مواقع مانند نقشه‌های کلانشهرهای ایران دچار کمبودهایی نیز است اما در شهرهای مهمی مانند نیویورک و لندن فوق‌العاده کامل می‌باشد. نقشه‌ها در لندن دارای اطلاعات زنده ترافیک شهری بوده و فوق‌العاده بهتر از نقشه‌های اپل هستند اما مطمئنا نمی‌توانند به خوبی نقشه‌های اندرویدی گوگل برسند که تمامی خیابان‌های لندن را به طور کامل نمایش می‌دهد. در نسخه‌ای که از این نقشه عرضه شده قابلیت جهت‌یابی سو به سو هنوز کامل نیست اما هدایت صوتی در این اپلیکیشن وجود دارد که آن نیز البته در هنگام پیاده‌روی به کار می‌آید.

نوکیا وقتی این اپلیکیشن را معرفی کرد بر روی اطلاعات سرویس حمل و نقل شهری که توسط Here طراحی شده است مانور زیادی داد اما این سرویس در iOS مایه ناامیدی است و می‌توان آن را در بعضی مواقع مزخرف دانست! این سرویس در لندن بعضی ایستگاه‌های اتوبوس و قطارهای شهری را گم می‌کند و نمی‌تواند با راهنمایی ایستگاه به ایستگاه شما را به مقصدتان برساند چون ممکن است ناگهان یک ایستگاه را گم کند. همچنین در این اپلیکیشن نمی‌توانید به صورت مستقیم از دفتر تلفن گوشی برای دسترسی به مختصات فرد مورد نظر اقدام کنید و باید در کادر مشخصی نام افراد را سرچ کنید و بعد به اطلاعات آنها دست پیدا کنید.

همچنین : بخوانید  اپل و انتشار بدترین عذرخواهی ممکن از سامسونگ

در عین حال چند باگ مشخص در نسخه آیفون توجه کاربران را به خود جلب کرده است. به طور مثال نمی‌توانید در نسخه آیفون از دکمه لغو (کنسل) نوار جستجو (سرچ بار) استفاده کنید ولی در نسخه آی‌پد این قابلیت وجود دارد. در رابط کاربری این نقشه چندین گزینه کاربردی در ستونی مخصوص قرار داده شده که این گزینه‌ها نیز غیرکاربردی هستند. گذشته از تمامی این مشکلات باید بگوییم که این اولین تجربه نوکیا در عرضه یک سرویس نقشه برای iOS است و انتظار چنین مشکلاتی می‌رود، همچنین این اپ همانطور که گفته شد به مراتب بهتر از سرویس نقشه اپل است اما باگ‌هایی دارد که امیدواریم در آینده برطرف شوند.