امام حسين(ع):اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آموزش مسائل جنسی به کودکان و نوجوانان؟!

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btowcVIV2iGPiE0U.jpg

 

آیا می دانید مدرسه ی فرزند شما در مورد روابط جنسی به فرزندانتان چه آموزش هایی می دهند؟

دادن اطلاعات در خصوص موضوعات سلامت جنسی متناسب با سن جوانان همراه ارزش‌های دینی و خانوادگی توسط والدین و مشاوران مدارس می‌تواند نقش بسیار مهمی ‌در پیشگیری از خطرهای مربوط به سلامت جنسی در این گروه داشته باشد.

بسیاری از والدین، مشاوران و معلمان مدارس از طرح موضوعات فوق عاجز شده و فاقد مهارت‌ها و اطلاعات لازم در این خصوص هستند و گاه عکس‌العمل‌های نادرست آنها و نداشتن مهارت ارتباطی باعث می‌شود کودکان برای سوالات خود به آنها مراجعه نکنند و اطلاعات فوق را به شکل اغلب ناصحیح و گمراه‌کننده از دوستان خود کسب کنند.

اطلاعاتی که با انتقال ارزش‌ها همراه نیستند و اثرات مخربی خواهند داشت بنابراین بهتر است که والدین به معلومات و مهارت‌های ارتباطی با فرزندانشان در خصوص سلامت جنسی مجهز شوند تا در مواقع مورد نیاز بتوانند پاسخ سوال فرزندانشان را به نحو صحیح و اصولی با انتقال ارزش‌ها بدهند و راه ارتباطی خود و فرزند را در این خصوص همواره باز نگه دارند که در موارد بعدی نیز فرزندان برای دریافت کمک و اطلاعات به والدین خود مراجعه کنند.

بسیاری از باورهای غلط در خصوص موضوعات جنسی از همین دوران کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرند و بر عملکرد جنسی در دوران بزرگسالی نیز تاثیر می‌گذارند بنابراین آموزش سلامت جنسی متناسب با سن کودکان و نوجوانان و با توجه به نیازهای اطلاعاتی و مهارتی آنان به همراه ارزش‌ها، در بهبود سلامت جنسی آنها در دوران جوانی و بزرگسالی نقش زیادی خواهد داشت.

همچنین : بخوانید  درباره رابطه جنسی پس از زایمان بیشتر بدانید

چرا آموزش مسائل جنسی در مدارس ضروری است؟

به دلیل باروری هایی که در سنین پایین مشاهده می شود و نیز بیماری های عفونی زیادی که به دلیل آموزش ندیدن بسیار شایع است، این نیاز احساس می شود. بیست درصد از مبتلایان به اچ آی وی در سال ۲۰۰۹ نوجوانان و جوانان بین سیزده تا بیست و چهار سال شناخته شدند.

والدین باید با فرزندانشان در مورد روابط جنسی ایمن، پیشگیری از بارداری، روابط سالم، خطرات رفتار جنسی، جهت دهی جنسی صحبت کنند.

برای فرزند شما مهم است که بداند ، کسی را دارد که از او در این رابطه سوال کند. اگر با فرزندتان راحت نیستید که در این رابطه صحبت کنید، فردی را که مورد اعتماد شماست بیابید.
 او می تواند از خویشاوندان یا دوستان شما باشد و از او بخواهید که با فرزندتان در این رابطه صحبت کند.

 

منبع:سلامت نیوز