هر اقدام بزرگ ابتدا محال به نظر می رسد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

ناگفته هایی در مورد درمان چاقی و تناسب اندام با طب سوزنی

ناگفته هایی در مورد درمان چاقی و تناسب اندام که فراگیری این مطالب می تواند آگاهی لازم را در مورد درمان و رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن بدهد:

درمان چاقی و تناسب اندام – در قرن اخیر چاقی بیماری هزاره سوم شناخته شده است.با بررسی های انجام شده هزینه هایی که درمان چاقی به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای دولت ها و مردم دارد تا سال ۲۰۳۰ چاقی را به بزرگترین معزل جوامع بشری تبدیل می کند.

بیماری چاقی احتمال ابتلا به فشار خون را تا هفت برابر، ابتلا به دیابت را تا ۱۲ برابر،ابتلا به سرطان را را ۵و۶ برابر افزایش می دهد و تمام بیماریهای قلبی و عروقی رابطه مستقیمی با چاقی خواهند داشت.

چاقی عامل مهمی برای بیماریهای اسکلتی،عضلانی،دردهای زانو و کمر است.چاقی باعث کاهش توانایی کاری افراد در طول روز می شود که در دراز مدت هزینه های درمانی زیادی را برای مردم در برمی گیرد.

عامل اصلی چاق شدن و نافرم شدن بدن در اثر تجمع چربی ها:

عامل اصلی چاق شدن – یکی از دلایل چاقی زندگی نشستنی است که در قرن اخیر ما دچار آن شده ایم استفاده از وسایل نقلیه،انجام فعالیتهای روزمره کاری که نیاز به فعالیت بدنی آنچانی ندارند،داستان طولانی غذا خوردن زیاد،غذای فست فوت،آماده،کنسروی دیرغذا خوردن ،در حال عصبانیت غذا خوردن همه ی این موارد باعث شده تا به سمت جامعه ای چاقی پیش برویم.

تناسب اندام و چاق بودن چطور محاسبه می شود و در اصل قد و وزن چه نسبتی باید داشته باشند ؟

محاسبه تناسب اندام و چاق بودن – چاقی معزلی است که از نظر بدنی و زیبایی فشار جسمی و روحی زیادی به مردم می آورد،مردم ما چاقی را با وزن در نظر می گیرند ولی ثابت شده است که بیشترین چیزی که روی سلامتی افراد از نظر چربی بدن تاثیر می گذارد، نسبت قد به وزن است که به صورت bmi (body mass index) نشان می دهند که ترجمه فارسی آن شاخص توده ی بدنی می باشد که از تقسیم وزن به مقیاس کیلوگرم تقسیم بر قد فرد به متربه توان ۲ بدست می آید.

این یک شاخصی است که مثلا”  عدد بالای ۲۰،۲۵،۲۸ چاقی و اضافه وزن،عدد بالای ۳۰،۳۱،۳۲ تا ۳۵ چاقی خطرناک و عدد بالای ۳۵ چاقی کشنده محسوب می شود.

ولی این سیستم هم آنقدر متخصصین قلب و عروق و تغذیه را قانع نکرد،شاخص های دیگرنسبت قد به وزن است که عدد قد را به سانتی متر ،۱۰۰ سانتی متر کم می کنند.

در مورد خانمها مقداری بالاتر و آقایان مقداری پایین تر است که در دهه ی اخیر مقدار ۵ کیلو برای اینکه آمار چاقی زیاد شده است به نرمال این فرمول اضافه کردند.

-مثلا” اگر قد کسی ۱۶۰سانتی متر است،وزن طبیعی این فرد عددی بین ۵۵ تا ۶۵ یا ۵۷ تا ۶۳ می باشد. اما این روش محاسبه هم نتوانست شاخص درستی برای سلامتی فرد ارائه دهد.

-با بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدن که عامل ایجاد سکته های قلبی،مغزی،سرطان،فشار خون و حتی دیابت نسبت دور شکم به لگن فرد می باشد که اکر این نسبت از ۱۰۰ درصد بیشتر شود احتمال عارضه برای فرد بیشتر خواهد شد،یعنی اینجا حتی وزن خیلی دخیل نمی باشد چون چربی هایی که در ناحیه شکم و پهلو است به خاطر ماهیت و گیرنده های تری گریسیدی که دارند می توانند خطرات زیادی را هم از نظر جذب انسولین و هم از نظر تاثیر روی قلب و عروق ایجاد کنند.

