تفريح و سرگرمي
اهمیت تبلیغات در عصر مدرن با توجه به رشد تولید و در نتیجه رقابت در بازار افزایش یافته است. شکی نیست که زندگی ما بدون حضور تبلیغات باعث محرومیت از خیلی چیزهای ارزشمند می شود.
۱- تبلیغات اجتماعی
Concept (مفهوم) : رعایت بیشتر قوانین
Slogan (شعار تبلیغاتی) : IN TOWN , CAR ACCIDENTS DON’T JUST HAPPEN TO CARS
Technique (روش و تکنیک) : همانند سازی مفهوم
۲- Fedex
Concept (مفهوم) : بالاترین تعهد
Slogan (شعار تبلیغاتی) : We live to deliver
Technique (روش و تکنیک) : طنز
۳- لوازم موسیقی Gibson
Concept (مفهوم) : نهایت قدرت
Slogan (شعار تبلیغاتی) : Welcome to ground zero
Technique (روش و تکنیک) : استفاده از تصاویر حک شده در ذهن (انفجار اتمی)
۴- هواپیمایی Swiss air
Concept (مفهوم) : صندلیهای راحت تر
Slogan (شعار تبلیغاتی) : World’s most refreshing airline
Technique (روش و تکنیک) : جلب توجه با استفاده از تصاویر غیر معمول برای ذهن
۵- شامپوی ضد شوره Head & Shoulders
Concept (مفهوم) : پاک کنندگی
Technique (روش و تکنیک) : جایگزینی (با تخته پاک کن)
۶- سس کچاپ HEINZ
Concept (مفهوم) : ایجاد ارزش
Technique (روش و تکنیک) : اغراق و بزرگنمایی
۷- چسب قطره ای Henk
Concept (مفهوم) : نهایت قدرت و سرعت در چسبندگی
Technique (روش و تکنیک) : اغراق / پیوند با خاطرات خوش
۸- لبنیاتPINAR
Concept (مفهوم) : بسیار با ارزش و قیمتی بودن
Technique (روش و تکنیک) : ایجاد ارزش / اغراق (استفاده از چاقوی درجه بندی شده برای این محصول )
LAND CRUISER – TOYOTA – 9
Concept (مفهوم) : دسترسی به ناشناخنه ها
Technique (روش و تکنیک) : تلفیق برند (نشانه و آرم و لوگو) با ایده و سوژه
۱۰ – تبلیغات اجتماعی (بنیاد کمک به کودکان)
Concept (مفهوم) : همین امروز، فردا دیر است
Technique (روش و تکنیک) : تحریک احساسات و عواطف
ایده ای بسیار خلاقانه و شگفت انگیز در تبلیغات با استفاده از امکانات و توانایی رسانه های چاپی
۱۱– انجمن حمایت از جنگلهای آمازون (برزیل)
Concept (مفهوم) : آغاز حمایت از همان لحظه تصمیم به عضویت
* ایده ای فوق العاده و بسیار خلاقانه جهت آغاز عضویت و ارسال فرم عضویت که در پشت تصویر جنگل چاپ شده و با بریدن فرم عضویت عملاً فردی که در حال آتش روشن کردن در جنگل است را از تصویر جدا و باعث حفاظت از جنگل می شود .
Technique (روش و تکنیک) : پیوند مفاهیم مشترک
۱۲– سس کچابHEINZ
Concept (مفهوم) : نهایت سوزانندگی
Technique (روش و تکنیک) : پیوند مفاهیم مشترک (با چوب کبریت سوخته)
یک رستوران ژاپنی اقدام به استخدام دو میمون گارسون کرده است تا در خدمات رسانی به مشتریان فعالیت کنند.
مدیر این رستوران با پوشاندن لباس های فرم به این دو میمون از آنان برای سفارش گرفتن نوشیدنی و توزیع دستمال میان مشتریان استفاده می کند.
یکی از مشتریان این رستوران معتقد است: گارسون های میمون بهتر از انسان هایی هستند که در لباس گارسون رفتارهای غیر انسانی دارند.
این دو میمون به دلیل مقررات حقوق حیوانات در شیفت های دو ساعته در رستوران کار می کنند.
همواره خواستگاری و مراسم عروسی در هر نقطه از جهان با سنتهای خاص خود همراه و برای افرادی که در نقاط دیگر جهان ساکن هستند جالب توجه بوده است.شاید در این بین خواستگاری در بعضی از سرزمین ها و مراسم عروسی آنها کم نظیر و در نوع خود بسیار تعجب برانگیز و غیرقابل باور باشد.
