هیچ می دانی فرصتی که از آن بهره نمی گیری ،آرزوی دیگران است.(جک لندن)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

با چای سبز خودتان کرم مرطوب کننده درست کنید

چای سبز ,کرم مرطوب کننده

با چای سبز خودتان کرم مرطوب کننده درست کنید

امروزه کرم های مرطوب کننده موثر و مختلفی در بازار وجود دارد اما در ترکیبات برخی از آنها مواد نگهدارنده ، رنگ و رایحه مصنوعی به کار رفته و آنهایی که کاملا” از مواد طبیعی ساخته شدند معمولا” خیلی گران هستند. اما با استفاده از دستورالعمل زیر شمامی توانید با هزینه بسیار کم ، کرم مرطوب کننده صدرصد طبیعی و مناسب پوست خود را در خانه تهیه کنید.


 
دستورالعمل :
مقداری موم زنبور عسل ، روغن نارگیل و روغن هسته انگور را در یک ماهیتابه کوچک بریزید و درحالیکه ماهیتابه را روی حرارت بسیار ملایم قرار داده اید آنها را باهم مخلوط کنید تا زمانیکه روغنها و موم کاملا” ذوب شوند .سپس این ترکیب را در یک کاسه نسبتا” بزرگ بریزید تا کاملا” سرد شوند.
همانطور که همیشه چای سبز را دم می کنید ، مقداری چای سبز را داخل آب درحال جوش بریزید و اجازه بدهید ۵ دقیقه بماند . حالا چای را از یک صافی رد کنید و اجازه بدهید خنک شود .
در این مرحله ، مخلوط موم و روغن را که قبلا” تهیه کردید داخل مخلوط کن بریزید و همینطور که مخلوط کن درحال کار کردن است کم کم چای سبز و ژل آلوئه ورای صاف شده را به آن بیفزایید . تاز زمانیکه این مخلوط به شکل یک کرم نرم دربیاید به مخلوط کردن آن ادامه دهید. در مرحله آخر می توانید چند قطره از روغن های مفید دیگر را نیز به این ترکیب بیفزایید.

کرم مرطوب کننده ای که خودتان تهیه کرده اید را داخل یک ظرف دربسته بریزید تا هر زمان خواستید بتوانید از آن استفاده کنید…

همچنین : بخوانید  آموزش آرایش چشم - ترفندهای زیباتر شدن چشم ها

 

منبع : آفتاب ایران