امام علي(ع):هر كه نگاه خود را از حرام باز دارد دلش آرام خواهد شد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

یک طرح جدید جایگزین کنکور

 

جواد هروی، نایب‌ رییس کمیسیون آموزش در گفتگو با مهر گفت: کمیسیون آموزش مجلس هنوز نظری در خصوص حذف کنکور ارایه نداده است اما در کمیته آموزش عالی کمیسیون مقرر شده، کمیته از سوی کمیسیون آموزش نقطه نظر دستگاه‌های ذی ربط و مجری در این زمینه را جمع آوری کرده و پس از تبادل نظر و هم اندیشی و همفکری با مسئولان ذیربط و اعضای کمیسیون، نقطه نظر نهایی در این زمینه اتخاذ شود و به عنوان طرح به صحن علی مجلس ارایه شود.

وی ادامه داد: اما آنچه که پیش از این وجود داشت و مصوب بود این بود که کنکور باید تا سال ۹۲ حذف شود و سیستمی براساس آزمون های نهایی و نمرات که قابل قیاس باشد به عنوان دستور العملی برای ورود به دانشگاه به کار رود.
نایب‌رئیس کمیسیون آموزش ادامه داد: اما از طرفی چون در حال حاضر زیر ساخت برای پیاده کردن چنین سیستمی آماده نیست و مساله حذف کنکور هم مطرح شده است، کمیسیون آموزش این ماموریت را بر عهده گرفته که از چندین آراء و دیدگاه مختلف براساس موقعیت موجود یک نظر شایسته اتخاذ کرده به آموزش عالی اعلام کرده و صحن علنی مجلس آن را مصوب کند.
وی با بیان اینکه کنکور تا کنون تاریخ طولانی داشته و وظیفه سنگین اتصال آموزش پرورش به آموزش عالی را بر عهده گرفته است یاداورشد: تصمیم ‌گیری در زمینه حذف کنکور آسان نیست و عواقب خاص خود را خواهد داشت، من خود معتقدم کنکور می تواند حذف شود مشروط بر اینکه زیر ساخت های لازم آن از سوی آموزش و پرورش آماده شود.
هروی بابیان اینکه این زیرساخت ها هنوز توسط آموزش و پرورش آماده نیست، تصریح کرد: اگر فرصتی آماده شود که ما از طریق امتحانات نهایی و معدل این کار را انجام دهیم کنکور از میان حذف می شود.
وی با اشاره به طرح دکتر خدایی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در رابطه با حذف کنکور گفت: دکتر خدایی طرحی داشتند که تاثیر معدل را افزایش داده و از مصاحبه‌‌های لازم مبتنی بر رشته ها و تخصص‌ها استفاده کنیم.
نایب رئیس کمیسیون آموزش از اعلام آمادگی کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش برای پذیرش طرح های مختلف در زمینه حذف کنکور که می تواند در مقطع فعلی این مشکل را حل کند خبر داد و گفت: انتظار ما این است که صاحب نظران و دستگاه‌های مجری بر این قضیه، در اسرع وقت، کنکور و مباحث مربوط به آن را بررسی کنند و کمیسیون به عنوان اصل اساسی در سیاستگذاری آموزش عالی کشور بتواند رای نهایی را اعلام و مصوب کند.
وی افزود: کمیسیون آموزش هرهفته نشست تخصصی با مسئولان ذی ربط این قضیه برگزار می کند تا این مساله به سرعت به نتیجه برسد، من خود به مساله کنکور و حواشی آن به شدت انتقاد دارم.

 

همچنین : بخوانید  خدمات سایت مشاوره و برنامه ریزی کنکور