به عنوان نمونه در «ماداگاسکا» وقتی جوانی به خواستگاری می رود شرط مهم قبول تقاضای او از طرف پدر عروس این است که سر یک سفره بنشیند و با عروس آینده خود به صرف غذا در داخل یک ظرف بپردازند. و عده ای هم باید شاهد طرز غذا خوردن او باشند، و اگر غذا خوردن خواستگار را پسندیده باشند با ازدواج موافقت می شود.
در «جزایر اقیانوس آرام» طریقه ازدواج به صورت دیگری است و در این جزایر خواستگار باید آنقدر به پدر عروس پول و تحف و هدیه بدهد که پدر عروس به اصطلاح سیر شود و در این وقت پدر عروس به طرف دختر می رود و قسمتی از موی سر دختر را می تراشد و آنها را در مشت خود نموده و تحویل داماد می دهد و بدین ترتیب موافقت خود را اعلام می دارد.
در «بین قبایل افریقایی کنگو گیشنازا» مرسوم است که دختر و پسر که با هم نامزد شده اند نزد رئیس قبیله می روند، و رئیس قبیله کاسه ای که مملو از ریگ می باشد بدست عروس می دهد و او موظف است قسمتی از ریگ داخل کاسه را روی زمین بریزد. سپس تعداد ریگ ها شمرده می شود و این تعداد ریگ علامت سالهای زندگی آنها می باشد. و فی المثل تعداد ریگ ها ۱۵ عدد باشد، عروس و داماد می توانند فقط ۱۵ سال با هم زندگی نمایند.
در «بالکان» عروسی ها در دهات بعضی از کشورهای این شبه جزیره جالب بوده، و ترتیب روز جشن عروسی به صورت دیگری است و آن این است که داماد در شب عروسی از روی خجالت سوار بر اسب شده و از دهکده فراری می شود. به دنبال او عده ای دختر و پسر به راه می افتند و آن قدر او را با اسب های خود تعقیب می کنند تا به او دست یابند و ناز داماد را می خرند، و او را به دهکده باز می گردانند، و تحویل عروس در حال انتظار می دهند.
در بین «تاتارها» رسم براین است که شب عروسی خانواده عروس ترتیب مخفی ساختن عروس را در بین تعداد بیشماری از دختران می دهند و داماد باید آن قدر به جستجو بپردازد تا بتواند عروس خود را از بین صدها دختر قد و نیم قد و هم شکل و شمائل پیدا کند و اگر موفق به پیدا کردن عروس نشود، چه بسا که عروسی به هم بخورد و به فسخ بیانجامد، برای این که خانواده عروس یقین پیدا خواهند کرد که داماد علاوه بر بی عرضه بودن علاقه به عروس ندارد! و بدین ترتیب عروسی به هم می خورد و چند روز بعد جوان دیگری به خواستگاری می رود تا هوش خود را بیازماید.
البته در ایران هم در بعضی از روستاهای بزرگ رسوم مربوط به خواستگاری و طریقه برپا کردن مجالس عروسی در نوع خود جالب و تماشایی است.
ضریب هوشی IQ یک نسبت است که از تقسیم سن عقلی بر سن تقویمی ضرب در صد به دست میآید. اگر سن عقلی با سن تقویمی یکسان باشد، ضریب هوشی صد میشود ولی در بعضی مواقع در بعضی افراد سن عقلی بیشتر میشود که این فرد هوشی بیشتر از سایر افراد دارد.
“میلا کانیس” هنرپیشه مطرح و سرشناس هالیوودی توانست عنوان جذاب ترین زن دنیا را به خود اختصاص دهد. البته گفتنی است این عنوان توسط یک مجله زیبایی به این هنرپیشه ۳۳ ساله داده شد. او این روزها اوقات خوشی در کنار اشتون کاچر معروف که زمانی شوهر عاشق پیشه “دمی مور” بود دارد.
