هنر ما را به گونه اي رويايي از درد هستي رها مي سازد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

رایتل بدقول است

رایتل مطابق پروانه نمی‌تواند بیش از ۷۲ ساعت از زمانی‌که از مردم پول می‌گیرد، مشتری را برای دریافت سیم‌کارت منتظر نگه دارد.

به گزارش عصر ارتباط، این قید زمانی را لطف‌ا… سبوحی، معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که پروانه این اپراتور را صادر کرده، می‌گوید: رحمت‌ا… حافظی و مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی بارها وعده‌اش را داده بود اما این اپراتور صف طولانی برای واگذاری تشکیل داده است.

رایتل که متقاضیان سیم‌کارت‌های دائمی خود را در ابتدای واگذاری به دلیل عدم توسعه شبکه با تاخیرهای طولانی بیش از یک ماه نیز معطل نگه داشته بود، حالا بیش از یک هفته است که متقاضیان سیم‌کارت‌های اعتباری نسل سوم را هم به‌رغم پرداخت هزینه در صف انتظار نگه داشته است.

 

اپراتور سوم تلفن همراه کشور که اولویت نخست شبکه رایتل را گسترش شبکه و امور زیرساختی می‌داند و متقاضیان سیم‌کارت‌های نسل سوم تلفن همراه را به همراهی با این اپراتور و صبر دعوت می‌کند، کمتر از هشت‌ماه تا پایان دوره انحصارش برای واگذاری خدمات نسل سوم تلفن همراه در کشور باقی مانده است.

این اپراتور وعده داده است اینترنت پرسرعت نسل سوم را با فناوری HSPA+ در اختیار مشترکان قرار می‌دهد و امیدوار است با واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری، به‌رغم عدم واگذاری به‌روز، مشتریان بیشتری را به خود جذب کند.

تغییرات و تحولات مدیریتی که در سازمان تامین اجتماعی در کنار موضوعاتی همچون اشغالی فضای فرکانسی و تامین تجهیزات به‌طور مستقیم روی پروژه رایتل و تامین بودجه‌های مورد نیاز آن تاثیر گذاشته و موجب شده بود تا ۱۷ ماه از دوره انحصارش را از دست بدهد، حالا در وضعیت آرام‌تری با ثبات تیم مدیریتی خود مواجه شده است و در تازه‌ترین تغییراتی که داشته، سرمایه شرکت خدمات ارتباطی رایتل را از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به ۴هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال افزایش داده است.

افزایش سرمایه این شرکت در حالی انجام شده که پیش از این ورود رایتل به بورس به‌عنوان یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری در این اپراتور به جای بهره‌مندی از یک شریک یا سرمایه‌گذار خارجی مطرح شده بود تا با استفاده عملیاتی از گزینه‌های پیش رو، رهیافتی برای خروج از وضعیت رکود خود، چه در بخش سرمایه‌گذاری و چه در بخش مدیریت پروژه بیابد.

همچنین : بخوانید  آیا آندروید نیاز به آنتی ویروس دارد ؟

این اپراتور از زمان دریافت پروانه خود و قرار‌گرفتن در ذیل نظارت‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با همکاری‌های این سازمان در برابر تعلل در پوشش شبکه خود مواجه بود، اما اخیرا با اخطارهای رگولاتوری برای عدم اجرای تعهدات پوشش جغرافیایی و جمعیتی قید شده در پروانه‌اش مواجه شده است.

رایتل یکی از دلایل اجرا‌نشدن تعهداتش را عدم همکاری شهرداری برای نصب آنتن‌هایش می‌داند، اما در همین حال از مجوز نصب ۱۳۸ آنتن در تهران خبر می‌دهد که طبق اعلام شرکت ارتباط مشترک شهر این شرکت ۱۸ سایت غیرمجاز نیز نصب کرده است.

مؤسسه بیزینس‌مانیتور در آخرین تحلیل خود از بازار تلفن همراه ایران، ورود اپراتور سوم را آغازگر جنگ قیمت در خدمات موبایل توصیف کرده است؛ جنگی که رایتلی‌ها معتقدند در آن ردپایی ندارند.

به‌رغم اینکه دو اپراتور فعلی بازار تلفن همراه کشور برای کسب سهم بیشتر از بازار وارد پیکارهای تعرفه و قیمت‌گذاری شده‌اند، اما رایتل برخلاف پیش‌بینی‌ها مشترکان پردرآمد بازار را هدف قرار گرفته است تا با واگذاری سرویس‌های منحصربه فرد نسل سوم تلفن همراه درآمد قابل توجهی را نیز جذب کند.

رایتل معتقد است سرویس‌های موجود در بازار تلفن همراه کشور رقیب این اپراتور نیستند تا رایتل خود را در برابر آنها قرار بدهد و به همین دلیل در ظاهر عطای رقابت در این بازار را به لقایش بخشیده است و با آغاز واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری‌اش که هنوز دست متقاضیان آن نرسیده، امیدوار است طی ماه‌های آینده تعداد مشترکانش با رشد انفجاری مواجه شود.

رایتلی‌ها وعده داده‌اند که تا پایان سال جاری گروهی از خدمات ویژه فناوری نسل سوم تلفن همراه را در اختیار مشترکان خود قرار می‌دهند و سرویس‌های تلویزیونی همچون تلویزیون موبایل و ویدئوهای درخواستی (VoD) را روی سرویس اینترنت پرسرعت نسل سوم تلفن همراه عرضه خواهند کرد.