شب آنگاه زیباست که نور را باور داشته باشیم.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بهار چگونه خوش تیپ لباس بپوشیم؟

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btowGUHO2pU4L5FS.jpg

 

بهار با این همه رنگ مهمان طبیعت شده و آن وقت شما غافل از آن همه تنوع و زیبایی، چسبیده اید به همان رنگ های تیره و سرد؟ حالا با تغییر فصل، وقت آن رسیده که شما هم تغییری در ظاهرتان ایجاد کنید.

از قضا فصل بهار بهترین فرصت برای تجربه پوشیدن انواع لباس هایی است که هرگز آن را تجربه نکرده اید. فصل بهار، این فرصت را به شما می دهد که انواع رنگ ها را به مجموعه رنگ لباس هایتان اضافه کنید و با فصل هماهنگ شوید. برای خوش تیپ شدن شما در فصل بهار، پیشنهادهایی داریم که بد نیست آنها را هم گوشه ذهن تان داشته باشید تا این بهار خوش تیپ تر از پارسال باشید.

در فصل بهار کم کم آدم ها رو می آورند به پوشیدن صندل. معمولا بهتر است صندل را با جوراب نپوشید، اما اگر هم محیط اقتضا نمی کند بدون جوراب در آنجا حاضر شوید بهتر است کفش های کتانی و اسپرت دیگر را برای این فصل انتخاب کنید. بهار فصل خوبی برای پوشیدن کفش های رنگ روشن مثل انواع کفش های ورزشی و اسپرت است. این فرصت را از دست ندهید.

این چند تکه را برای فصل بهار امسال تهیه کنید تا تیپ تان کامل شود: یک شال خنک بهاره برای خانم ها (البته خانم هایی که از مقنعه استفاده می کنند می توانند شال را به عنوان مکمل پوشش شان استفاده کنند)، چند تی شرت ساده به رنگ های مختلف، شلوار کتان روشن، عینک آفتابی استاندارد و کلاه آفتابی بهاره.

زمستانی ها را اخراج کنید
اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که مناسب فصل لباس پوشیدن، از اصول اولیه خوش تیپی است. یعنی اگر یک ماه از آغاز بهار گذشته و شما هنوز چکمه پاشنه کوتاه تان را می پوشید یا اگر هنوز کاپشن و پلیور تن تان می کنید، باید از صف خوش تیپ ها خارج شوید. خوش تیپی حکم می کند که لباس های زمستانی را کنار بگذارید و لباس های بهاره بر تن کنید. قبول داریم که هنوز گاهی شب ها سرد است و باران های بهاری هم گاه و بیگاه فرو می ریزد، اما این به معنی آن نیست که هنوز باید چکمه و کاپشن پوشید! معمولا لباس های بهاره و پاییزه، آستین بلند هستند و کاپشن های بهاره هم گروه خاص لباس های این فصل هستند. بنابراین قبل از هر چیز از لباس های زمستانی تان دل بکنید و آنها را برای سال بعد در کمد بگذارید.

نکته دوم برای پوشاک در بهار توجه به جنس پارچه است. این نکته به مورد قبلی هم بر می گردد یعنی با توجه به آن کمتر امکان دارد لباس فصل دیگری را بپوشید. معمولا پارچه لباس های فصل سرد پشمی است و کلفت تر اما لباس های فصل های خنک تر از جنس الیاف طبیعی و نخی است و تار و پودشان نازک تر است. به این ترتیب یادتان باشد که در فصل بهار باید لباس هایی انتخاب کنید که جنس پارچه شان مناسب فصل باشد. در دل این نکته، نکته دیگری هم نهفته است و آن هم این که هرگز یک لباس با پارچه خنک را با لباسی با پارچه گرم ست نکنید. مثلا شلوار مخمل گرم با پیراهن نازک تابستانی ترکیب مناسبی نیست. برای این که ناخودآگاه به اشتباه نیفتید یک راه این است که حتما لباس های زمستانه و بهاره را از هم جدا کنید و در کمدهای جدا بگذارید تا مبادا یک روز از فرط عجله پیراهن پشمی را با شلوار کتان نازک بپوشید!

نه تنگ نه گشاد
لباس به اندازه تن خودتان بپوشید. سایز نبودن لباس یکی از نشانه های بدتیپی است. حتی اگر از سایز خودتان مطمئن هستید، باز هم شلوارهایتان را پیش از خرید یک بار پرو کنید. سایز لباس ها با مارک های متفاوت ،مختلف است.

همیشه این قوانین را نیز به خاطر داشته باشید: شلوارهای ارتشی و پارچه ای باید تا بالای پاشنه کفش شما بیایند. شلوارهای جین می توانند تا انتهای پاشنه کفش نیز کشیده شود.

