باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳
خانه » 2013 » فوریه (صفحه ی 14)

آرشیو ماهانه : فوریه 2013

تنها زنی که می‌تواند به استادیوم برود!

199 تنها زنی که می‌تواند به استادیوم برود! www.campfa.ir

پیرزن ۷۰ و اندی ساله مشهدی خودش هم نمی داند دقیقا متولد چه سالی است اما

 

دقیقا یادش است که نیکبخت واحدی در کدام بازی چندتا گل به کدام تیم حریف زده (!) حتی خاطره تلخ شش تایی استقلال را هم به یاد دارد.
پیرزن ۷۰ و اندی ساله مشهدی خودش هم نمی داند دقیقا متولد چه سالی است اما دقیقا یادش است که نیکبخت واحدی در کدام بازی چندتا گل به کدام تیم حریف زده (!) حتی خاطره تلخ شش تایی استقلال را هم به یاد دارد.

 

او تنها زنی است که می تواند وارد استادیوم آزادی شود. قسمتی از گفت و گوی او را با تماشا می خوانید:

– از بچگی هایم طرفدار فوتبال بوده ام. از همون بچگیا آبی ام. من آبی ام، خدا آبیه منم آبی ام

– به پوسترهایی که روی دیوارهای خانه اش است اشاره می کند و می گوید: «این ها همه شان قهرمانان من هستند، هر وقت بروم تشویق شان کنم گل می زنند، هر وقت من نروم می بازند! من همه استادیوم ها می رم، آزادی می رم، شیرودی می رم، تختی می رم، پارس می رم، مرغوبکار می رم. هر جا آبی بره، منم می رم. سال پیش قرار بود با قهرمانانم، سعودی هم برم که عشقی گفت اجازه نمی دم بری. (عشقی اسمی است که ننه آبی با آن شوهرش را صدا می زند)».

– سال های ۵۶-۵۵ بود. عشقی آن وقت ها راننده اتوبوس بود. در راه بیرجند تصادف کرده بود. ما هم وضع مالی خوبی نداشتیم. از خدا خواستم کارم رو درست کنه، حال عشقی هم اصلا خوب نبود. آقایی که بعدا فهمیدم اسمش کامرانی است آمد جلو گفت چرا گریه می کنی؟ کاری از دستم برمیاد انجام بدم. منم مشکلم رو گفتم. او هم گفت من رو می بره باشگاه استقلال تا اونجا کار کنم و پول دربیارم. اون روز بود که پام به استقلال باز شد.

– هر وقت که می رم استادیوم برای بازیکنا می خونم: «خوشگلا گل می زنن، عزیزا گل می زنن، سالارا گل می زنن …» آنها هم در رختکن برای من می خوانند: «مادر ما خوش آمدی، سرور ما خوش آمدی … نیکبخت به من می گفت ننه بگو خوشگلا گل می زنن».

– فقط استقلال فقط آبی. تا به حال از خیلی جاها اومدن دنبال من. از ابومسلم می گفتن تورو خدا بیا واسه ما باش، همشهری خودت هستیم. خود علی پروین می آمد می گفت بیا باشگاه پرسپولیس، خودم برات خونه می گیرم، حقوق می دم، می برمت با تیم خارج. من هیچکدوم از اینارو از استقلال نمی گیرم اما فقط آبی بودم و آبی می مونم.

