خداوند آزادی را آفرید و انسان بردگی را.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اگر می خواهید تبلت بخرید به این ۵ نکته توجه کنید

آیپد تکنولوژی جدیدی است که کمتر از دو سال پیش رسماً به بازارهای جهانی وارد شد و جایگزین مناسبی برای لپ تاپ ها و تلفن های هوشمند بود.

 درست است که بیشتر آیپد ها سیستم عاملی متفاوت از سیستم های عامل لپ تاپ ها داشته و در نتیجه کاربری متفاوت تری دارند اما شاید یکی از معظلات افرادی که همواره لپ تاپ شان را به همراه داشتند، حجیم بودن و سنگین بودن آن بود که آیپد ها تا حد معقولی از این مشکل رهایی جستند.

 

همچنین بسیاری از افرادی که عادت داشتند که کارهای روزمره شان را با تلفن های هوشمندشان انجام دهند از کوچک بودن صفحه نمایش وسیله کاربردی شان گلایه داشته و در پی ارتقای آن بودن که با ورود آیپدها به بازار جهانی این مشکل نیز تا حد قابل قبولی برطرف شد.

با این تفاسیر آیپد وسیله ای کاربردی محسوب شده و افراد زیادی در سراسر جهان از این وسیله استفاده می کنند.

اما اگر شما هم تاکنون اقدام به خرید یک دستگاه تبلت با هر نوع برندی که دلخواه شماست، نکرده اید، به شما پیشنهاد می کنیم که این مطلب را تا انتها بخوانید.البته این مقاله به طور اختصاصی به برند اپل و محصول آیپد متعلق است اما به طور کلی می توان در مورد تمامی تبلتهای موجود در بازار از آن استفاده کرد.

امروز تصمیم داریم تا برای شما ۷ نکته قابل توجه و مهم در خرید آیپد ها بر اساس نیازهای شما را مطرح کرده تا در نهایت به کمک انها مناسب ترین وسیله برای کارتان را تهیه کنید.

این نکات عبارتند از :

۱٫ابعاد مهم اند
در وهله اول برای خرید یک آیپد، به کاربرد آن برای انجام کارهای روزمره تان بیاندیشید و بر اساس آن سایز این دستگاه را انتخاب کیند.بسیاری از افراد که از این وسیله به عنوان وسیله بازی و تماشای تصاویر و … استفاده می کنند که غالباً ترجیح می دهند که سایز آن کوچک بوده و حتی در جیب شلوار جین شان هم به راحتی جا شود.برای آنها آیپدهای با سایز ۷٫۹ اینچی بسیار متناسب می باشد.اما برخی دیگر از افراد از این وسیله به عنوان E-book Reader استفاده می کنند که در این صورت این ابعاد برای آنها بسیار آزار دهنده و عملاً غیر قابل استفاده است.برای این کاربرد آیپدهایی با سایز ۹٫۷ اینچی با وزنی حدود ۱٫۴۴ پوند بسیار مناسب است.
 

همچنین : بخوانید  وقت آن رسیده تاپروفایل فیس بوک خود را پاکسازی کنیم؟

۲٫آیا واقعاً یک E-book Reader می خواهید؟
پس از آنکه کابرد وسیله تان را مشخص کردید به دنبال ان باشید تا آیپذهایی مناسب با کارتان تهیه کنید.این بدان معناست که صفحه نمایش برخی آیپدها به گونه ای ساخته و طراحی شده که برای افرادی که می خواهند از این وسیله به عنوان یک کتابخوان استفاده کنند، شرایط مناسب تری را مهیا می کند.مثلاً از جهت نگه داری شارز و نحوه نمایش کلمات به وسیله جوهرهای e-ink همگی از جمله مواردی هستند که اگر تصمیم دارید تا کتابخوانی تهیه کنید باید به آن نی توجه کنید.
 

۳.به قیمت پایه توجه کنید
در حال حاضر آیپد مینی جدیدترین محصولی است که به بازار عرضه شده و طبیعتاً از قیمت بالایی برخوردار است.همین ایپد مینی در واقع چیزی خیلی شاخص تر از آیپدهای قبلی نبوده و در نهایت همان امکانا را ارائه کرده با اندکی تفاوت یا سرعت بیشتر…
پس متناسب با کارتان آیپد مورد نیازتان را تهیه کنید نه صرفاً به خاطر اینکه این محصول جدید به بازار امده است!!
 

۴.قدرت مورد نیازتان را مشخص کنید
نیاز شما و نحوه کارتان با آیپد همان چیزی است که قدرت موردنیاز برای آیپد شما را مشخص می کند.اگر فعالیتهایی و روزمره با آیپد انجام می دهید می توانید به ایپدهای مینی با قدرت پائین ولی از جهت ظاهری زیبا استفاده کنید.اما اگر کارتان تخصصی بوده و نیاز به پردازش بالا دارید بهتر است به سراغ آیپدهای نسل چهارم بروید.
 

۵٫لوازم مورد نیاز برای کاربردهای شما چیست؟
همانطور که می دانید بیشتر آیپدها مجهز به لوازم جانبی هستند که گاهاً با کاربردهای شما همخوانی ندارد .پس بهتر است بر اساس نوع کاربری تان آیپد موردنیازتان را انتخاب کرده و از پرداخت هر گونه هزینه اضافه بابت لوازم جانبی پرهیز کنید.