اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

عید فطر ۹۴ چند شنبه است ؟

زمان و تاریخ عید فطر ۹۴ – چند شنبه عید فطر است؟

زمان عید فطر 94 , عید فطر چند روز تعطیل , عید فطر 94 چند شنبه است, عید فطر 94 چه روزی است

عید فطر ۹۴ جمعه است یا پنجشنبه ؟

همانطور که می دانید ماه مبارک رمضان در سال ۹۴ از تاریخ ۲۸ خرداد ۹۴ شروع شد. ماه های قمری هم معمولا یا ۲۹ روزه و یا ۳۰ روزه هستند با این حساب روز پنج شنبه ۲۵ تیر ۹۴ مصادف است با ۲۹ ماه رمضان و سوال اینجاست که آیا این رمضان ۲۹ روز خواهد بود یا سی روز ؟؟ اگر ۲۹ روزه باشد، روز جمعه ۲۶ تیر ۹۴ عید فطر خواهد بود و اما اگر این ماه ۳۰ روزه باشد عید فطر ۹۴ برابر است با روز شنبه ۲۷ تیر ۹۴ . تاکنون حدس و گمانی برای تعیین روز عید فطر از سوی کارشناسان این امر اعلام نشده است و اگر اطلاعات جدیدی در این زمینه بدست ما برسد در همین صفحه منتشر خواهیم کرد.

شرط اعلام عید فطر با رویت هلال ماه است. همواره در کشورهای مسلمان، بر حسب موقعیت مکانی آن کشور، رویت هلال ماه اول ماه شوال و روز عید فطر متغیر است به صورتی که ممکن است به طور مثال در عربستان سعودی روز دوشنبه روز عید اعلام شود اما در ایران روز سه شنبه روز عید فطر اعلام شود.گفتنی است در ایران بطور عمده تعیین عید فطر بر عهده حاکم شرع است و پیروی از آن طبق نظر بعضی مراجع تقلید و علمای شیعه، بر تمام شیعیان حتی مراجعی که نسبت به آن علم ندارند لازم است.

زمان عید فطر 94 , عید فطر چند روز تعطیل , عید فطر 94 چند شنبه است, عید فطر 94 چه روزی است

کارت پستال عید فطر ۹۴

عید فطر ۹۴ چند روز تعطیل است ؟

لایحه افزایش تعطیلات عید فطر در تاریخ نهم مرداد ۱۳۹۰ با قید یک فوریت به تصویب رسید. بر اساس این لایحه که به منظور بهره‌گیری بیشتر از برکات و فیوضات معنوی بزرگترین عید مسلمانان و بزرگداشت این عید اسلامی به تصویب هیات دولت رسیده است؛ تعطیلی عید سعید فطر به ‌۲ روز افزایش می‌یابد و در صورت تقارن روز دوم شوال با تعطیلات رسمی یا هفتگی، روز بعد از تعطیلات، تعطیل خواهد بود. لایحه یک ماده‌ای افزایش تعطیلی عید فطر، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در شهریورماه ۱۳۹۰ با ۱۴۳ رای موافق در برابر ۲۴ رای مخالف و ۷ رای ممتنع ۲۰۲ نماینده حاضر در جلسه تصویب و به تائید شورای نگهبان رسید.ماده واحده ـ عبارت «عید فطر» در ماده (۱) لایحه قانونی تعیین تعطیلات رسمی کشور مصوب ۸/۴/۱۳۵۹ شورای انقلاب به عبارت «عید سعید فطر دو روز (اول و دوم شوال)» اصلاح می‌شود. این قانون از تاریخ تصویب لازم‌ الاجراء است.

زمان عید فطر 94 , عید فطر چند روز تعطیل , عید فطر 94 چند شنبه است, عید فطر 94 چه روزی است

عید فطر ۹۴ چه روزی است

زمان عید فطر 94 , عید فطر چند روز تعطیل , عید فطر 94 چند شنبه است, عید فطر 94 چه روزی است

کارت پستال عید فطر ۹۴

همچنین : بخوانید  خوش تیپ ترین مرد اسپانیا انتخاب شد

نماز عید فطر

نماز عید فطر دو رکعت است، در رکعت اوّل بعد از خواندن حمد و سوره باید پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از قنوت پنجم تکبیر دیگری بگوید و به رکوع رود، بعد دو سجده به جا آورد و برخیزد و در رکعت دوم چهار تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر قنوت بخواند و تکبیر پنجم را بگوید و به رکوع رود و بعد از رکوع دو سجده به جا آورد و تشهّد بخواند و سلام گوید. در قنوت این نماز هر دعایی کافی است، ولی مناسب است این دعا را به قصد ثواب بخواند: «اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکبْرِیاءِ وَ الْعَظِمَه وَ اَهْلَ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ وَ اَهْلَ الْعَفْوِ وَ الرَّحْمَهِ وَ اَهْلَ التَّقْوی وَالْمَغْفِرَهِ اَسْئَلُک بِحَقِّ هذَا الْیَوْمِ الَّذِی جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمینَ عیداً وَ لِمحَمَّد صَلَّی اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ ذُخْراً وَ شَرَفاً وَ کرامَهً وَ مَزیداً اَنْ تُصَلِّی عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ اَنْ تُدْخِلَنِی فی کلِّ خَیْر اَدْخَلْتَفیهِ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّد وَ اَنْ تُخْرِجَنی مِنْ کلِّ سُوء اَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّد صَلَواتُک عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمْ اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُک خَیْرَ ما سَئَلَک بِهِ عِبادُک الصّالِحُونَ وَ اَعُوذُ بِک مِمّا اسْتَعاذَ مِنْهُ عِبادُک الْمـُخْلَصُونَ».

مستحبّات نماز عید فطر :

مستحبّ است در نماز عید فطر امور زیر را به امید ثواب پروردگار رعایت کند:

۱ـ قرائت نماز عید را بلند بخواند.

۲ـ بعد از نماز دو خطبه بخواند مانند خطبه های نماز جمعه با این تفاوت که در نماز جمعه قبل از نماز و در نماز عید بعد از نماز خوانده می شود (و این خطبه در صورتی است که نماز را با جماعت بخواند).

۳ـ در این نماز سوره مخصوص شرط نیست، ولی بهتر است در رکعت اوّل سوره «سَبِّحِ اسْمِ رَبِّک الاْعْلی» و در رکعت دوم سوره «وَ الشَّمْس» بخواند.

۴ـ در روز عید فطر قبل از نماز عید با خرما افطار کند .

۵ـ پیش از نماز عید غسل کند و دعاهایی که قبل از نماز و بعد از آن در کتب دعا آمده بخواند.

۶ـ در نماز عید بر زمین سجده کند و در موقع گفتن تکبیرها دستها را بلند کند.

۷ـ بعد از نماز مغرب و عشا در شب عید فطر و بعد از نماز صبح و ظهر و عصر روز عید و نیز بعد از نماز عید فطر این تکبیرها را بگوید: «اَللّهُ اَکبَرُ، اَللّهُ اَکبَرُ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَ اَللّهُ اَکبَرُ، اللّهُ اَکبَرُ وَ لِلّهِ الْحَمْدُ، اَللّهُ اَکبَرُ عَلی ما هَدانا».

برچسب ها :