-اگر بخواهیم این نسبت دور شکم به لگن را در زیبایی دخیل کنیم،خیلی از مردم خصوصا” خانمها با دیدن رسانه های جمعی،شبکه ماهواره فیلمهایی که مشاهده می کنند،مهمانی ها و لباسهایی که تولید می شوند،این افراد فکر می کنند که زیبایی بدن مترادف با وزن کم می باشد در صورتی که این موضوع مشکلات عدیده ای را برای جامعه پزشکی به وجود آورده است.

-مثلا” قد فردی که۱۶۰سانتی متر و وزنش ۵۵ کیلوگرم است می گوید که من چاق هستم و اگر وزنم به ۴۵ برسد خیلی خوب است قبلا” که وزنم ۵۰ کیلوگرم بود ،هیکل خوبی داشتم.

-چنین تفکری کاملا” اشتباه است،تناسب اندام با وزن سنجیده نمی شود،تناسب اندام یعنی نسبت قسمتهای مختلفی از بدن به بقیه ی بدن، یعنی بالا تنه نسبت به کمر،کمر نسبت به لگن، رانها نسبت به لگن،سینه ها نسبت به قفسه سینه. 

 

 

 

 

چربیهای بدن چگونه تشکیل می شوند و چه حرکتی انجام می دهند:

در طب غربی گفته می شود وقتی بدن شما کالری دریافت می کند اگر این کالری نسوزد و بیشتر از حد مجاز مصرف روزانه باشد تبدیل به چربی می شود و در بدن ذخیره می شود ولی این مطلب از نظر ما تا یک حدی درست است.

بدن یکسری از چربی های موجود درخود را برای گرسنگی های یک تا دو هفته ای نگه می دارد، یکسری چربیها را برای گرسنگی های چند ماهه و یکسری از چربی ها را برای روز مبادا ،یعنی زمانی که انسان دسترسی به غذا نداشت از این چربی ها استفاده می کند تا زنده بماند.

مثلا” یک زن یا مرد را در نظر بگیرید، وقتی این فرد جوان است و توانایی فعالیت بدنی و دویدن دارد بنابراین چربی زیادی مورد نیازش نیست ولی وقتی یک زن به سن یائسگی  یا پیری می رسد و بدن فعالیت زیادی نمی تواند انجام دهد یا بچه دار نمی شود بدنش مجبور است که برای محافظت چربی نگه دارد.

اگر شما از یک قحطی یا رژیمی که به خود داده اید رد شوید و به و رژیم بعدی برسید بدن شما در فاصله ی این دو رژیم با خود می گوید که من یک بار رژیم گرفته ام پس ممکن است دوباره دچار قحطی یا رژیم شوم، بنابراین باید در خودم چربی ذخیره کنم تا در صورت نیاز استفاده کنم.

تعریف قحطی برای بدن چیست و در برابر رژیم چه عکس العملی نشان می دهد:

وقتی افراد برای لاغری رژیم می گیرند بدن این کمبود غذایی را به طور غریضی یک نوع قحطی طبیعی می داند و خود را برای مقابله با این کمبود غذا آماده می کند، اما به طور مثال فردی که به مدت ۲ ماه رژیم سنگینی برای لاغری خودش در نظر می گیرد، بدن در این مدت تا مرز سوزاندن چربی های سخت بدن پیش می رود.

بعد از مدتی که فرد خسته می شود واین رژیم غذایی را رها می کند به هر شکلی دوباره  بدن شروع نیاز به خوردن غذا  پیدا می کند حتی به مقدار کم، بدن دوباره شروع  به جایگزین کردن چربی هایی می کند که برای روز مبادا در خود ذخیره کرده بود و چه بسا  بدن با خود می گوید که من ۲ بار قحطی یا دوره ی رژیمی گذرانده ام و از کجا معلوم که قحطی بعدی سخت تر نباشد لذا شروع می کند به ذخیره کردن چربی و ممکن است چربی بیشتری هم تولید کند و این باعث چاقی موضعی در قسمتهای مختلف بدن می شود که در مردها بیشتر در شکم و پهلو و در خانمها در شکم و پهلو و باسن و ران و سینه نمایان می شود.