مدل هایی از گوشواره های شیک و بی نظیر
عکسهایی از مدل گوشواره بانوان
عکسهایی از مدل گوشواره بانوان
عکسهایی از مدل گوشواره بانوان
عکسهایی از مدل گوشواره بانوان
عکسهایی از مدل گوشواره بانوان
عکسهایی از مدل گوشواره بانوان
عکسهایی از مدل گوشواره بانوان
عکسهایی از مدل گوشواره بانوان
عکسهایی از مدل گوشواره بانوان
عکسهایی از مدل گوشواره بانوان
عکسهایی از مدل گوشواره بانوان
عکسهایی از مدل گوشواره بانوان
عکسهایی از مدل گوشواره بانوان
عکسهایی از مدل گوشواره بانوان
عکسهایی از مدل گوشواره بانوان
عکسهایی از مدل گوشواره بانوان
عکسهایی از مدل گوشواره بانوان
عکسهایی از مدل گوشواره بانوان
عکسهایی از مدل گوشواره بانوان
عکسهایی از مدل گوشواره بانوان
پاسخ : گوشواره های خوشمل
گوشواره های خوشمل
بولتن نیوز: به دنبال اقدام نیروی انتظامی تهران، در جمع آوری تجهیزات یکی از غرفه های نمایشگاه رسانه های دیجیتال، که با عنوان ۱۸+ انیمیشن و فیلم هایی را با هدف مشاوره به خانواده ها و افراد بالای ۱۸ سال در مقابله با مشکلات اخلاقی سایت های اینترنتی و محصولات دیجیتالی ارائه داده بود، برخی افراد حاضر در نمایشگاه، غرفه مربوطه و حراست این نمایشگاه، تلاش می کنند که از اقدام پلیس جلوگیری کنند و این موضوع منجر به برخورد پلیس می شود.
پلیس اموال و تجهیزات این غرفه را توقیف می کند تا در اختیار مقام قضایی قرار دهد اما در هنگام اقدام قانونی پلیس عده ای تلاش کرده اند که پلیس و مسوولان مرکز رسانه های دیجیتال را تحریک کنند تا مانع اقدام پلیس شوند.
متاسفانه برخی رسانه های داخلی و بیگانه، این موضوع را به صورت یک جنجال خبری و برخورد شدید شامل درگیری، شلیک گازاشک آور، دست بند زدن به معاون وزارت ارشاد و… بازتاب داده اند.
اما پیگیری خبرنگار بولتن نیوز، حکایت از آن دارد که این اقدام پلیس کاملا قانونی و با دستور مقام قضایی صورت گرفته است و خبر درگیری، بازداشت افراد، دست بند زدن و… از سوی پلیس تکذیب شده است.
به گفته یک مقام انتظامی قضایی، تنها به خاطر مقاومت چند نفر از افراد حاضر در نمایشگاه که مانع اقدام قانونی پلیس شدند، پلیس مجبور به برخورد قانونی شده و این برخورد، با استفاده از افشانه به قصد دفاع شخصی صورت گرفته که با خبرسازی پرتاب گاز اشک آور و آن هم در نمایشگاه عمومی و درگیری و بازداشت و… کاملا متفاوت است بلکه اصل برخورد واستفاده از افشانه تنها در برخورد با چند نفراز افراد غیر مسوولی بوده که دخالت کرده اند و مانع اقدام قانونی پلیس شده اند و این اقدام جهت دفاع شخصی انجام شده نه جهت حمله و هجوم.
وی افزود: همکاری گسترده ای بین وزارت ارشاد، نیروی انتظامی و قوه قضاییه در موضوعات فرهنگی جامعه وجود دارد و جلسات و برنامه های مختلفی با همکاری این سه نهاد صورت می گیرد، اما پلیس در مسائل اماکن و نمایشگاه ها وظایفی دارد که باید به آن عمل کند. برگزاری نمایشگاه ها با مجوز نیروی انتظامی صورت می گیرد، اما گاهی تخلفاتی در نمایشگاه رسانه ها، کتاب، لوازم خانگی و…. رخ می دهد که باید با آنها برخورد شود.
ظاهرا، قبل از اقدام روز سه شنبه پلیس، جلسه ای با حضور یکی از معاونان وزارت ارشاد با پلیس انجام شده است اما عده ای تلاش کرده اند که مانع همکاری مرکز رسانه های دیجیتال و پلیس شوند و تلاش داشتند که آقای علیزاده معاون وزارت ارشاد را تحریک کنند.
برخی منابع اعلام کرده اند که یکی از این افراد، که دارای سابقه داشتن فیلم های مستهجن بوده و۲۰۰ تا فیلم در پرونده غیر اخلاقی و سوابق خود دارد، برای آن که دچار مشکل نشود تلاش می کرده که جو حاضر در نمایشگاه را متشنج جلوه دهد. چگونه ممکن است چنین فردی که تا این حد آسیب دیده، به دنبال حل مشکلات جامعه و مردم باشد؟! و سوال این است که چرا سعی می کرده که مسوولین مرکز رسانه های دیجیتال را تحریک کند؟
یکی از افراد که در زمان اقدام پلیس در نمایشگاه حاضر بوده به خبرنگار ما گفت: وقتی دستور قضایی وقانونی صادر می شود پلیس ملزم به اجرای قانون است و افراد نیز باید تمکین کنند اما اگر افراد تمکین نکنند پلیس مجبور به اعمال قانون و برخورد خواهد بود.