ست لباس مجلسی ۲۰۱۳

ست لباس مجلسی 2013 - www.campfa.ir

ست لباس مجلسی ۲۰۱۳

ست لباس مجلسی 2013 - www.campfa.ir

ست لباس مجلسی ۲۰۱۳

ست لباس مجلسی 2013 - www.campfa.ir

ست لباس مجلسی ۲۰۱۳

ست لباس مجلسی 2013 - www.campfa.ir

ست لباس مجلسی ۲۰۱۳

ست لباس مجلسی 2013 - www.campfa.ir

ست لباس مجلسی ۲۰۱۳

ست لباس مجلسی 2013 - www.campfa.ir

ست لباس مجلسی ۲۰۱۳

ست لباس مجلسی 2013 - www.campfa.ir

ست لباس مجلسی ۲۰۱۳

ست لباس مجلسی 2013 - www.campfa.ir

ست لباس مجلسی ۲۰۱۳

ست لباس مجلسی 2013 - www.campfa.ir

ست لباس مجلسی ۲۰۱۳

ست لباس مجلسی 2013 - www.campfa.ir

ست لباس مجلسی ۲۰۱۳

ست لباس مجلسی 2013 - www.campfa.ir

ست لباس مجلسی ۲۰۱۳

ست لباس مجلسی 2013 - www.campfa.ir

ست لباس مجلسی ۲۰۱۳

ست لباس مجلسی 2013 - www.campfa.ir

ست لباس مجلسی ۲۰۱۳

ست لباس مجلسی 2013 - www.campfa.ir

ست لباس مجلسی ۲۰۱۳

ست لباس مجلسی 2013 - www.campfa.ir

ست لباس مجلسی ۲۰۱۳

ست لباس مجلسی 2013 - www.campfa.ir

ست لباس مجلسی ۲۰۱۳

ست لباس مجلسی 2013 - www.campfa.ir

ست لباس مجلسی ۲۰۱۳

گفتگوی جدید با حسین مهری بازیگر سریال زمانه

 

825 بیوگرافی و عکس های حسین مهری| www.campfa.ir

 

تماشا: حسین مهری این شب ها با بازی در نقش «سینا» در سریال «زمانه» توجه های بسیاری را به خودش جلب کرده اما شیرینی این موفقیت با شیرینی نامزدی و روزهای فراموش نشدنی آن در زندگی خصوصی این بازیگر جوان همراه شده.

 

مهری که آدم درون گرایی است و چندان تمایل ندارد از زندگی خصوصی اش صحبت کند در گفت و گوی صمیمانه ای با تماشا از این اتفاق فرخنده و خوب صحبت کرد.

ما هم برای او همسرش آرزوی موفقیت می کنیم و به شما توصیه می کنیم اگر بیشتر می خواهید از او و نقشش در «زمانه» بدانید با این گفت و گو همراه شوید:

به نظر می رسد بیشتر علاقه تان به سریال است تا فیلم. سال گذشته هم سریال موفق «تا ثریا» و امسال هم که «زمانه» را داشتید.

– نسبت به پیشنهادهایی که داشتم این کارها را قبول کردم. اگر نه تئاتر، سینما و تلویزیونبرای من فرقی نمی کند. من دنبال تجربه های خوب هستم و مدیوم برایم اولویت و ملاک انتخاب نیست.

 

برنامه تان برای آینده کاری تان چیست؟

– باشکوه ترین کاخ ها و عمارت هایی که ما الان در دنیا می بینیم زیربنای به شدت قوی دارند و این خیلی مهم است. می توان آجرها را همینطوری روی هم چید و بالا رفت اما تا چند متر می تواند ادامه پیدا کند؟! برج های عظیم و کاخ های باشکوه در وسعت زیاد صدها متر ارتفاع دارند و همیشه هم ماندگار هستند. بازیگر هم باید ریشه های خودش را قوی کند. من هم عجله ای ندارم و هر وقت احساس کنم جایی اتفاق خوبی امکان دارد برایم بیفتد و دست خودم باشم سعی می کنم آن اتفاق بیفتد و عجله ای برای اینکه بخواهم ره صد ساله را یک شبه بروم ندارم.

 

ملاک هایتان برای انتخاب چیست؟

– من سه تا فاکتور اصلی دارم که به شدت برایم مهم است؛ کارگردان، فیلمنامه نویس و نقش. ایده اولم این است که نقش، نقشی باشد که بتوانم خودم در آن تلاش کنم، کارگردان، کارگردانی باشد که بتوان به او اعتماد کرد و فیلمنامه هم فیلمنامه قرص و جانداری باشد. یک وقت هایی هم شد با کارگردان هایی کار کردم که نمی شده به آنها تکیه کرد ولی به هر حال شرایط طوری بود که چاره ای نداشتم. چیدمان کاری ما شرایط خاصی دارد. ما شرایط استاندارد و با ثبات کاری نداریم و همه چیز خیلی متزلزل است.

مگر چند تا کار خوب در سال ساخته می شود؟ من خدا را شکر می کنم که در ۲، ۳ سال گذشته در ۵ تا از بهترین سریال های این دوره تلویزیون کار کردم. من «زیر هشت»، «نابرده رنج»، «تا ثریا»، «پایتخت» و «زمانه» را در این سال ها داشتم. بنابراین تازه من در این شرایط جزو آدم های خوش شانسی بودم که کارهای قابل قبولی با کارگردان هایی انجام دادم که به دانش و مهارتم اضافه کردند.