بدن چگونه می تواند چربی های بدن را هوشمند کند تا دچار  تجمع ،چاقی عمومی و  چاقی موضعی و یا لاغر شدن موضعی نشوند:بدن با خون رسانی به قسمتهایی از بدن این کار را انجام می دهد در واقع هر جا خون رسانی بیشتری باشد چربی های آنجا سریعتر آب می شوند، برای همین هنگامی که گرسنگی میکشید یا کمتر غذا می خورید ، اول چربی های صورتتان که بیشترین خون رسانی را دارد  کاهش پیدا کرده و صورت شما لاغر تر به نظر می رسد و بعد سینه ها، بازو،شکم، پهلو و بغل ران .

زمانی که شما این کمبود غذایی را بر طرف کردید یا رژیم را متوقف کردید و به خوردن همیشگی مشغول شدید دوباره بدن چربی های مقاوم بیشتری تولید می کند که برای قحطی و رژیم بعدی اگر باز این کمبود را احساس کرد چربی کافی داشته باشد.

 

 

 

چرا با رژیم گرفتن دیگه لاغر نمی شوم و چربیهای بدن سفت شده اند:

رژیم گرفتن – شکایتی که بعضی از درمانجو ها داشتند این است که از بس به صورت مداوم رژیم گرفتتد و رها کردند و وزن آنها کم و زیاد شده است دیگر الان چربی های بدنشان سفت شده و در برابر لاغری مقاوم می باشد و دیگر با هر روشی درمان نمی شوند زیرا بدن برای مقاومت در مقابل قحطی ها مدام چربی زیادی ذخیره می کند.

روشهای لاغری که در جامعه ما وجود دارد مثل رژیم گرفتن است،ما اعتقاد داریم که در طب چینی اگر بدن فهم درستی داشته باشد و دانش و شعور کلی داشته باشد حتی اگر شما غذا وارد بدن می نمایید به همان مقداری که به غذا نیاز دارد استفاده می کند و غذایی اضافی جذب بدن نمی شود و بدن سالم آن اضافات را دفع می کند.

بدون گرفتن رژیم و یا سایر روشهای چطور می توان لاغر شویم و به تناسب اندام برسیم و چربیهای که باعث چاقی موضعی شده اند از بین بروند:

راههای رسیدن به تناسب اندام – ما در طب چینی که در اصل به آن اعتقاد کامل داریم هیچ رژیمی به افراد چاق نمی دهیم بلکه ما بدن افراد را هوشمند می کنیم تا آن مقدار غذایی را که لازم دارند جذب کند وحتی اگر بیشتر بخورند جذب  بدن نمی شود.

ما به بدن اطلاع می دهیم که هیچ قحطی یا رژیمی در کار نیست و به اشتباه چربی ذخیره کرده است.

با روشهای مختلفی که در طب چینی وجود دارد خون رسانی به مناطقی از بدن که در آنجا کم شده بود و چربی کمتری آب می شد را زیا د میکنیم و به چربی ها این هوشمندی را می دهیم که به صورت موضعی در نقاط مورد نظر چربی ها را کاهش دهند یا  اصطلاحا” آب کنند.

در این درمان چاقی ،کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام را با روشی به نام امبدینگ یا کت گوت در طب سوزنی که بسیار موثر است انجام می شود،روشهای دیگری نظیرسوزن در طب سوزنی سنتی،بادکش کردن، روش گواشا ودیگر روشهای طب چینی به صورت هم زمان انجام می شود و سعی می کنیم این شعور و آگاهی را به بدن برگردانیم وباعث شویم که بدن شما به تناسب اندام و کاهش وزن برسد.

آیا می توان از طریق کاهش اشتها که توسط طب سوزنی و یا دارو و سایر روشها انجام می شود به لاغر شدن موضعی یا درمان چاقی دست پیدا کنیم:

درمان چاقی باطب سورنی – در روشهای غربی ،سنتی و طب سوزنی که برای درمان چاقی وجود دارد سعی می کنند تا اشتهای مریض را کاهش دهند ،با وسیله یا دارو، طب سوزنی وغیره، فرقی نمی کند ولی ما در روش زیبایی طب چینی به اینکه اشتها را کاهش دهیم و به تناسب اندام یا لاغری برسیم اعتقادی نداریم.

