ارزش انسان به افکار و باورهای اوست
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

گرانترین خودروی وارداتی به ایران کدام است؟

 

گران‌قیمت‌ترین خودروی سواری وارد شده به کشور در نیمه نخست ۱۳۹۱ یک دستگاه خودروی پورشه به ارزش گمرکی ۲۵۷ میلیون تومان بوده است.
, تحلیل آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که سواری پورشه پانامرا توربو ۴۸۰۰ سی.سی چهار در اس اس ۲۰۱۲ با ۲۱۰ هزار و ۲۲۰ دلار معادل دو میلیارد و ۵۷۷ میلیون ریال گران‌ترین خودروی وارداتی به کشور در شش ماهه اول امسال بوده است. 
این خودرو از طریق امارات وارد کشور شده است و در صورتی که هزینه‌های واردات آن شامل ۱۲۰ درصد تعرفه واردات، هزینه شماره‌گذاری و بیمه و همچنین ۵۰ میلیون تومان به عنوان سود فروشنده این خودرو را در نظر بگیریم، قیمت این خودرو در هنگام تحویل به خریدار حداقل ۵۶۷ میلیون تومان خواهد بود که البته رسیدن این رقم به ۶۰۰ میلیون تومان با توجه به نوسانهای اخیر بازار ارز اتفاق چندان دور از انتظاری نیست. 
چند مدل دیگر پورشه نیز جزو خودروهای وارداتی ۲۰۰ هزار دلاری به ایران محسوب می شوند. نزدیکترین رقیب پورشه در بین خودروهای گران‌قیمت وارداتی به ایران سواری مرسدس بنز SL500 مدل ۲۰۱۳ ساخت ۲۰۱۲ سفید به قیمت بیش از ۱۸۶ هزار دلار است. 
همچنین بعد از انواع و اقسام خودروهای پورشه و بنز، محصولی از شرکت مازراتی نیز با بیش از ۱۵۰ هزار دلار در رده سوم گران قیمت ترین برندهای خودروی وارداتی به ایران قرار گرفته است. 
با وجودی که آمار حاکی از کاهش ۱۰ درصدی کل واردات کالا به کشور در نیمه نخست ۱۳۹۱ است، اما واردات خودروهای سواری به کشور در همین مدت با رشد ۱۷ درصدی از نظر تعدادی و ۲۱ درصدی از نظر ارزشی به ترتیب به ۱۹ هزار و ۳۸۰ دستگاه و ۴۲۹ میلیون دلار رسید. 
همچنین : بخوانید  تفاوت انواع کارت های اعتباری فیزیکی و مجازی چیست + عکس