عمر آنقدر کوتاه است که نمی‌ارزد آدم حقیر و کوچک بماند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

چگونه میتوان نوع پوست را تشخیص داد

نوع پوست,پوست معمولی,پوست نرمال

حتما می دانید یکی از دارایی های ارزشمند و بزرگترین عضو بدن پوست انسان است چراکه تمام بدن را پوشانده است

پوسن انواع مختلف دارد بنابراین توجه و مراقبت از این ارگان یک امر طبیعی است و اولین مرحله برای مراقبت از آن تشخیص نوع پوست است. به صورت معمول پوست انسان به پنج دسته با مشخصات متفاوت طبقه بندی می شود:

پوست معمولی
برخی از خوش شانس ترین افراد دارای پوست نرمال هستند ، این نوع پوست، نرم با بافت یک دست است. هیچ ناحیه چرب یا خشکی ندارد و دارای هیچ نوع منافذباز قابل مشاهده نیست، اگرچه گاهی اوقات ممکن است دچار دانه های قهوه ای کک و مک شوند که آن نیز در نتیجه واکنش پوست به محیط طبیعی اطراف است.

 پوست خشک
این پوست به نظر شفاف می رسد و با بافت ظریفی مشخص شده است. اگر پوست خشکی داشته باشید ، درست پس از شستشوی صورتتان احساس می کنید صورتتان بسیار سفت شده و کشیده می شود تا آنکه کمی مرطوب کننده به آن بزنید. پوست خشک همچنین خطوط ظریفی به حول دهان یا چشم ها ایجاد می کند.

پوست چرب
پوست چرب در نتیجه تولید بیش از حد چربی است که منجر به ایجاد لک، کک و مک و جوش می شود. به گزارش پرشین وی منافذ پوست چرب عموما بزرگ هستند و بافت آن در مقایسه با انواع دیگر پوست ضخیم تر و درشت تر است.

پوست مختلط
بیشتر افراد دارای پوست مختلط هستند و عموما در قسمت بینی ، چانه و وسط پیشانی پوست چربی داشته و بقیه قسمت های پوستشان معمولی یا خشک است.

همچنین : بخوانید  نکاتی در مورد گریم صورت

پوست حساس
پوست حساس معمولا خشک است ولی ظاهر بسیار ظریفی دارد. منافذقابل مشاهده ای ندارد و با لک های کوچک قرمز مشخص شده است. پوست حساس وقتی در معرض آب، لوازم آرایش حاوی مواد شیمیایی قوی، پودر شوینده، گرد وغبار و… قرار می گیرد، آزرده می شود. برخی افراد دارای پوست حساس همچنین در برابر تغییرات دما و قرار گرفتن در معرض آفتاب واکنش نشان داده و دچار قرمزی، جوش، سوختگی یا خارش می شوند. پوست حساس همچنین مستعد توسعه شکستگی و تورم رگ ها به همراه آلرژی است. در نتیجه این نوع پوست نیازمند بیشترین مراقبت در بیشتر زمان ها است.