 

در فاصله بین «تا ثریا» و «زمانه» کار دیگری هم انجام دادید؟

– قبل از «زمانه» یک سریال به نام «بال های خیس» با آقای رنجبر کار کردم که نقش اصلی هم بودم. البته دوست داشتم قبل از این کار پخش شود ولی متاسفانه پخش آن به بعد از «زمانه» افتاده. سطح کلی کار «بال های خیس» در مرتبه «زمانه» نیست و دوست نداشتم بعد از «زمانه» که یک کار خوب است و یک خاطره خوب هم دارد، کاری از من پخش شود که از آن بهتر نیست. البته ظاهرا در مونتاژ این مجموعه هم دارند کارهایی می کنند که با نتیجه بهتری روبرو شویم.

 

اولین تجربه همکاریتان با کارگردان سرشناسی مثل حسن فتحی چطور شکل گرفت؟

– آقای خادم زاده، دستیار ایشان، از قبل با من دوستی داشتند و لطف کردند من را به آقای فتحی معرفی کردند و ایشان هم با من تماس گرفتند که بروم و در مورد کار صحبت کنیم. من هم خدمت شان رسیدم. فیلمنامه هنوز آماده نبود من صحبت کوتاهی با آقای فتحی داشتم و از ایشان پرسیدم آیا فکر می کنید این نقش، نقشی می شود که من بتوانم خودم را با آن نشان دهم و آقای فتحی هم گفتند حتما اینطور خواهد شد.

این اعتماد متقابلی که بین ما وجود داشت مهمترین فاکتور همکاری مان بود. به من گفتند تو باید نقش یک پسر معتاد موزیسین را بازی کنی، همین خود همین معتاد موزیسین کلی بار مثبت برای من به عنوان بازیگر داشت که بتوانم توانایی های خودم را نشان دهم. حالا نوع پرداخت آن در فیلمنامه و نوع دید کارگردان و نوع اجرای بازیگر می تواند نقشی را شاخص کند یا نکند. خب من هم مثل همه، کارهای آقای فتحی را دیده بودم و خیلی دوست داشتم و می دانستم که می توانم کاملا به او اعتماد کنم.

نقش معتاد برای هر بازیگری همیشه هم امکانی است که توانایی های خودش را نشان دهد و نقش متفاوت چالشی است و هم خطر به دام کلیشه و تکرار افتادن دارد. شما چه کردید که در این دام نیفتادید و توانستید شخصیتی جدید خلق کنید؟

– نه تنها نقش ها بلکه همه قصه ها و ایده ها در ادبیات دنیا تکراری است و استفاده شده و فقط هر بار آنها از یک زاویه دید جدید تعریف می شوند. در مورد نقش ها هم همین است. هر آدمی شغلی دارد؛ یک نفر نانوا است، یک نفر در آژانس هواپیمایی کار می کند و هزاران شغل دیگر. همینطور هر کسی یکسری عادت ها دارد که اعتیاد یکی از آن عادت های مخرب و ناسالم برای فرد و اجتماع است. بارها هم از قدیم این نقش ها بازی شده. نقش معتاد را از بهروز وثوقی در «گوزن ها» تا تقی «آینه عبرت» بازی کرده اند.

حتی معتاد موزیسین هم بارها داشته ایم مثل علی سنتوری فیلم «سنتوری». زمانی که الگویی در یک چارت کلی خلق می شود مثلا «گوزن ها»ی آقای وثوقی طبیعتا بعضی بازیگرها برای اجرای نقش معتاد از آن الگوبرداری می کنند که طبیعتا مثل هر کار کپی در بهترین حالت باز هم کپی است و اصل نیست اما «سینا»ی داستان ما شخصیت مستقل خودش را دارد.

همانطور که شما اگر مثلا صد هزارتا معتاد را از همه جای دنیا کنار هم جمع کنید می بینید که شاید عادت های شبیه هم داشته باشند اما هر کدام، شخصیت و ویژگی های مستقل خودشان را دارند. من سعی کردم سینا را هر چه واقعی تر و طبیعی تر بازی کنم چون اینجور نقش ها این ایراد را دارد که اگر بازیگر یک ذره حواسش نباشد وسوسه می شود بخواهد بازیش را به رخ بکشد و آن وقت هی می خواهد اضافه بازی کند و حرکت و رفتارهای گل درشتی می کند که به چشم بیننده بیاید اما همین مسئله بیننده را آزار می دهد و هر چقدر این اضافت بازی کمتر باشد، بازی بازیگر حتی بیشتر دیده می شود و به دل بیننده می نشیند چون هم بیننده با هوش است و هم دوربین صادق.

