تمام محبتت را به پای دوستت بریز نه تمام اعتمادت را. (حضرت علی علیه‌السلام)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

فیلترکننده واقعی کیست؟

پیرمرد ۶۸ساله وقتی دید همسر سابقش دیگر حاضر نیست به زندگی با او ادامه دهد، نقشه اسیدپاشی کشید اما تصور نمی‌کرد با این کار باعث مرگ او شود.
, اواخر مرداد امسال ساکنان یکی از خیابان‌های رشت با شنیدن فریادهای زن جوانی در جریان حادثه‌ای هولناک قرار گرفتند. زن فریاد می‌زد«سوختم، سوختم» و کمی آن‌طرف‌تر، پیرمردی که ظرفی در دست داشت به چشم می‌خورد. پیرمرد بی‌درنگ پا به فرار گذاشت و شاهدان وقتی فهمیدند که زن جوان هدف اسیدپاشی قرار گرفته است، با اورژانس تماس گرفتند و او را به بیمارستان انتقال دادند. 
 
درحالی‌که تلاش پزشکان برای درمان او شروع شده بود، تیمی از کارآگاهان آگاهی وارد عمل شدند و تحقیقات درخصوص این پرونده شروع شد. مأموران با حضور در بیمارستان و محل حادثه به تحقیق از زن جوان و شاهدان پرداختند و متوجه شدند عامل اسیدپاشی همسر سابق این زن به نام جعفر بوده است. 
 
بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد ۶۸ساله به‌رغم داشتن چند همسر، از مدتی قبل زن جوان را به عقد موقت خود درآورده بود اما با پایان یافتن مدت عقد، زن جوان دیگر حاضر نشده بود به زندگی با پیرمرد ادامه دهد و همین مسئله باعث عصبانیت او شده بود تا جایی که برای انتقام‌جویی از زن جوان تصمیم گرفته بود دست به اسیدپاشی بزند. با این اطلاعات دستور بازداشت پیرمرد اسیدپاش صادر شد و مأموران با شناسایی محل زندگی او راهی آنجا شدند و وی را دستگیر کردند. 
 
جعفر به اداره آگاهی انتقال یافت و در بازجویی‌ها به اسیدپاشی اعتراف کرد. او گفت: من و همسر سابقم از چند سال قبل به عقد موقت هم درآمدیم. در این مدت از زندگی‌ام کاملا راضی بودم. حتی برای همسرم ماشین خریدم و سعی کردم کاری کنم که او در زندگی‌اش هیچ کم و کاستی‌ای نداشته باشد. من امیدوار بودم که این زن به زندگی با من ادامه دهد اما وقتی مدت عقدمان تمام شد و درخواست کردم که به زندگی با من ادامه دهد، او قبول نکرد.وی افزود: پس از اینکه او مرا ترک کرد، بارها و بارها نزدش رفتم و خواستم که برگردد اما قبول نکرد. می‌گفت که دیگر نمی‌خواهد با من زندگی کند. حتی به او وعده و وعید دادم اما باز هم قبول نکرد. من نمی‌توانستم بدون او زندگی کنم و از طرفی از اینکه دست رد به سینه‌ام زده بود حسابی عصبانی بودم. 
 
برای همین تصمیم گرفتم از وی انتقام بگیرم. من می‌خواستم با پاشیدن اسید به او، کاری کنم که مجبور شود نزد من برگردد و برای همین بعد از تهیه مقداری اسیدسولفوریک، راهی خیابانی شدم که او از آنجا می‌گذشت و از پشت سر به وی نزدیک شدم و بی‌آنکه او متوجه شود، به او اسید پاشیدم و از محل گریختم.بعد از اعترافات پیرمرد، وی با قرار قانونی راهی زندان شد و این در حالی بود که زن جوان همچنان در بیمارستان بستری بود. اسیدی که روی گردن و پشت زن جوان پاشیده شده بود باعث سوختگی ۳۵درصدی بافت‌های بدن وی شده بود اما آنچه پزشکان را نگران می‌کرد این بود که اسید به ریه زن جوان نفوذ کرده و باعث عفونت ریوی وی شده بود. 
 
با این حال تلاش‌ برای درمان او ادامه داشت تا اینکه ۴۵روز بعد از حادثه، از بیمارستان خبر رسید که زن جوان به‌دلیل شدت عفونت جانش را از دست‌داده است.سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان این خبر به همشهری گفت: با مرگ زن ۳۸ساله، پرونده رنگ و بویی جنایی گرفت اما هنوز نظریه پزشکی قانونی درخصوص علت اصلی مرگ این زن صادر نشده بود. وی ادامه داد: مدتی بعد وقتی نتایج بررسی‌های متخصصان پزشکی قانونی ثابت کرد که عامل مرگ زن جوان، اسید بوده است، اتهام قتل عمد به پیرمرد تفهیم شد و او که باورش نمی‌شد همسرش سابقش را به قتل رسانده باشد با شکایت خانواده مقتول در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.
همچنین : بخوانید  مجموعه سي دي هاي آموزش پرورش شتر مرغ و اخذ وام