زمانی که راه می روید شلوار شما نباید آنقدر کوتاه باشد که جوراب هایتان از زیر آن معلوم شود. زمانی که می نشینید شلوار شما نباید بیش از چند سانت به بالای جوراب تان رود.

همچنین : بخوانید  خانم ها با خودتان بیشتر آشنا شوید

بهار فصل تی شرت هم هست و بهترین گزینه برای روزهای آفتابی به حساب می آید. فقط دقت کنید که اگر تی شرت تان خیلی بلند است نباید آن را داخل شلوار خود کنید. تی شرت باید کمی پایین تر از دور کمر شما قرار بگیرد. هر چیزی که از این مقدار پایین تر باشد بلند است و اگر بالاتر بایستد برایتان کوتاه است.

فصل نو تیپ نو
تنوع باید یکی از ویژگی های تیپ شما در فصل بهار باشد. اگر تابه حال در لباس پوشیدن تان خیلی دنبال تنوع نبوده اید، امسال این فرصت را از دست ندهید. مثلا اگر فکر می کنید فقط یک رنگ و مدل تی شرت به شما می آید و دست از تی شرت یا یک رنگ خاص برنمی دارید یا فکر می کنید اگر تیپ اسپرت بزنید اطرافیان که عمری شما را با تیپ رسمی دیده اند به شما با تعجب نگاه خواهند کرد، از این فکر دست بردارید و قالب های قدیمی را بشکنید. مدل ها و رنگ های دیگر را تجربه کنید؛ شاید بیشتر به شما بیایند. اگر همیشه از یک مغازه خرید می کنید، شجاعت به خرج دهید و این بار برای خرید لباس به فروشگاه های دیگر سری بزنید. به طرز لباس پوشیدن روز در خیابان، محل کار، مجلات یا تلویزیون دقت کنید و ایده های جدیدی برای لباس پوشیدن بگیرید.

در عین حال، به پوشیدن رنگ هایی که بهتان نمی آید اصرار نداشته باشید. رنگ سال بنفش است؟ مشکی است؟ زرد است؟ اصرار دارید حتی اگر این رنگ ها به پوست تان نمی آیند آنها را بپوشید؟ بهترین رنگ لباس رنگی است که با رنگ پوست شما مکمل باشد.

اگر شما لباسی به رنگی که با پوست تان هماهنگی ندارد بپوشید، ممکن است چین و چروک ها و خط و خطوط چهره تان بیشتر به چشم بیایند یا رنگ پوست تان را زرد و مرده نشان دهند. لباس هایتان را در رنگ هایی انتخاب کنید که در آن با طروات و سالم به نظر برسید. طراوت حرف اول را در فصل بهار می زند.

رنگی شوید
بهار فصل رنگ هاست و پوشیدن لباس های رنگی در این فصل حال و هوای خود و اطرافیان تان را واقعا عوض می کند. در این فصل پوشیدن رنگ های سبز، زرد، نارنجی و… بهتر از هر فصل دیگری است. در عین حال بهتر است تا حد امکان از پوشیدن لباس هایی با رنگ سرد و خنثی خودداری کنید تا دچار کسالت نشوید. استفاده از رنگ های زیاد باعث می شود که توجه دیگران نسبت به شما جلب شود، البته نه توجهی که زننده باشد. بنابراین سعی کنید در لباس هایتان بیش از سه رنگ استفاده نکنید و تا آنجا که می توانید پوشش خود را ساده نگه دارید.

برای استفاده بهتر از رنگ ها، سعی کنید از مکمل های رنگی استفاده کنید، یعنی رنگ هایی که متضاد یکدیگر هستند تکمیل کننده هم نیز باشند (مثلا بنفش و زرد یا آبی و نارنجی). رنگ هایی که به هم نزدیک هستند به نام رنگ های هم خانواده شناخته می شوند (مثل زرد و نارنجی). زمانی که می خواهید لباس بپوشید باید سعی کنید که از رنگ های متضاد یا رنگ های هم خانواده استفاده کنید. یادتان باشد اگر لباس هایتان روشن هستند باید کفش هایتان نیز روشن باشد ولی اگر لباس های تیره تن می کنید کفش شما نیز باید تیره باشد.

برای ست کردن رنگ و طرح پارچه بایــد از لباس هایـی استفاده کنید که بیش از ۳ طرح نداشته باشد. بهتر است لباس شما دارای یک یا دو طرح متنوع تک رنگ باشد. البته پیشنهاد ما این است که از لباس هایی استفاده کنید که تنها دارای یک طرح معین باشند (مثلا دارای گل های ساده سفیدرنگ باشند یا پشت آنها مارک کوچکی باشد.)

فصل بهار برای خانم ها فصل خوبی است چون می توانند با تهیه چند شال به رنگ های شاد (که قیمت چندانی هم ندارد) تنوع زیادی در لباس پوشیدن شان به وجود بیاورند.