آیا او (خدا) برای بنده اش کافی نیست؟ (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

چرا لاغر نمی شویم؟؟

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btowgV82QJLU4Mel.jpg

 

نظرسنجی ها نشان می دهد که دو سوم از آمریکایی ها برای بهبود وضعیت سلامتی خود رژیم می گیرند اما نسبتا تعداد بسیار اندکی از آنها در واقع موفق می شوند وزن خود را پایین بیاورند.

دکتر جسیکا بارت فیلد متخصص تغذیه و کنترل وزن در بیمارستان گوتلیب نظام بهداشتی دانشگاه لویولا می گوید رژیم گرفتن یک مهارت است درست مثل نواختن یک ساز موسیقی و بنابراین نیاز به تمرین و البته یک دستورالعمل مناسب دارد.

سایت تخصصی هلت می آپ در این مقاله چهار دلیل اصلی را که رژیم گرفتن را دشوار می کنند، معرفی کرده تا آگاهی از آنها به کاهش وزن در افرادی که تمایل به لاغر شدن دارند، کمک کند.

در این مقاله تاکید شده است:

دلیل اول محاسبه کمتر از حد میزان کالری مصرفی است. برای جلوگیری از این اشتباه نام هر چیزی را که می خورید یادداشت کنید اعم از نوشیدنی یا غذاهای جامد تا به این ترتیب نسبت به میزان کالری مصرفی روزانه خود اطلاعات دقیق به دست آورید.

دلیل دوم برآورد نادرست از میزان فعالیت بدنی روزانه و سوختن کالری است. معمولا افراد تصورشان از میزان تحرک بدنی شان بیشتر از واقعیت است. به طور معمول هر فردی باید هر روز ۵۰۰ کالری مصرفی خود را کاهش دهد تا بتواند در هر هفته یک پوند وزن کم کند و برای این منظور باید در روز حداقل ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی شدید داشته باشد.

زمان بندی نامناسب برای صرف وعده های غذایی دلیل دیگری برای ناکامی در رژیم لاغری است. بدن انسان به جریان پایدار قند برای تامین انرژی و جلوگیری از کند شدن سوخت و ساز در طول روز نیاز دارد. به این ترتیب توصیه می شود هرگز بیش از ۵ ساعت گرسنه نمانید تا بدنتان سوخت و ساز پایداری داشته باشد.

همچنین : بخوانید  غذاهایی مفید برای خانم ها

خواب ناکافی نیز از عوامل مهم و تاثیرگذار در عدم موفقیت برای رژیم گرفتن است.

 

منبع:سیمرغ