افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بدون دکلره کردن موهای خود را روشن کنید

مدل رنگ مو

در میان آرایشگران اصطلاحی وجود دارد که می‌گویند « رنگ، رنگ را باز نمی‌کند » اما در صورتی که آرایشگری توانایی و مهارت لازم را داشته باشد، می‌تواند بدون پودر دکلره و با استفاده از اکسیدان و رنگ موی مناسب، رنگ موی تیره‌ای را به پایه روشن درآورد.

نکته مهم روشن در آوردن رنگ مویی با پایه تیره، آن هم بدون دکلره، دقت در انتخاب رنگ و اکسیدان است.

در بازار امروز رنگ موی ایران، اکسیدان شماره ۱ یا ۶ درصد، شماره ۲ یا ۹ درصد و شماره ۳ یا ۱۲ درصد وجود دارد که با توجه به رنگ دلخواه باید از اکسیدان مناسب آن استفاده کرد.

۱ – در صورتی که شخصی موهای نازک رنگ‌ نشده داشته باشد و بخواهد موی خود را ۳ درجه روشن کند با استفاده از اکسیدان شماره ۲ یا همان ۹ درصد و ترکیب آن با رنگ دلخواه می‌تواند مو را ۳ درجه روشن کند.

۲ – هر چه مو ضخیم‌ تر و تیره‌ تر باشد، باید از اکسیدان درصد بالایی استفاده شود.

۳ – اکسیدان شماره یک یا ۶ درصد برای موهایی که می‌خواهند تنها یک درجه روشن شود، پیشنهاد می‌شود و اکسیدان ۱۲ درصدی برای روشن کردن ۴ تا ۵ درجه مو کاربرد دارد. باید توجه داشت که رنگ و اکسیدان به تنهایی هیچ تاثیری روی مو ندارند و باید از ترکیب هر دو استفاده کرد.

۴ – موهایی که سفیدی آنها بیش از ۵۰ درصد است، رنگ موهای شماره ۰۰ پیشنهاد می‌شود.

۵ – در برخی از برندهای معروف، رنگ موهایی با نام اسپیشیال بلوند وجود دارد که می‌توان با استفاده از اکسیدان مناسب و بدون پودر دکلره رنگ مو را تا پایه ۶ درجه روشن کرد.
در صورتی که مو از قبل های‌لایت شده باشد با استفاده رنگ‌های اسپیشیال می‌توان مو را به رنگ دلخواه درآورد.

همچنین : بخوانید  کدام نوع رژلب قرمز برای صورت شما مناسب تر است ؟

۶ – باید به این نکته توجه داشت که رنگ و اکسیدان مصرفی برای رنگ مو به جنس، پایه اصلی رنگ مو بستگی دارد. دقت در انتخاب اکسیدان و رنگ موی مناسب می‌تواند ما را به رنگ دلخواه نزدیک کند.

منبع: زیباکده