به این دلیل که وقتی شما اشتها را می بندید همان قحطی را ایجاد کرده اید و ما اعتقاد نداریم که اگر اشتها را ببندیم فرد لاغر می شود بلکه همان قحطی ایجاد می شود و چربی های اضافی در دسترس، کاهش پیدا می کنند و آب می شوند و به محض اینکه بدن از حالت قحطی خارج شد دوباره همان داستان چاقی ادامه دارد.

همچنین : بخوانید  روش هایی برای خوشبو شدن

چه تغییراتی در سبک زندگی علاوه بر درمان می تواند در جلوگیری و درمان چاقی موضعی و چاقی بدن موثر باشد:

چاقی موضعی و درمان چاقی موضعی – طبیعت بدن ما این است که ما صبحانه زیاد بخوریم آن هم زمانی بین ساعت  5 تا ۹ صبح،شام را کم بخوریم وآن هم هنگام غروب آفتاب یا اذان مغرب،طبیعت بدن این است که بعد ازغروب آفتاب بخوابد ولی ما با تکنولوژی برق و روشنایی، شبها وبیداری شب را طولانی کرده ایم و به این سبب شام خوردن در دیر وقت را نیز داریم.که از نظر طب چینی در این ساعات شب هاضمه ضعیف ترین حالت خود برای هضم غذا دارد.

ما صبحها می خوابیم و این زمانی است که در تمام روشهای عرفانی و انرژی نشان می دهد که هنگام اذان صبح  و بعد از آن بیشترین انرژی کل کائنات به بدن ما می رسد ولی ما خواب هستیم در احادیث نیز با این موضوع اشاره شده است.

ما این ساعت مفید را از بدن خود دریغ کرده ایم و این آگاهی را از بدن خود گرفته ایم حتی از بدو دوران کودکی،یک زمانی بچه های ما ساعت ۸ یا ۹ شب می خوابیدند ولی الان ممکن است به زور ساعت ۱ یا ۲نصف شب به خواب بروند.

بعد از درمان چاقی با روش طب سوزنی و روش امبدینگ چه تغییراتی در بدن ما ایجاد می شود :

درمان چاقی با طب سورنی – درمانجوهایی که با روش درمانی طب چینی و روش امبدینگ درمان می شوند می گویند که ما قبلا” ساعت حدودا” ۲ نصب شب به زور به خواب می رفتیم اما الان حتی هفته های اول درمان قبل از این که حتی لاغر شدن را احساس کرده باشیم دیگر شبها حدود ساعت ۱۰ از سنگینی خواب متعجب می شویم.

قبلا” صبحها به سختی ساعت ۱۰ صبح بیدار می شدم ولی الان آفتاب که طلوع می کند چشمام باز می شوند حتی هنگامی که هوا تاریک ،روشن است تمایل به خواب و ماندن در رختخواب ندارم.

در سیستم طبیعی بدن شما رفلکسی وجود دارد که در طب غربی کاملا” شناخته شده است و بحض اینکه شما غذا می خورید یک پیغامی معده به روده می دهد که فضولات مانده در روده تخلیه شود(رفلکس گاستروکولیک)

در زندگی ماشینی که هر کسی درهرمکان و زمانی ممکن است نتواند تخلیه ادرار یا مدفوع داشته باشد و نگه می دارد،هر کسی درست غذا نمی خورد و غیره ،این باعث اختلالات بدی می شود،ما به میزان بسیار زیادی یبوست داریم و یکی از دلایلی که کالری جذب بدن می شود این است که فضولات باقی مانده از غذا در روده ی ما زیاد می ماند.

درمانجوهایی که با این روش درمان شده اند می گویند که چه اتفاقی برای من افتاده است که بیرون روی معده ی من بیشتر شده است،نه اسهال دارم و نه به صورت نا جورتخلیه روده دارم ولی هر بار که غذا می خورم نیم ساعت بعد  احساس دفع دارم.

این یک رفلکس طبیعی در بدن ما می باشد وبرای بعضی ازما چون تا به حال این تغییرات را ندیده بودیم ،جای تعجب دارد که حدود نیم تا ۱ ساعت بعد از غذا خوردن روده ی ما تخلیه شود.

