آدمیانی مانند گل های لاله ، زندگی کوتاه در هستی و نقشی ماندگار در اندیشه ما دارند .
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تهرانی ها یک سال و نیم دیگر صبر کنند!

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به متقاضیانی که از سال ۸۴ به بعد کمتر از ۱۰ میلیون تومان وام یارانه‌دار گرفته اند، مسکن مهر داده می‌شود، گفت: به طور حتم مسکن مهر شهر تهران تا یکسال و نیم دیگر به پایان می‌رسد.
, وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به متقاضیانی که از سال ۸۴ به بعد کمتر از ۱۰ میلیون تومان وام یارانه‌دار گرفته اند، مسکن مهر داده می‌شود، گفت: به طور حتم مسکن مهر شهر تهران تا یکسال و نیم دیگر به پایان می‌رسد.
علی نیکزاد در پاسخ به پرسشی در خصوص عدم تحویل واحدهای مسکن مهر پرند به برخی از متقاضیان، اظهار داشت: در زمان ثبت نام اعلام کردیم که داشتن خانه یا زمین قبل از سال ۸۴ مشکلی نیست اما بعد از این سال، متقاضی نباید خانه یا وام یارانه دار گرفته باشد اما برخی از متقاضیان اطلاعات غلط به ما دادند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: اما برای وام‌های زیر ۱۰ میلیون تومان اعلام کردم که براساس اختیاری که هیات دولت به وزیر راه و شهرسازی داده است، اگر موردی بود انعکاس دهند تا مسکن مهر بگیرند اما متقاضی زمان ثبت نام، باید تمام شرایط لازم برای خانه دار شدن را رعایت کند.
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره زمان شروع و پایان ساخت مسکن مهر شهر تهران، اظهار داشت: مسکن مهر شهر تهران بنا به درخواست برای سکونت در شهر تهران شروع شد و در چند سایت در حال انجام است اما واگذاری آن حتما متفاوت خواهد بود.
نیکزاد افزود: در دیگر مسکن مهر، زمین رایگان اختصاص پیدا می‌کند و با آورده ۱۵ میلیون تومانی مردم صاحبخانه می‌شوند اما در مسکن مهر شهر تهران، قیمت سازنده بدون درنظرگرفتن سود، پیمانکاری مطالبه می‌شود، زمین کارشناسی شده و ۳۰ درصد در ۵ تا ۶ قسط در طول مدت ساخت دریافت خواهد شد، ضمن آنکه ۷۰ درصد مانده زمین با قیمت کارشناسی تعیین می‌شود و قسط در ماه بیش از یک میلیون تومان نخواهد بود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به طور حتم مسکن مهر شهر تهران تا یکسال و نیم دیگر به پایان می‌رسد، ادامه داد: قیمت زمین در بخش‌های مختلف متفاوت است بنابراین متقاضیان با در نظرگرفتن شرایط ثبت نام کنند.وی در خصوص عدم استقبال از مسکن مهر شهر تهران، اظهار داشت: استقبال از این طرح زیاد بوده و رقم بیش از این میزانی است که تاکنون اعلام شده است.
به گزارش مهر، وزیر راه و شهرسازی در خصوص اپراتور دوم بندر شهید رجایی، بیان کرد: اپراتور دوم این بندر، سازمان بنادر و دریانوردی است و بخش خصوصی را در این بخش وارد نکردیم ضمن آنکه تاید واتر هم در کنار سازمان کار خود را انجام می‌دهد.نیکزاد در خصوص قطعه ۴ آزادراه تهران – شمال، گفت: این پروژه به زودی به اتمام می‌رسد، در حال حاضر هم بیش از ۳۰۰ وسیله نقلیه سنگین و سبک در این پروژه کار می‌کنند، البته تلاش شده بود که تا عید فطر به پایان برسد اما آسیب به ۷۰ واحد مسکونی مشکلاتی را برای ما بوجود آورد.
وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: این قطعه که از مرزن آباد تا چالوس است، به زودی افتتاح می‌شود و همه تلاش را برای قطعه یک از تهران تا شهرستانک می‌گذاریم تا ۶۰ کیلومتر مسیر را کوتاه کند.وی با اشاره به جابه جایی زائران از سوی ایرلاین‌های داخلی، گفت: ۷۵ هزار زائر در موعد مقرر در این ماه و ماه آینده به زیارت خانه خدا می‌روند، البته در سالهای گذشته ۵۰ درصد پروازها از سوی شرکت عربستانی انجام می‌گرفت اما دو سال است که این کار توسط خطوط هوایی ایران انجام می‌شود.
نیکزاد با اشاره به اینکه ۱۱ فروند هواپیمایی بوئینگ ام دی و ایرباس ۳۱۰ و ۳۲۰ در آینده نزدیک وارد آسمان ایران خواهد شد، درباره تسهیلات به بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل، بیان کرد: در توسعه جاده ای از طریق اوراق مشارکت عمل می‌کنیم و در بخش هوایی، ایرلاین‌ها می‌توانند به همان رقم اعلام شده از صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کنند.
وی با بیان اینکه بخش بندر اغلب به صورت”درآمد – هزینه” است، گفت: به تازگی مجوز اوراق مشارکت در این بخش هم داده شده است ضمن آنکه در بخش ریلی نیز اجازه فروش اوراق مشارکت داده شده و از این منابع کار پیش می‌رود.
وزیر راه و شهرسازی درباره ارایه تسهیلات صندوق توسعه ملی به بخش ریلی، اظهار داشت: این صندوق مشکلی برای سایر بخشها ندارد اما شرایط لازم برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه که یافتن بانک عامل و پذیرفتن شرایط از سوی بخش خصوصی است، برای ریلی مشکل ایجاد کرده است اماصندوق محدودیتی برای ارایه تسهیلات ندارد. 
همچنین : بخوانید  ازدواج همزمان یک زن با دو برادر !+ عکس
برچسب ها :