سعادت عادت است آنرا پرورش دهید.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

موبایل‌های برتر سال گذشته میلادی

تو این سال، گجت‌های مختلفی معرفی شدند که بعضی از اونها تا حدودی برایاکثر افراد جالب توجه بود. تو این سال، مانیتورها و تلویزیون‌ها سه‌بعدی،سخت افزار به روزتر، لپ‌تاپ‌های آپدیت شده و غیره رو دیدیم که همگی نسبتبه سال قبل خودشون یه رشد قابل توجهی داشتند. یکی از مهمترین بخش‌هایگجت‌ها، همین موبایل‌ها هست. مهمترین تغییرات اسمارت فون‌ها تو سال جاریرو می‌تونیم در دوهسته‌ای شدن پردازنده اونا بدونیم. کلنگ گوشی‌هایدوهسته‌ای رو اولین بار، سامسونگ تو نمایشگاه CES 2011 و با معرفی گلکسیاس ۲  زد و بعد از اون،‌ شرکت‌های دیگه هم مدل‌های دو هسته‌ای رو معرفیکردند. در کنار اسمارت‌فون‌های دو هسته‌ای‌، گوشی‌هایی با قیمت پایین‌تراما با کارایی بالاتر هم معرفی شدند که نیاز دسته‌ای دیگه از افراد روبرطرف می‌کنند. در اینجا سعی می‌کنیم گوشی های پرفروش، محبوب یا جدید سال۲۰۱۱ رو نام ببریم.

۱- سامسونگ Galaxy S2 (اندروید)

این مدل یک موفقیت عظیم رو نصیب سامسونگ کرد و تاکنون میلیون‌ها دستگاهاز این اسمارت‌فون به فروش رفته. رکوردهای فروش سامسونگ با گلکسی اس ۲جابه‌جا شد که همین امر نشان از محبوبیت این مدل میده. از ویژگی‌های بارزاین مدل میشه به پردازنده دو هسته‌ای ۱٫۲ گیگاهرتزی، رم ۱ گیگابایتی ودوربین ۸ مگاپیکسلی اون اشاره کرد، همچنین این مدل یک صفحه نمایش ۴٫۷ دارهکه وبگردی رو دلچسب‌تر میکنه اما همین اندازه ممکنه برای عده‌ خاصیخوشایند نباشه چون گوشی  خیلی خوش دست نمیشه.

۲- HTC Sensation (اندروید)

شرکت HTC از جمله پرچمداران گوشی‌های اندرویدی هست که همه اون رو باگوشی‌های با کیفیتو قیمت‌های مناسبش می‌شناسند. HTC که می‌تونه یه مقداررو طراحی محصولاتش بهتر کار کنه و تو این زمینه از رقباش عقبه، مدل‌هایمتفاوتی رو هر ساله معرفی میکنه که سنسیشن (Sensation) اولین گوشیدوهسته‌ای اونا هست. این مدل قیمت کمتری نسبت به گلکسی اس ۲ سامسونگ دارهاما مشخصات سخت‌افزاری تقریبا همونه و گلکسی اس تو کمی باریک‌تر. آدم‌هایزیادی رو دیدم که به خاطر همین باریکی،‌ سامسونگ رو به HTC ترجیح دادند.این مدل با سخت‌افزار بهبود یافته و هدفون‌های حرفه‌ای و خاص هم به فروشمیرسه که به عنوان مثال میشه به Sensation XE اشاره کرد.

۳-  سونی‌اریکسون Arc S (اندروید)

از جمله برندهای دوست‌داشتنی بازار موبایل که همیشه مشتریان خاص خودشرو داشته، سونی اریکسون هست. این برند که تولیدات خیلی متنوعی تو ردهاسمارت‌فون‌ها نداره، مدل‌های Xperia رو تو سال جاری تقویت کرد که نمونهبارزش و بهترینش، Arc S هست. این گوشی یه پردازنده تک هسته‌ای ۱٫۴گیگاهرتزی داره  ( با رم ۵۱۲ مگ) که از رقباش کاملا عقب هست اما خیلی ازدوستداران سونی اریکسون به همین پردازنده هم راضی هستند. انتظار میره کهبا تک برندی شدن و  تبدیل سونی اریکسون به سونی، تننوع محصولات این شرکتهم بیشتر بشه.