در مورد فیلمنامه با آقای فتحی صحبت می کردید؟

– من قبل از اینکه سر کار بیایم درباره کارگردان و سبک کارش تحقیق می کنم. قبلاز این کار هم با دوستانی که با آقای فتحی سابقه همکاری داشتند تماس گرفتم؛ دوستانی مانند امیر جعفری و سهیل بیرقی، من را راهنمایی های خوبی کردند و همه آنها به من گفتند حسن آقای فتحی به شدت پیشنهاد و نظر را دوست دارد و استقبال می کند، یک وقت فکر نکنی باید ساکت باشی و نظرت را نگویی. سر صحنه هم خیلی صحبت و بحث می کردیم و در همین صحبت ها و بحث ها و نظرها و پیشنهادهاست که یک شخصیت می جوشد و بیرون می زند و می شود سینا.

 

شما برای کیفیت کارتان چه می کنید؟

– سعی می کنم به روز باشم و اتفاقات، اطلاعات و دانش کارم را دنبال می کنم. این به روز بودن از راه های متفاوت و البته مرسومی شکل می گیرد. راه هایی مثل کتاب خواندن، نشریات را مطالعه کردن و فیلم دیدن که مخصوصا برای این آخری خیلی زمان می گذارم فیلم دیدن و رمان خواندن تاثیر فوق العاده محسوسی روی کیفیت کار می گذارند. وقتی شما رمان می خوانید، کاراکترها و ماجراهایشان را در ذهن تان تصویرسازی می کنید. همینطور مشاهده آدم ها و رفتار و واکنش های آنها می تواند خیلی کمک کند و تئاتر که متاسفانه من مدتی است از آن دور شده ام و خیلی دوست دارم یک کار خوب تئاتر انجام دهم.

مهمترین دغدغه شما این روزها چیست؟

– همیشه بخش عمده ای از ذهن من مشغول زندگی خصوصی ام است و اینطور ونیست که همیشه صادرصد ذهنم درگیر کار و بازی باشد. هر کسی به هر حال دل مشغولی ها و چیزهای دوست داشتنی غیر از کار در زندگی اش دارد که آنها شاید مهمترین دغدغه هایش هستند. طبیعتا برای من که تازه نامزد کرده ام این اتفاق دوست داشتنی بخش مهم و اصلی فکر و زندگی این روزهای من است. فکر کردن به کسی که دوستش داری و دوستت دارد حس خوبی است و خدا را بابت این روزهای خوب شکر می کنم

سینای دوست داشتنی

برای رسیدن به این نقش چه کردید؟

– روال من این نیست که بروم تحقیق کنم و مثلا یک آدمی را پیدا کنم و عین او را اجرا کنم. بازیگر باید چیزهایی که از دیده هایش برداشت می کند را مونتاژ کند. من شاید نگاه یک معتاد را از یک جا برداشته باشم، عصبی بودن یک جوان را از یک جای دیگر برداشته باشم و همه اینها در کنار برداشتی که خودم از فیلمنامه داشتم قرار می گیرد و فراهنمایی و تلاش آقای فتحی هم خیلی به من کمک کرد. من تلاش زیادی کردم که سینا هر چند که دارد کارهای غلطی می کند و مسیر اشتباهی را آمده است اما دوست داشتنی باشد. من احساس می کنم مردم هم با اینکه می دانند سینا کم خطا کرده اما از او بدشان نمی آید و او را دوست دارند.

گفتگوی جدید با حسین مهری | www.campfa.ir

شاه داماد

در بین بازیگران با چه کسانی بیشتر رفاقت دارید و معاشرت می کنید؟

– البته خیلی آدم پر رفت و آمدی نیستم اما دوستان خوب در بین همکارانم زیاد دارم؛ دوستانی مانند امیر جعفری و کامبیز دیرباز و خیلی دوستان پشت دوربین که احتمالا کمتر می شناسیدشان اما عموما آدم اهل تنهایی هستم و ترجیح می دهم بیشتر وقت آزادم را به کتاب خواندن و فیلم دیدن بگذرانم یا اوقاتم را صرف همسرم کنم و با او باشم.

چند وقت است ازدواج کردید؟

– من به تازگی ازدواج کرده ام، تقریبا ۳ ماه است. البته نامزد کرده ایم و هنوز عروسی نگرفته ایم.

همسرتان هم کار سینمایی می کنند؟

– نه، اصلا در این حرفه نیستند.

شما چند سالتان است؟

– ۲۸ سال.

شما به جز کار بازیگری شغل دیگری هم دارید؟

– به هیچ وجه. تنها کار من بازیگری است و فقط از این راه زندگی می کنم.

اس ام اس عاشقانه اسفند ۹۱

—————————————–

کاری کرده ای که تمام شعرم را 
به غزل نگاهت
به بی وزنی نشسته ام….

