ضعیف‌الاراده کسی است که با هر شکستی بینش او نیز عوض شود.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ و زمان دقیق عید فطر سال ۹۳ چه روزی است ؟

تاریخ و زمان دقیق عید فطر سال ۹۳ چه روزی است ؟

عید فطر 93 , زمان عید فطر 93

 

با توجه به محاسبات نجومی روز دوشنبه ۶ مرداد ۹۳ برابر است با ۳۰ رمضان است پس بنابر این به احتمال زیاد عید فطر سال ۹۳ روز سه شنبه ۷ مرداد برابر با اول شوال می باشد 

 ماه رمضان ۹۳ سی روزه است

مسئول علمی ستاد استهلال استان گلستان گفت: روز یکشنبه پنجم مرداد برابر با ۲۹ رمضان ، اگرچه سن ماه زیاد است اما رویت هلال ماه در غروب این روزمیسر نیست ؛ با توجه به محاسبات انتظار می رود که ماه مبارک رمضان ۳۰ روزه باشد.

به گزارش مهر، محمد باقر محمدشفیع عصر چهارشنبه در جلسه ستاد استهلال مناطق قومی استان، افزود: با توجه به بومی سازی های انجام شده “قران نیرین” یعنی سمت یکسان ماه و خورشید اگرچه سن ماه در غروب روز یکشنبه ۱۸ ساعت است اما به دلیل فاصله زاویه کم خورشید عرض دایر العروجی منفی و زودتر از خورشید غروب کرده و ماه رویت نمی شود.

وی ادامه داد: علاقمندان به رویت هلال ماه در غروب روز دوشنبه مصادف با ۶ مرداد، مدت نیم ساعت فرصت رویت هلال ماه شوال را دارند که ارتفاع ماه در آن لحظه ۵درجه و ضخامت آن به اندازه ای هست که بتوان آن را درشرایط مناسب و با چشم غیر مسلح و دوربین های دوچشمی دید.

 

محمدشفیع با تاکید بر اینکه این محاسبات جنبه علمی دارد و در خصوص اعلام ماه رمضان، اذن ولی فقیه لازم است، افزود: هواشناسی در این روز وضعیت جوی گلستان را خیلی مناسب نمی داند به همین دلیل شاید گروه های رصد استان برای رویت ماه موفق نباشند.

وی از استقرار ۳گروه تخصصی و ۴ گروه فرعی در نقاط مختلف استان خبر داد و افزود: روز یکشنبه یک گروه تخصصی در ارتفاعات منطقه “سرعلی آباد” شاهکوه مستقر می شوند و در روز دوشنبه ۲گروه تخصصی به مناطق درازنو و خالد نبی اعزام خواهند شد.

مسئول علمی ستاد استهلال استان گلستان در خاتمه تصریح کرد: چهار گروه فرعی از سوی ستاد استهلال در شهرهای گنبد، علی آباد، بندر ترکمن و آق قلا فعالیت خواهند کرد.

همچنین : بخوانید  فروش دختران خردسال سوری برای ازدواج با شیوخ سعودی و قطری

بیش از یکصد گروه برای مشاهده هلال ماه شوال در سراسر کشور مشغول رصد می شوند .

 

در ادامه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور گفت: بیش از یکصد گروه برای مشاهده هلال ماه شوال در سراسر کشور از روز یکشنبه پنجم مرداد مشغول رصد می شوند.

حجت الاسلام علی خیرخواه افزود: گروه هایی از طرف ستاد استهلال برای مشاهده هلال ماه شوال در مناطق مختلف استان از پنجم مرداد مستقر هستند.

وی ادامه داد: علمای اهل سنت و یا نماینده ای از سوی آنها به همراه روحانی شیعه گروه های رصد را همراهی می کند که در صورت مشاهده ماه شوال به دفتر مقام معظم رهبری اعلام می شود.

تبدیل تاریخ

وی با بیان اینکه حضور روحانیون اهل سنت و شیعه در گروه های رصد کارگاه آموزشی برای آنها خواهد بود، گفت: روحانیون با شرکت مستمر در این برنامه ها پس از مدتی می توانند فردی متخصص و صاحب نظر باشند.

وی خواستار حضور روحانیون اهل سنت و شیعه در جلسات ستاد استهلال شد و افزود: با شرکت روحانیون در جلسات تخصصی ستاد استهلال در طول سال، دیگر برای مشاهده هلال ماه مبارک رمضان و شوال مشکلی نخواهیم داشت.

وی با اعلام این نکته که مطالعات و تحقیقات در این بخش باید تداوم داشته باشد، گفت: با آموزش و پژوهش می توان جنبه مطالعاتی رصد ماه را ارتقا داد ضمن اینکه فراخوان مقاله درطول سال و جمع آوری نظرات علمای اهل سنت و شیعه نیز بسیار در بالا رفتن سطح دانش آنها تاثیر گذار خواهد بود.

وی همکاری و مشارکت با انجمن و موسسات آموزشی که در این بخش کار انجام داده اند را موثر دانست و اظهار کرد: با آموزش های تخصصی جلسات ما پربارو قابل تر می شود و از طرفی روحانیون می توانند پس از گذراندن این دوره ها صاحب نظر شوند.

زمان عید فطر ۹۳

اس ام اس عید فطر ۹۳

برچسب ها : , ,