کارتان را آغاز کنید، توانایی انجامش بدنبال می آید. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سقوط هواپیمای بازیگران ایرانی+عکس

سقوط هواپیمای بازیگران ایرانی

 

فیلمبرداری فیلم سینمایی «فرزند چهارم» به کارگردانی وحید موسائیان روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و روز گذشته هواپیمای پروژه که مشغول فیلمبرداری سکانس پایانی فیلم بود، در صحرای کالاهاری سقوط کرد.

 

 

سقوط هواپیمای بازیگران ایرانی+عکس

 

سقوط هواپیمای بازیگران ایرانی

 

فیلمبرداری فیلم سینمایی «فرزند چهارم» به کارگردانی وحید موسائیان روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و روز گذشته هواپیمای پروژه که مشغول فیلمبرداری سکانس پایانی فیلم بود، در صحرای کالاهاری سقوط کرد.

 

تاکنون حدود ۸۰ درصد از فیلمبرداری فیلم‌ انجام شده و روز گذشته کارگردان و تنی چند از عوامل اصلی فیلم  «فرزند چهارم» که این روزها مشغول فیلمبرداری آخرین سکانس‌های مربوط به این فیلم در صحرای ‌کالاری آفریقا هستند، از حادثه سقوط هواپیما جان سالم به در بردند.گروه تولید «فرزند چهارم» که از حدود یک ماه پیش برای فیلمبرداری صحنه‌های خارج از کشور راهی آفریقا شده بودند، در طی فیلمبرداری صحنه‌های هوایی مربوط به سکانس فینال این فیلم، به دلیل نقص فنی هواپیمای ملخ‌داری که کارگردان و گروه فیلمبرداری را در خود جای داده بود دچار سانحه شدند که خوشبختانه جز برخی جراحات سطحی آسیب عمده‌ای به هیچ یک از اعضای گروه وارد نیامد.

وحید موسائیان کارگردان «فرزند چهارم» که خود از سرنشینان هواپیمای فوق بود در توضیح حادثه گفت: روز گذشته هنگام فیلمبرداری پلان‌های مربوط به سکانس آخر فیلم که طی آن قرار بود حامد بهداد با یک هواپیمای ملخ دار به دنبال مهتاب کرامتی و مهدی هاشمی که در صحرا گم شده بودند بیاید هواپیمای حامل کارگردان، فیلمبردار و دستیارش به دلیل از کار افتادن موتور هواپیما با سر به سمت زمین شیرجه زده و پس از برخورد با یک درخت از حرکت ایستاد.

سقوط هواپیمای بازیگران ایرانی

موسائیان در ادامه گفت: ما روز قبل از این حادثه صحنه‌های مربوط به فرود هواپیمای بهداد و درگیری‌های منجر به تیر خوردن مهدی هاشمی را با استفاده از دو هواپیمایی که در اختیار داشتیم فیلمبرداری کرده و تصمیم داشتیم صحنه‌های مربوط به پلان‌های هوایی را فیلمبرداری کنیم. برای این منظور هنرپیشه‌های اصلی ما در یکی از هواپیماها و گروه فیلمبرداری در هواپیمایی دیگر سوار شده و پرواز کردیم. پس از یک دور فیلمبرداری با تمام شدن نگاتیو، هواپیمای حامل ما بر زمین نشست و پس از برداشتن نگاتیو دوباره به پرواز درآمدیم. نتیجه کار بسیار عالی بود اما در حین برگشت ناگهان ملخ هواپیمای ما از چرخش باز ایستاد و هواپیما با سر به سمت زمین شیرجه رفت.

او ادامه داد: پس از چند لحظه‌ با برخورد دماغه هواپیما به یک درخت از حرکت باز ایستاده و تا به خود آمدیم متوجه شدیم بنزین از در و دیوار هواپیما به سر و رویمان سرازیر شده است. در آن لحظاتی که داخل هواپیمای در هم شکسته و مابین کمربند نجات و صندلی‌ها گیر کرده بودیم تنها نگرانی‌مان انفجار باک هواپیما بود که خوشبختانه به شکل معجزه‌آسایی این اتفاق نیفتاد و پس از چند لحظه توانستیم از هواپیما خارج شده و با هلی‌کوپتری که به دنبال‌مان آمده بود به بیمارستانی در کالاری منتقل شویم.

همچنین : بخوانید  جدایی زوج سرشناس هالیوودی

موسائیان با بیان اینکه خود و دیگر عواملی که درگیر این حادثه بودند جز زخم‌های سطحی آسیب جدی دیگری ندیده‌اند گفت: خوشبختانه پس از گذشت یک روز از این حادثه توانستیم فیلمبرداری را از سر بگیریم. تا این لحظه حدود ۸۰ درصد از کار فیلمبرداری را پشت سر گذاشته‌ایم کما اینکه اگر با برخی موانع مواجه نمی‌شدیم تاکنون فیلمبرداری به پایان رسیده بود.

بنابراین گزارش، فیلمبرداری «فرزند چهارم» تازه ترین ساخته وحید موساییان چندی پیش طی مراسمی با حضور مسعود کیمیایی در پردیس سینمایی ملت تهران آغاز شد. گروه بعد از فیلمبرداری سکانس‌های تهران عازم افریقا شد.

مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی،حسین محب اهری، ناصر گیتی جاه، معصومه قاسمی پور، زهرا برومند،ساناز زرین مهر و حامد بهداد بازیگران اصلی این فیلم هستند.

تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند، عبارتند از:

نویسنده ، کارگردان و تهیه کننده : وحید موسائیان/ مجری طرح : محمد حسن نجم/ مدیر تولید : آزیتا موگویی/ پشتیبانی تهیه : محمد پور راد/ مدیر فیلمبرداری : علی محمد قاسمی/ آهنگساز : فریدون شهبازیان/ طراح گریم : سودابه خسروی/ طراح صحنه ولباس: کامیاب امین عشایری/ صدا بردار: محمد شاهوردی/ جانشین تولید : محمد یمینی/ عکاس : علی نیک رفتار/ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز : مسعود میمی/ مدیر تدارکات : امرالله تجربه/ دستیار تولید : مهرداد زحمتکش/ گروه کارگردانی : علی درخشنده، حجت الله علیپور، خورشید نجم/ دستیار اول فیلمبرداری : همایون قربانی/ اجرای گریم : محمد علی ضرابی/ دستیاران صحنه : وهاب یحیی زاده ، ملودی اسماعیلی/ دستیار صدا : امیر شاهوردی/ گروه فیلمبرداری : حسین رجائی ، رضا سپهری ، سید مرتضی نجفی ، جعفر اصلانی/ گروه تدارکات : محمد حیدرقلی ، امیر  یمینی ، حسن عرب زاده ،حسین  رحیمی/ دستیار لباس : زهرا صمدی/ هماهنگی تولید : سعید علیپور شیرازی /هماهنگی  تولید آفریقا : پژمان هادوی/ مدیر مالی : شهریار کنعانی/ مشاور رسانه‌ای: مینا اکبری / بازیگران: مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی ،حسین محب اهری،  ناصر گیتی جاه ، معصومه قاسمی پور، زهرا برومند، ساناز زرین مهر و حامد بهداد، با حضور افتخاری یاسمین ملک نصر

منبع: خبرگزاری فارس