کسی را که به تو شنا یاد داد، غرق مکن.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

این زنان بیشتر افسرده می شوند

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btowmcyIgZq4k7Je.jpg

 

تحقیقات نشان می دهند زنانی که زایمان های مکرر و زیاد داشته ند، به میزان قابل ملاحظه ای در معرض خطر افسردگی هستند.

بر اساس این مطالعه که به صورت مشترک در چندین کشور انجام شده است، مادرانی که بیش از دو فرزند دارند و فواصل میان زایمان هایشان نیز کوتاه است، از نظر روحی به مراتب آسیب پذیرتر بوده و بیشتر در معرض افسردگی حاد یا خفیف هستند.

بنابرهمین پژوهش با توجه به اینکه افسردگی پس از زایمان گاهی تا ۹ ماه بعد از زایمان نیز ادامه می یابد، مادرانی که چندین زایمان داشته اند بیشتر دچار عود افسردگی و یا تشدید علایم آن می شوند.

در این بررسی که در فاصله سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱  انجام شده است، مشخص گردید زنانی که چندین زایمان داشته اند، در ۹ ماه اول پس از زایمان تا ۱۹ درصد بیشتر علایم افسردگی را بروز می دهند.

همچنین نتایج نشان داد مادرانی که قبل از بارداری دچار اختلالات روحی بوده اند، با احتمال بیشتری در معرض خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان قرار دارند.

نکته جالب در این تحقیق این بود که مشخص شد در مادران شاغل که از روابط اجتماعی گسترده تر و همچنین استقلال مالی برخوردارند، احتمال ابتلا به افسردگی شدید پس از زایمان کمتر است.

سطح تحصیلات مادر نیز در این زمینه موثر گزارش شده است. به این معنی که هر چه مادر تحصیلات بالاتری داشته باشد، پس از زایمان شرایط روحی مطلوب تری خواهد داشت.

همچنین : بخوانید  ببوسیدش...(خانم ها حتما بخونند)