—————————————-

 

 

 

همین خنده های ساده ی توست
وقتی با تمام غصه هایت میخندی
تا از تمام غصه هایم
رها شوم …

.

www.campfa.ir

.

صـدات مـیـکـردم….
ایـن جـانـی کـه اولِ اسـمـت مـیـذاشـتـی و جـواب مـیدادی..
جـانـم رو مـیـگرفـت…
کـــــاش
نـمـیـزدی
ایـن حـرفـهـا رو………
دلِ مـن جـنـبـه نـداشـت!
حــالا کـه نـیـسـتـی……..
دارد دَمـــار از
روزگـــارم دَر مــیــاورد….

—————————————–

در کنار هم قدم می زنیم زیر باران . . .
لحظه ای بایست. . .
سجده شکر به جا اورم . . .
رسیدن به نهایت ارزو زانو زدن هم دارد ..

www.campfa.ir

به لحظه های نبودنت هرگز عادت نخواهم کرد
اگر باور نداری می توانی از چشمانم بپرسی
آنها دروغ نمی گویند …

—————————————–

افکار عاشقانـــه ام را جمع کــه مـیکنم ،
دسته گلی می شود شبیه تـــو برای تــو …!

—————————————–

هــمــدیــگــر را فــرامــوش نـکنـیـم

شــاید ســالـهـا بـعـد در گــذر جــاده هــا

بـی تفـــاوت از کـنــار هــم بگــذریــم

و بــگویـیـم آن غــربـیـه چـقـدر شــبیـه خـاطـراتـم بود…

www.campfa.ir

راست یا دروغ مهم نیست ! تو فقط با من حرف بزن !
چشمانت زیرنویس می کنند !

—————————————–

همیشه دور نما ها
خواستنی ترند
مثل سراب
مثل فردا
مثل تو . . .

—————————————–

این که چقدر از آن روزها گذشته،
یا اینکه چقدر هر دویمان عوض شده ایم،
یا اینکه هر کداممان کجای دنیا افتاده ایم…
اصلا مهم نیست!
باز باران که ببارد،
هر وقت که میخواهد باشد،
دلم هوایت را میکند…

—————————————–

وقتی نیستی؛
دهانم را روی حالت سکوت می گذارم
قلبم؛
.
www.campfa.ir
.

“زنگ می زند”

—————————————–

خـاطـرات خـیـلـی عـجـیـبـنـد
گـاهـی اوقـات مـی خـنـدیـمـ بـه روزهـایـی کـه گـریـه مـی کـردیـمـ ؛
گـاهـی گـریـه مـی کـنـیـمـ بـه یـاد روزهـایـی کـه مـی خـنـدیـدیـمـ . . . !

نکات مفیدی در مورد استفاده از عطر و ادکلن

نکات مفیدی در مورد استفاده از عطر و ادکلن - WWW.campfa.ir

نکات مفیدی در مورد استفاده از عطر و ادکلن

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که برای باکلاس بودن باید عطر و ادکلن‌های گران‌قیمت بخرند چون مرغوب‌تر و خوش‌بوترند. این فکر از جهاتی غلط است. هر کسی می‌تواند با هزینه‌‌ای اندک عطر مناسب خود را بخرد که از آن راضی باشد. عطر یا ادکلن مرغوب و گران‌قیمت هم خوب است اما وقتی با بدن شما سازگار نباشد، فایده‌ای ندارد.

یکی از آشنایان عطربسیار گران‌قیمتی خریده بود که به شدت پز قیمتش را می‌داد اما وقتی آن را به خودش می‌زد بویی شبیه آب پیاز داشت! پس این واکنش پوست شماست که ملاک است نه جیب شما!

این شاید نکات مفیدی در این زمینه باشد. مطمئناً دیدگاه شما نسبت به استفاده از عطر و ادکلن عوض خواهد شد.

چرا گفتیم سازگاری با بدن شما؟ عبارت دقیق‌تر «سازگاری با پوست شما»ست. باز هم بسیاری از مردم طرز استفاده غلطی از ادکلن و عطرها دارند: آنها را به لباس خود می‌زنند!


نمی‌دانم شاید عطرهایی مخصوص لباس هم وجود داشته باشد ولی مساله این است که عطر باید روی پوست جواب بدهد. ما دکتر پوست نیستیم ولی به تجربه بیشتر ما دریافته‌ایم که پوست افراد با یکدیگر متفاوت است. شاید بوی بدن افراد مانند خطوط سرانگشتان مخصوص همان فرد باشد. بنابر این هر عطری احتمال دارد روی پوست افراد مختلف، واکنش‌هایشیمیایی متفاوت و در نتیجه بازتاب مختلفی داشته باشد. این در اصطلاح علمی یعنی PH و میزان اسیدی بودن یا قلیایی بودن پوست افراد متفاوت است.