حتی حیوانات هم این رفلکس طبیعی تخلیه روده بعد از غذا را دارند و نمونه ی آن را می توانیم در سگهای خانگی ببینیم.

ما با روش امبدینگ یا گوت در طب سوزنی که تاثیرات آن و عملکرد مفیدی که علاوه بر درمان چاقی و تناسب اندام برای شما به همراه دارد و طب سوزنی سنتی و روشهایی از طب چینی این طبیعت را به بدن شما بر می گردانیم و به سمت زیبایی بدن و تناسب اندام و لاغر شدن می روید.

چطور می توانید به صورت موضعی هم لاغر شوید و از این چاقی موضعی خلاص شد:

لاغری موضعی – ما می توانیم با درمان طب سوزنی و روش امبدینگ این آگاهی را به بدن خود بر گردانیم که چربیهای اضافی در قسمتی از بدن را که احتیاج نداریم و بی جهت ذخیره شده است از بین ببریم.سینه های یک زن درعلم زیبایی باید سفت باشد  وقتی که سینه های این خانم لاغر یا کوچک می شوند نشان دهنده ی این است که رژیم درستی نداشته است و  این رژیم و یا روش که برای لاغری انجام داده باعث شده که به طوراشتباه چربیهای سینه از بین برود.

-ما این آگاهی را به بدن می دهیم که ما چربی در صورت و سینه را نیاز داریم ولی در شکم و پهلو را نیاز نداریم،ما به بدن می فهمانیم که نگران قحطی نباشد تا چربی ذخیره کند ودر نتیجه نه تنها صورتی سفت و زیبا و کشیده خواهیم داشت بلکه سینه هم فرم اصلی خود را پیدا می کند و سایزش مناسب می شود.

آیا می توان پوست بدن را سفت کرد و افتادگی یا شل شدگی پوست در قسمتهای مختلف بدن را از بین برد؟

سفتی بدن به دلیل چربی زیر پوست وبافت هم بندی است که زیر پوست قرار گرفته است،بدنی که تعادل داشته باشد وانرژی دفاعی بدن از نظر طب چینی زیر پوست جریان داشته باشد طبیعتا” پوست سفتی خواهد داشت.با درمان با طب سوزنی و طب چینی بعد از مدتی می توان ارگان مربوطه را درمان کرد تا این افتادگی های پوست از بین برود.

 

 

آیا درمان چاقی با طب سوزنی ممکن است باعث شود که عکس هم عمل کند و فرد به جای لاغر شدن،چاق تر هم بشود:

درمان چاقی با طب سورنی – ما دراین درمان با طب سوزنی به بدن شما نمی گوییم که اشتها را کم کند،نمی گوییم که کمتر بخورد،اگر بدن شما تشخیص می دهد به ماده غذایی نیاز دارد حتی ممکن است اشتهای شما را زیاد کند.

اگر شما به مدت ۲ و ۳ماه، با انجام روش طب سوزنی ، روش امبدینگ یا کت گوت درمان شوید ، به طور قطعی اضافه وزن وسایز نامناسب اندام شما کاهش پیدا کرده و متناسب می شوید ودرحقیقت این هوشمندی بدن شما است که با کمک این روش باعث به وجود آمدن این تغییرات می شود.

افرادی که به بدنشان قحطی می دهند و در رژیم هستند از مواد معدنی مانند روی آهن و مولتی ویتامین مصرف نمی کنند و یا غذاهایی که خورده اند از این مواد معدنی کمتر در آنها وجود داشته است.آنها می گویند: اگر من مولتی ویتامین مصرف کنم اشتهای من زیاد می شود،در حقیقت وقتی بدنی دچار کمبود غذایی یا ماده معدنی شود شما را مجبور می کند که غذا مصرف کنید.

به همین دلیل است که زنان باردار ویار دارند مثلا” ممکن است خاک بخورند زیرا بدن این خانم به آهن نیاز دارد و برای خون بچه ،بدن او به آهن نیاز دارد و خاک می خورد تا به طبیعتش بر گردد.

