باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز چیدمان قاب و تابلو بر روی دیوار

اگر می خواهید چند تابلوی نقاشی را کنار هم در چند ردیف قرار دهید بهتر است تابلوهای روشن را بالاتر و آنهایی را که رنگ تیره تری دارند در ردیف های پایین تر نصب کنید.

قاب عکس

۱ – برای نصب تابلو بالای تخت خواب، مبلمان اتاق پذیرایی یا سایر اسباب و اثاثیه بزرگ انتخاب تابلوهای دوتایی یا چهارتایی هم اندازه گزینه مناسبتری است.

۲ – برای نصب تابلوها در اتاق پذیرایی یا اتاق نشیمن بهتر است که آنها را پشت سر کاناپه اصلی یا روی بزرگ ترین دیوار نصب کنید. البته باید بدانید که عرض تابلوی شما نباید بیشتر از عرض کاناپه تان باشد. اندازه ایده آل این است که عرض آن حداکثر دو سوم دیوار بالای مبل پیش برود. در مورد نصب گروهی تابلوها هم این نکته را رعایت کنید.

۳ – همیشه تابلوها را طوری نصب کنید که با سطح دید شما همطراز باشند. تابلوهای خیلی بالاتر یا پایین تر از خط دید فضا را بی تناسب و شما را آدم بی دقتی نشان می دهند.

۴ – اگر می خواهید چند تابلوی نقاشی را کنار هم در چند ردیف قرار دهید بهتر است تابلوهای روشن را بالاتر و آنهایی را که رنگ تیره تری دارند در ردیف های پایین تر نصب کنید.

۵ – موضوع تابلوهای کنار هم را یکسان در نظر بگیرید. به طور مثال اگر به تابلوهایی با موضوع دریا و اقیانوس علاقه مندید، تصاویری از خانه های ساحلی، ماهیگیری، قایقرانی و … را کنار هم قرار دهید.

۶ –  بعد از خرید تابلوهای تازه بلافاصله سراغ میخ و چکش نروید. درباره اینکه می خواهد تابلوها را چطور کنار هم قرار دهید خوب فکر کنید. می توانید یک دایره، مستطیل یا حتی مثلث فرضی را در ذهن تان مجسم کنید و تابلوها را طوری کنار هم بچینید تا فرم نهایی آنها کنار هم تعریف شده باشد. برای راحتی کار تابلوهای مورد نظرتان را روی یک مقوا یا کاغذ بزرگ روی زمین بچینید و بعد از هر کدام الگویی تهیه کنید. حالا این الگوها را روی دیوار کنار هم بچسبانید و بعد جای میخ را مشخص کنید. اینطوری دیوارهای شما به دلیل آزمون و خطاهای مختلف هنگام نصب، سوراخ سوراخ نمی شود.

همچنین : بخوانید  مدل دکوراسیون و تزیین خانه به سبک سال 1394

۷ – اگر تصویر مورد نظر شما کوچک است اما می خواهید آن را داخل یک قاب بزرگ بگذارید باید به سراغ تهیه پاسپارتو بروید. پاسپارتو یک مقوای ساده است که به عنوان یک حاشیه بزرگ یا کوچک دور نقاشی یا تصویر مورد نظرتان قرار می گیرد. رنگ آن باید با یکی از رنگ های اصلی نقاشی هماهنگ اما با رنگ قاب تضاد داشته باشد. گاهی اوقا می توانید از قاب های حاشیه دار هم برای بزرگ تر کردن اندازه ابعاد تصویر استفاده کنید.

۸ – اگر می خواهید تابلوی شما بیشتر جلب توجه کند، در بخش بالایی آن چراغی برای نورپردازی نصب کنیدکه شاخه آنقابلیت تنظیم شدن را داشته باشد و نور را روی سطح تابلو بتاباند. در این صورت تابلوی شما جلوه بیشتری خواهد داشت.

۹ – گاهی اوقات می توانید از تابلوها برای پوشاندن نقص های دیوارها استفاده کنید اما یادتان باشد که در این صورت هم باید ارتباط مشخصی بین این قاب با سایر تابلوها وجود داشته باشد تا تابلویی که برای این منظور در نظر گرفته اید ناموزون و بی ربط به نظر نرسد.

۱۰ – اگر می خواهید دیوار شما بلندتر به نظر برسد از چیدمان عمودی استفاده کنید اما اگر می خواهید دیوار کشیده تر شود، تابلوها را به صورت افقی کنار هم قرار دهید.