۴- موتورولا Razr (اندروید)

کمپانی موتورولا یه مدت زمان کوتاهی از بازار اسمارت فون‌ها دور شدهبود اما با معرفی مدل‌های جدید و به خصوص Razr، امید رو به دل دوستدارانشروانه کرد. این گوشی که جدیدا معرفی شده و تو ایران هم با قیمت بالاموجوده، یه پردازنده ۱٫۲ گیگاهرتزی و یک گیگ رم داره و مشخصاتش مثل مورد ۱و ۲ هست و متمایز‌ترین چیز تو این مدل، باریکی اون هست که تا یه مدتکوتاهی، عنوان باریک‌ترین اسمارت‌فون رو هم از آن خودش کرده بود. این مدلبرای طرفدران موتورولا، بسیار ایده‌آل و مناسب هست.

همچنین : بخوانید  تکن

۵- آیفون ۴S با پلتفرم iOS

دیگه کمتر کسی پیدا میشه که آیفون رو نشناسه. البته منظورم آیفونخونه‌ها نیست بلکه همین گوشی آیفون که سال ۲۰۰۷ معرفی شد. آخرین نسخه اینگوشی با تغییرات جزئی و افزایش قدرت پردازنده و سایر بخش‌ها، روانه بازارشد که مثل همیشه ازش استقبال به عمل اومد و فروش بالایی رو کسب کرد.گوشی‌های اپل با ویژگی‌های خاص‌ خودشون همیشه مورد تمجید قرار گرفتند.حالا اون سلیقه اشخاص هست که اندروید رو انتخاب کنند یا به iOS رو بیارندو در این مورد هنوز خیلی از افراد با یکدیگه تنش دارند!

۶- لومیا ۸۰۰ (ویندوز فون)

نوکیا حاضر نیست که به سمت اندروید بره و از همین رو، گزینه دیگه‌ای روانتخاب کرد؛ یعنی ویندوز فون! بعد از مدت‌های انتظار، بالاخره نوکیا اولینگوشی ویندوز فونی خودش رو با نام لومیا ۸۰۰ معرفی کرد. این مدل که هماکنون تو بازار ایران با قیمت نزدیک یک میلیون تومن به فروش میرسه ازپردازنده تک هسته‌ای ۱٫۴ گیگاهرتزی (مثل Arc S سونی اریکسون) بهره می‌برهو صفحه نمایش اون هم ۳٫۷ اینچی هست که نسبت به رقیبا کوچیک تر هست. ازاونجا که اپلیکیشن‌های ویندوز فون اونقدرها زیاد نیست و اکثرا هم پولیهست، شاید هر کسی جرات نکنه به سمت این گوشی گرون قیمت بره!

۷- گلکسی نکسوس سامسونگ (اندروید)

تو آخرین گوشی برتر سال ۲۰۱۱، میرسیم به گلکسی نکسوس گوگل! این گوشی باطراح نسبتا خمیده خودش یه پردازنده ۱٫۲ گیگاهرتزی دو هسته‌ای داره و رماون هم یک گیگابایتی هست. صفحه نمایش ۴٫۶۵ اینچی داره و دوربینش هم ۵مگاپیکسلی هست. مهمترین مزیت این مدل میتونه طراحی نسبتا نوآورانه‌اش (!)و داشتن جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید ۴٫۰ (بستنی حصیری) باشه. اینگوشی هم فعلا تو بازار ایران قیمت نجومی داره که بیشترش به خاطر جدیدبودنش هست و به مرور زمان به قیمت واقعی نزدیک‌تر میشه.

گوشی‌هایی که در بالا معرفی شد، همه در رده High-end قرار داشتند وبهترین‌های بازار بودند. اگر کسی بخواد هزینه کمتری کنه و یک گوشیارزون‌تر بگیره، قطعا انتخاب‌های متفاوت‌تری رو پیش رو داره که بسته بهنیازهاش، سخت افزار مورد نیاز رو تعیین میکنه. شما کاربران عزیز می‌تونیدنظراتون در رابطه با گوشی‌های بالا رو در بخش کامنت‌ها با من در میانبگذارید.