پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم (خداوند)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تسکین یک درد زنانه

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btowc2t0ZlAQleHC.jpg

 

دیسمنوره اگر به صورت اولیه و بدون علت مشخص باشد، معمولاخطر خاصی به همراه ندارد اما زندگی روزمره و فعالیت های فرد را با اختلالاتی همراه می سازد.

دیسمنوره به معنی مشکلات و دردهای دوره قاعدگی است که شیوع بالایی در میان خانم های جوان دارد. دیسمنوره معمولا در روز اول خونریزی شروع می شود و تا روز سوم ادامه داشته و با قطع خونریزی خاتمه می یابد.

بیماران ممکن است همراه با آن علایم دیگری مثل تهوع، استفراغ، اسهال، سردرد، گیجی و نفخ  را نیز تجربه کنند. دیسمنوره اگر به صورت اولیه و بدون علت مشخص باشد، معمولاخطر خاصی به همراه ندارد اما زندگی روزمره و فعالیت های فرد را با اختلالاتی همراه می سازد. متخصصان برای بهبود و تسکین این علایم استفاده از برخی داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) از جمله مفنامیک اسید و ایبوپروفن را توصیه  می نمایند.

مطالعات انجام شده در دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی نشان می دهد که گیاه زنجبیل در بهبود دردهای قاعدگی موثر بوده و اثری مشابه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی رایج (مفنامیک اسید و ایبوپروفن) دارا می باشد.

برای انجام این تحقیق ۱۵۰ فرد مبتلا به دردهای دوران قاعدگی مورد بررسی قرار گرفتند و اثر بخشی زنجبیل با دو داروی ذکر شده مقایسه گردید.

نتایج نشان داد که زنجبیل به اندازه مفنامیک اسید و ایبوپروفن در کاهش دردهای قاعدگی موثر است.

همچنین : بخوانید  آیا رابطه جنسی برای بیماران قلبی ممنوع است؟