وی افزود: این فیلم ها برای آگاهی خانواده ها و مردم است اما شکل انتقال این فیلم ها و آموزش ها و هشدارها و توصیه ها به مردم باید تابع مقررات خاص خود باشد، مثلا اعلام شود که زنان در یک ساعت، آقایان در یک ساعت دیگر و همچنین سنین مختلف در ساعات مربوط به خود در نمایشگاه حاضر شوند. اما وقتی وارد غرفه شدیم مشاهده کردیم که چند مانیتور بزرگ موجود است و زن با حجاب و زن با پوشش متفاوت، و جوان مجرد بالای ۱۸ سال و مرد و زن سن بالا و کم سن همه در کنار هم نشسته اند و این مفاهیم و فیلم ها را می بینند و می شنوند که با روح حاکم و مسائل عرفی در جامعه ما مطابقت ندارد.
در نتیجه طبیعی است که پلیس وظیفه دارد در چنین مواردی ورود پیدا کند و با مسائل غیر اخلاقی و حتی هشدارهایی که شکل مناسب ندارد، یا به شکل درستی انتقال داده نمی شود، برخورد کند.
اطلاعیه مرکز رسانه های دیجیتال درباره نمایشگاه رسانههای دیجیتال
همچنین مرکز رسانه های دیجیتال نیز در این زمینه با انتشار بیانیه خبری اعلام کرد: پیرو انتشار اخبار ناصحیح از وقایع اتفاق افتاده در ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال در رسانه های خبری، روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرد:
با توجه به حضور غیرمترقبه و بدون هماهنگی چند نفر از برادران نیروی انتظامی در یکی از غرفه های محتوایی ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال تهران و بروز و انتشار برخی اخبار نادرست و خلاف واقع از قبیل زخمی شدن یا دستگیری مشاور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز واقعه و یا استعفای رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در اعتراض به اتفاقات حادث شده، ضمن تکذیب تمامی موارد فوق الذکر و درخواست جدی از رسانه های گروهی جهت دامن نزدن به ابعاد موضوع و به ویژه پرهیز از انتشار اخبار تایید نشده و جلوگیری از سواستفاده رسانه های بیگانه و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در شرایط حساس کنونی کشور به اطلاع می رساند، در صورت ضرورت اطلاع رسانی فعالیت های مرکز و همچنین مسائل پیش آمده در ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال اقدام به اطلاع رسانی نموده و لذا بیان و انتشار هرگونه خبر با عناوینی چون ” یک منبع آگاه ” یا ” یکی از مسئولین مرکز” مورد تایید این مرکز نبوده و تکذیب می شود. شایسته ذکر است رسیدگی به مسائل پیش آمده در نمایشگاه از سوی نهادهای متولی در دست پیگیری بوده و پس از جمع بندی بررسی های به عمل آمده ، نتایج آن به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.
سومین فرش بزرگ پارچه جهان دبروز در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران رونمایی شد. به گزارش ایسنا، معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران در مراسم رونمایی از این فرش با بیان اینکه بخش خصوصی مذاکره برای بافت فرشهای بزرگ پارچه دیگری را آغاز کرده است، گفت: ایران در این زمینه تجارب خوبی دارد و میتواند اقدامات بیشتری انجام بدهد.
مجتبی فیضالهی با بیان اینکه سفارشپذیری برای بافت فرش اقدامی است که میتواند کارهای بهتر و درآمدزاتری را نصیب ایران کند، افزود: سومین فرش بزرگ پارچه جهان بیش از ۳٫۲ میلیون دلار برای ایران درآمدزایی داشته است. بنا به این گزارش، این فرش ۲۴۰۰ مترمربعی که حدود ۱۶ ماه کار برده است، توسط ۴۰۰ بافنده بافته شده و قرار است در مسجد محمدامین مسقط پایتخت کشور عمان پهن شود. این فرش دارای ۴۰ رج و ۲۸ رنگ است و بیش از یک میلیارد گره در آن وجود دارد و بمبلغ ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به کشور عمان فروخته شده است.