اما وقتی آگاهی را به بدن برگردانیم دیگر وقتی مولتی ویتامین مصرف می کنیم چاق نمی شویم بلکه لاغر می شویم،بدنی که هوشمند باشد ومواد معدنی و غذایی لازم را در اختیار داشته باشد دیگربه غذای اضافی وارد شده به بدن نیازی ندارد، وقتی بدن از ما چیزی می خواهد ما را مجبور به خوردن می کند ، ریزه خواری، زیادخوردن،عصبی خوردن ،حجم بالا خوردن، مضر است و همه ی اینها با آگاهی دادن به بدن بر طرف می شود.

چه تغییراتی در برنامه غذایی بعد از انجام درمان چاقی پیش می آید،ممکن است کم اشتها شویم؟

افرادی که برای درمان چاقی مراجعه کرده اند و چاقی کشنده داشتند یعنی BMI بالای ۳۵ دارند ، می گویند هر کاری کردیم لاغر نمی شدیم ولی الان بعد از درمان با روش کت گوت و طب چینی می گویند : من از میوه گریپ فروت نفرت داشتم ولی الان صبها بسیار دوست دارم تا مصرف کنم.

یا افردای که در طول عمرخود خرما نمی خوردند و یا از بوی زیتون حالشان به هم می خورده است اما الان بعد از درمان دوست دارند بخورند و باید تجربه ی این روش را داشته باشیم تا حال این افراد را درک کنیم زیرا وقتی که بدن هوشمند می شود خودش می فهمد که به چه چیزی نیاز دارد همانطور که بدن ما در برابر خطرات سوختگی ،بریدگی و غیره عکس العمل نشان میدهد و احتیاط می کند.

بدن ما اگر هوشمند شده باشد از چیزی که برایش مضر است فرار می کند اما وقتی بیمار باشد یا ما آگاهی طبیعی را از بدن گرفته باشیم تشخیص درستی نمی تواند داشته باشد.

آیا سلولیت با این روش از بین می رود؟

سلولیت از نظر ما در اثر همان قحطی هایی که پشت سر هم به بدن داده ایم ایجاد می شود و یک مکانیسمی دفاعی بدن است برای نگهداری چربی برای روز مبادا که وقتی ما آگاهی را به بدن برگردانیم بر طرف خواهد شد.

ماندگاری این درمان بعد از رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن چقدر است ؟

اگر شما این آگاهی را با انجام یکسری اعمال از بدن خود نگیرید تا سالهای زیادی تناسب اندام و وزن مناسب برای شما ادامه دارد. ما به افراد می گوییم اگر major event یا رویداد بزرگی در زندگی شما اتفاق نیافتد به طور مثال: محل زندگی شما تغییر بزرگی نکند،در شرایط زندگی ما اتفاق بزرگی نیافتد،در کار روزمره ما تغییر بزرگی رخ ندهد این ماندگاری ادامه دارد.

ما در طب چینی معتقد هستیم که بدن با اقلیم و احساس و شرایط وضعیتی خود رابطه ای نزدیکی دارد و اگر شما یک تغییر اساسی در بدن ایجاد کنید در آگاهی آن آسیبی وارد می شود و این ماندگاری از بین می رود، معمولا” با این تغییرات هم ۱٫۵ تا ۳ سال ماندگاری دارد ولی بدون این تغییرات تا ۱۰ سال ماندگاری دارد.

معمولا” درمانجویی که با این روش به تناسب اندام میرسد و بعد ازدواج می کند چون اتفاق بزرگی در زندگیش افتاده است قطعا” این ماندگاری کمترخواهد بود و بعد از دوران بارداری نیز که یک اتفاق بزرگ است باید برای لاغری اقدام کند.

درمانجویی که مجرد است و ازدواج می کند سیستم غذایی و فکریش عوض می شود، فعالیت جنسی او تغییر می کند و این یک اتفاق بزرگ محسوب می شود و باعث چاقی دوباره می شود واین چیزی است که همه ی ما می دانیم.

درمانجویی که طلاق می گیرد،بچه سقط میکند،عزیزی را از دست میدهد شهرش عوض می شود و از کارش اخراج می شود این آگاهی در بدنش از بین می رود و چاقی به سراغش می آید.

ذهنی که درگیر مرگ یک عزیزی می باشد یا درگیرشادی بی وصف یک عشق است، این امور باعث می شوند که از بدن غافل شوند و فشاری به بدن بیاید و در ادامه نیز هوشمندی بدن از بین می رود و دوباره باید برای تناسب اندام و لاغری اقدام کرد.

منبع : بیتوته