 عطرها چه بویی دارند!؟ ما مجبوریم از همان معیار چشایی برای شناسایی نوع بوی عطر استفاده کنیم: «شیرین»، «تلخ»، «ترش». چند رده‌بندی‌ دیگر مانند انواع رایحه‌ی گل‌ها یا میوه‌ها یا حتی بوی چوب درختان و شکلات و توتون نیز وجود دارد ولی این سه نوع رایحه به اضافه‌ی «سرد» و «گرم» ساده‌ترین معیارهای ما برای شناسایی عطرها هستند. (شور!؟عطر شور کجا بود؟) علاوه بر صفات «تند» و «ملایم» شاید بشود صفت‌های «سنگین» یا «سبک» را هم به کار برد.

برخی از عطرها ترکیبی از این سه رایحه به اضافه‌ی سردی و گرمی هستند مثلاً: عطرهای گرم و شیرین یا سرد و تلخ یا تند و شیرین با تندی و ملایمت‌های مختلف.

چه فایده‌ای دارد شناسایی این بوها!؟ خب چندین فایده! اولی این که عطر را آگاهانه انتخاب می‌کنید و دوم این که ذائقه‌ی بویایی خود و مکانی را که از آن عطر استفاده می‌کنید می‌توانید تعیین کنید و حتی ذائقه‌ی دوستان و نزدیکان‌‌تان را شناسایی کنید و عطر مناسب به آنان هدیه بدهید و بعد این که دوست‌تان را که بوی آب پیاز می‌دهد متوجه کنید که پول به تنهایی خوشبویی نمی‌آورد

 عطرهای گرم و شیرین و تلخ = مناسب برای فصول سرد یا مناطق سردسیر

عطرهای سرد و تلخ یا ترش = مناسب برای فصول گرم یا مناطق گرمسیر و مجالس دوستانه

عطرهای تند از هر نوع = برای میهمانی‌ها و مجالس

نوع و فصل استفاده هم البته اول بستگی به ذائقه‌ی بویایی شما دارد.

 اصلاً عطر چیست و ادکلن کدام است؟ میزان در شناسایی عطر ۴۰% است. همان طور که طلای ۱۸ تا ۲۴ عیار یا نقره ۸۰ تا ۱۰۰ مرغوب تا خالص خوانده می‌شود، معیار عطر نیز۴۰% است یعنی از عصاره‌ (اسانس، جوهره) به دست آمده ۴۰% عطر خالص باشد ومابقی آن آب و الکل و دیگر افزودنی‌ها که آن خالص‌ترین و گران‌ترین عصاره‌هاست. حالامعیاربندی عطرها از همین میزان غلظت شروع می‌شود:

  – ۲۰ تا ۴۰% عطر مرغوب تا خالص یا Perfum

– اگر عطری بین ۱۰ تا ۲۰% از این مواد معطر را داشته باشد به آن می‌گویند: عطر یا اودوپرفیوم Eau de perfume

– اگر بین ۵ تا ۱۰% مواد معطر باشد به آن می‌گویند Eau de toilette اودوتوالت

– اگر ۲ تا ۴% داشته باشد به آن می‌گویند Eau de cologne اودوکلن یا ادکلن

و این بود فرق عطر با ادکلن که البته روی شیشه‌ی آنها با علامت FL.OZ نوشته شده که هر کدام در چه رده‌ای هستند و این عدد هم هیچ ربطی به مرغوبیت و کیفیت یک ادکلنندارد. ادکلن و اودوتوالت نیز فرق چندانی از نظر مصرف با هم ندارند و اینجا فقط یک طبقه‌بندی تجاری و نوع استفاده مورد نظر بوده است. به طور معمول ما به ادوتوالت هم ادکلن می‌گوییم.

به نام‌های معروف زیاد توجه نکنید. اگر چه ادکلن‌های معروف و محبوب بسیار خوبی پیدا می‌شوند ولی چه بسا یک عطر یا ادکلن کمتر معروف از نظر تجاری، موجب رضایت شما شود.

تقریباً در بازار ایران هم اینک به حدی نمونه‌های بدلی و تقلبی از مارک‌های معروف ساخته شده که تشخیص آن واقعاً دشوار است. مگر این که به فروشنده که باید خود کارشناس باشد، کاملاً اطمینان داشته باشید که مثلاً ادکلن محبوب شما به جای فرانسه در یکی از کارگاه‌های زیرزمینی دوبی یا پاکستان پر نشده باشد!

