خداوند آزادی را آفرید و انسان بردگی را.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آموزش نوعی شینیون به شکل بافت تیغ ماهی

این مدل مو شیوه ای جدید در استفاده از بافت تیغ ماهی است . برخی اوقات از آن به عنوان بافت صدفی یاد می شود، این بافت شکلی همانند صدف داشته و برای مهمانی شب یا روز مناسب است.

شینیون مو

 

مرحله ۱: موهای خود را به سمت عقب شانه کنید تا هر گره ای بین موها باز شود.

مرحله ۲: تقسیم بندی کوچکی در سمت راست سر ایجاد کرده و یک تکه از آن بخش را برداشته و شروع به بافت کنید.

مرحله ۳: بافت تیغ ماهی خود را از بالای سر سمت راست شروع کرده و تا قسمت پایین سمت چپ ادامه دهید. بافت موی فرانسوی از همان تکنیک بافت تیغ ماهی معمولی استفاده می کند با این تفاوت که در حین بافت کمی موهای بیشتر از هر طرف بگیرید. بخش کوچکی از موهای سمت چپ گرفته و از دست راست خود عبور دهید. بخش کوچکی از موهای سمت چپ گرفته و از بالای دست چپ خود عبور دهید. برای بافت مو این کار را تکرار کنید و بافت را به صورت اریب هدایت کنید.

 نکته: برای بافت تیغ ماهی ، خوب است که آنها را مثل دو دم اسبی در نظر بگیرید. هر کدام از دم اسبی ها را در یک دست گرفته و سپس تکه کوچکی از هر طرف را از طرف دیگر عبور دهید و همیشه یک دم اسبی را در کف دست خود نگه دارید.

مرحله ۴: وقتی بافت به پشت گوش چپ رسید، شروع به منحنی کردن موها کرده و به گزارش پرشین وی بافت را با خط موهای پایین ادامه دهید. بافت را در همان جهت بافت تیغ ماهی خود ادامه دهید تا تمام مو بافته شود. انتهای آن را با کش محکم کنید.

همچنین : بخوانید  آموزش تصویری ارایش مو و بافت مو جدید 2013-2014

 نکته: از یک کش همرنگ مو استفاده کنید تا هنگام ایجاد شینیون دیده نشود.

 مرحله ۵: بافت را به سمت بالا پیچیده و به صورت مارپیچی جمع کنید. آن را با سنجاق مویی بر روی سر قرار دهید.

شینیون مو

 نکات این مدل مو

 این مدل شینیون برای موهای بلندی که لایه های زیادی ندارد مناسب است. سعی کنید که هر بخش که اضافه می کنید کوچک و یک دست باشد. چرا که شکل صدفی آن بیشتر نمایان می شود.

شینیون این آموزش کمی شلوغ است که بر طبق سلیقه شما می تواند یک دست و یا شلوغ باشد. معمولا اگر خودتان روی موی خودتان این مدل را انجام دهید ، نتیجه مدل شلوغ تری خواهد بود ولی اگر دوست دارید نتیجه کار یک دست و صاف تر باشد بهتر است روی موهای فرد دیگری این کار را انجام دهید و یا شخص دومی این کار را برای شما انجام دهد.