هر برادری که از منافع برادر خود مانند نفع خویش حمایت کرد به کار خود سامان داده است (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

 راهنمای قدم به قدم رفع آثار پیری با آرایش

 راهنمای قدم به قدم رفع آثار پیری با آرایش

با افزایش سن، انسان به بالاترین رشد عقلانی خواهد رسید و تجربه‌ی بسیار زیاد و سودمندی کسب خواهد کرد

. این موضوع برای هر انسانی لذت‌بخش است اما هنگامیکه راجع به تغییر حالات فیزیکی بدن و صورت بدلیل افزایش سن بحث به میان می‌آید دیگر پا به سن گذاشتن مبحثی لذت‌بخش نخواهد بود.

 

اگر می‌خواهید علائم ناشی از کهولت سن را بدون استفاده از عمل‌های زیبایی و فقط با میک‌آپ از صورتتان محو کنید حتماً پیشنهادات ما را بخوانید.

 

قدم اول : آماده‌سازی پوست

قبل از انجام هرگونه عملی روی پوست آن را کاملاً تمیز و مرطوب کنید. حال برای کاهش دادن بروز علائم افزایش سن بعدی، مقدار متناسبی از کرم ضد آفتاب SPF 15 و حتی درجه بالاتری از آن را روی پوست خود بمالید. چنانچه کرم پودر شما دارای SPF است باز هم به شما پیشنهاد می‌کنیم که از ضد آفتاب استفاده کنید.

هنگامیکه کرم جذب پوست شد مقداری پرایمر روی صورتتان قرار بدهید و آن را کاملاً در تمام نقاط پخش کنید. پرایمر کرمی است که قبل از آرایش استفاده می‌شود و باعث ماندگاری میک‌آپ شما خواهد شد. بدلیل اینکه پرایمر خطوط چروک‌ را پر می‌کند برای استفاده‌ی افراد میانسال بسیار مناسب خواهد بود.

 

قدم دوم : محو کردن لکه‌ها

اگر روی صورتتان لکه‌های قرمزی وجود دارند و یا در نقطه‌ای مویرگ‌های زیر پوستتان مشخص هستند از کانسیلر رنگ پوست صرف نظر کرده و مستقیماً سراغ کانسیلر سبز رنگ بروید. کانسیلر سبز دقیقاً برای محو کردن این لکه‌هاست. مقداری از آن را با انگشت میانی خود برداشته و برروی قسمت مورد نظر پخش کنید.

همچنین : بخوانید  مراقبت از پوست و مو در ماه رمضان

حال از کانسیلری استفاده کنید که دقیقاً همرنگ پوست شماست. لکه‌های تیره را به کمک آن کاملاً بپوشانید.

 

قدم سوم : کرم پودر

کرم پودر را تکان داده و قلم‌مو یا پد خود را بردارید. مقدار مناسبی از کرم را به صورت نقاطی روی بینی، پیشانی، گونه و چانه قرار دهید و سپس با استفاده از قلم‌مو یا پد آن را به صورت یکنواخت روی پوست خود پخش کنید.

 

قدم چهارم : بدرخشید!

حال بهتر است با استفاده از کمی کانسیلر روشن یا هایلایتر به پوست خود شادابی و نشاط یک پوست جوان را هدیه بدهید. مقداری از این مواد را روی بینی و استخوان گونه خود بمالید و از نتیجه لذت ببرید.

 

قدم پنجم : رژگونه‌ی کرمی

به افراد میانسال توصیه می‌شود که بجای استفاده از رژگونه‌ی پودری از کرم آن استفاده کنند. رژگونه‌ی کرمی پوستتان را مرطوب نگاه خواهد داشت.

 

قدم ششم : پودر تثبیت‌کننده

استفاده از این پودر باعث می‌شود که آرایش شما به زیبایی روی پوستتان بنشیند و مدت زمان بیشتری با همان شادابی اولیه باقی بماند.

منبع : banoyealvand.com