شما می‌توانید طبق سلیقه یا ذائقه‌ی بویایی خود انتخاب کنید که چه نوع عطرهایی را می‌پسندید آیا عطرهای گیاهی با منابع گل‌ها و درختان و صمغ درختان و دانه‌ها و میوه‌ها رادوست دارید یا عطرهای با منابع حیوانی نظیر مُشک که از آهو گرفته می‌شود یا عنبر که از نهنگ عنبر به دست می‌آید یا منابع و فرآورده‌های آلی و نفتی. به کلمات و نوع رایحه‌ای کهمعمولاً روی جعبه یا شیشه‌ها نوشته می‌شود بیش از زیبایی و ظاهر شیشه توجه کنید.

 وقتی به عطرفروشی رفتید هر بار بیش از دو سه نوع عطر را امتحان نکنید چون بعد از چند دقیقه شامه‌ی شما از تشخیص میزان احساس‌تان نسبت به عطرهای آخری عاجزمی‌شود. تازه سگرمه‌های عطرفروش را که جعبه‌ی سی چهل عطر و ادکلن را برای شما بازکرده و روی پیشخوان گذاشته نمی‌بینید!؟

یک چیز جالب بر اساس تجربه شخصی دریافته‌ام که شاید به طور کامل صدق نکند اما در بسیاری موارد این طور به نظر رسیده است که افراد مایل به چاقی یا چاق یا افرادی که غذاهای گرم و شیرین و یا بستنی و شیرینی‌جات را دوست دارند به عطرهای شیرین و افراد لاغر یا کسانی که به غذاها و خوراکی‌های تند و شور و ترشی‌جات علاقه دارند به عطرهای سرد و تلخ بیشتر تمایل دارند. شاید برمی‌گردد به ارتباط بویایی و چشایی و نزدیکی این دو.

 گفتیم عطر باید روی پوست جواب بدهد. دقیقاً کجا؟ چند نقطه از بدن هست که دارای نبض است: پشت گوش‌ها در قسمت زیر آن و کناره‌های بینی و مچ دست و مچ پا. گردن همهست ولی سعی کنید به گردن نزنید چون پوست گردن مقداری حساس است. همان کناره‌های بینی و پشت گوش و نبض مچ دست از همه مناسب‌تر است. ضربان نبض باعث می‌شود که رایحه‌ی عطر بیشتر در هوا پخش شود. اگر به فاصله ساعد و بازو یعنی میان آرنج و یا پشت زانوی پا و کنار قوزک پا نیز دقت کنید آنجا نیز یک نبض هست و مناسب زدنعطر. اگر پوست شما خشک است می‌توانید قبلاً از کرم‌ یا لوسیون‌ استفاده کنید تا ماندگاری عطر بیشتر شود.

 یک قلق یا تجربه‌ی جالب به شما بگویم. لازم نیست حتماً با عطر دوش بگیرید. اگر می‌خواهید میزان پایداری عطرتان بیشتر باشد، بعد از این که مقداری به پوست‌تان زدید، کمی منتظر بمانید تا خشک شود و جذب پوست شود و بعد یکی دوبار دیگر به همین ترتیب انگار که بخواهید چند لایه روی هم بکشید این کار را تکرار کنید. این‌طور مواد معطر بیشتر جذب پوست می‌شود. در حقیقت الکلی که به عطر اضافه می‌شود عطر را با خود متصاعد کرده و موجب پخش شدن آن در فضا می‌شود.

 در گرما یا تابستان از عطرهای سرد و به میزان بیشتر استفاده کنید. الکل موجود در ادکلن‌های مختلف در گرما سریع تبخیر می‌شود. احساس خنکی و سردی عطر نیز برای دیگرانخوشایند است.

 سعی کنید اسپری و ادکلن‌ها تا حد امکان به موی سر شما نپاشد. آن طور که می‌گویند و احتمالاً درست باشد برخی ترکیبات موجود در آن ممکن است باعث سفیدی زودرس موی سر شما شود.

 شیشه‌های عطر و ادکلن خود را پشت پنجره و جلوی نور آفتاب قرار ندهید. مخصوصاً اگر شیشه‌ی آنها شفاف و سفید یا غیررنگی است.

یک توصیه‌ی شخصی که اگر دوست داشتید جدی بگیرید: همیشه سعی کنید یک یا حداکثر دو نوع عطر یا ادکلن مخصوص به خود داشته باشید. وقتی احساس کردید آن یک یا دونوع عطر به شما سازگار بودند و خودتان و دیگران از آن راضی بودید، سعی کنید آن عطرها را به عنوان «شاخصه» یا معرف و یکی از نشانه‌های شناسایی خود حفظ کنید و تنها از آناستفاده کنید. این پرستیژ خاصی به شما می‌دهد و ضمن آن استفاده گوناگون از عطر و ادکلن‌های مختلف زیاد خوشایند نیست و حتی شاید برخی از آنها با پوست شما سازگارنباشد.

 چطور و از کجا بفهمیم عطری که استفاده کردیم خوب است؟ خب بپرسید! از دوستان و نزدیکان. ولی این نکته را داشته باشید که معمولاً اگر عطری نزد دیگران خوشایند باشدخودبخود نزدیکان یا دوستان از شما خواهند پرسید: این ادکلن یا عطر شما چیه؟ احساس خوشایند آنها را در نظر داشته باشید. معمولاً بیشتر افراد عطرهای ملایم را می‌پسندند تاعطرهای تند.

 از همان ادکلنی که همیشه استفاده می‌کنید اسانس یا عطر آن یا اشانتیون‌های آن را بگیرید و همیشه در سفر یا جاهای مختلفی که رفتید همراه خود داشته باشید. اصلاًمی‌توانید تست ادکلن‌های مختلف روی پوست‌تان را به جای خرید شیشه‌های بزرگ از همین اشانتیون‌های کوچک و ارزان‌قیمت شروع کنید و  لازم نیست شیشه‌ی بزرگ صد سیسی و گران قیمت یا یک خمره یا یک بشکه بزرگ بگیرید که بعداً متوجه شوید به درد نمی‌خورد

 یادتان باشد که شما «عطر را به خاطر دیگران می‌زنید» چون بعد از چند دقیقه شما به خاطر عادت به آن دیگر بویی نمی‌شنوید. پس عطر برای ایجاد احساس بهتر از شما در نظردیگران است. در هر شغل و سمتی هستید عطر را فراموش نکنید. دوستی دارم که کارگر یک کارخانه است بعد از اتمام کار همیشه به خودش ادکلن می‌زند بعد وارد جمع می‌شود.

واقعاً آدم باکلاس و فهمیده‌ای است. برعکس او آشنای دیگری دارم که کلاس می‌گذارد اما ترجیح می‌دهم یک راکون به من نزدیک شود تا او! شاید هم این مطلب را بیشتر از حرص اونوشته باشم هر چند که می‌دانم وبلاگ نمی‌خواند! به هر حال بیشتر افراد تقریباً روی یک چیز نقطه اشتراک دارند و آن این که برای بوی خوش احترام قائلند.

این بود برخی تجربیات شخصی بنده در مورد عطر و ادکلن! شاید بسیاری افراد بسیاری از اینها را می‌دانستند و بیشتر از آن هم. اگر خودتان هم عطرباز هستید که فبها المراد. ولی بد نیست تجربیات شخصی را که احساس می‌کنیم به‌دردبخور است بنویسیم. هیچ وقت پیش‌بینی نخواهید کرد نقطه ته خط چه خواهد نوشت!

مدل شال ۲۰۱۳

 

مدل شال 2013 ـ www.campfa.ir
مدل شال ۲۰۱۳

 

مدل شال 2013 ـ www.campfa.ir
مدل شال ۲۰۱۳

 

 

مدل شال 2013 ـ www.campfa.ir
مدل شال ۲۰۱۳

 

 

مدل شال 2013 ـ www.campfa.ir
مدل شال ۲۰۱۳

 

 

مدل شال 2013 ـ www.campfa.ir
مدل شال ۲۰۱۳

 

 

مدل شال 2013 ـ www.campfa.ir
مدل شال ۲۰۱۳

 

 

مدل شال 2013 ـ www.campfa.ir
مدل شال ۲۰۱۳

 

 

مدل شال 2013 ـ www.campfa.ir
مدل شال ۲۰۱۳

 

 

مدل شال 2013 ـ www.campfa.ir
مدل شال ۲۰۱۳

 

 

مدل شال 2013 ـ www.campfa.ir
مدل شال ۲۰۱۳

 

 

مدل شال 2013 ـ www.campfa.ir
مدل شال ۲۰۱۳

 

 

مدل شال 2013 ـ www.campfa.ir
مدل شال ۲۰۱۳

 

 

مدل شال 2013 ـ www.campfa.ir
مدل شال 2013 ـ www.campfa.ir
مدل شال ۲۰۱۳