تمام محبتت را به پای دوستت بریز نه تمام اعتمادت را. (حضرت علی علیه‌السلام)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مدرسه ای با یک دانش آموز + عکس

 

مدرسه ای که ژائو لیانگ در آن تحصیل می کند، اگرچه ابعادی در حد و اندازه های یک مدرسه واقعی دارد اما با تنها یک دانش آموز و یک معلم، کم جمعیت ترین مدرسه دنیا لقب گرفته است. ژائو لیانگ دانش آموز ۱۴ ساله ای است که در کودکی پدر و مادرش را به دلیل ابتلا به ایدز از دست داده و حالا خودش هم اچ آی وی مثبت است. به همین دلیل، هیچ کدام از مدارس روستا که نگران سلامت بقیه دانش آموزان شان بودند حاضر به ثبت نام او نشده اند.

معلم لیانگ، وانگ لی جون است که برای درس دادن به ژائو هر روز ۲۰کیلومتر رکاب می زند و خود را به روستای بااوشان می رساند. کاری که از ۸سال پیش تا به حال انجام می داده و حالا شاید بتوان گفت، برای ژائو نقشی بیشتر از معلم دارد. او در طول روز از ژائو مراقبت می کند، برای او مراسم صبحگاه و احترام به سرود ملی برپا می کند، با او بازی می کند، او را با دوچرخه به خارج از روستا می برد و تنها حامی ژائو لیانگ است که از بیماری او فرار نمی کند. پسری که معنای نامش می شود روشنایی کوچک و وانگ لی جون، برای روشن ماندن این نور کوچک تلاش می کند.
بر اساس آماری که سازمان بهداشت جهانی ارائه کرده، هر دقیقه یک کودک به ایدز مبتلا می شود، چهار میلیون نفر از کودکان دنیا اچ آی وی مثبت هستند و دو میلیون کودک مبتلا به ایدز در دنیا، شمارش معکوس را برای مرگ آغاز کرده اند… در کنار اینها، ۲۰ میلیون کودک هم در دنیا پیدا می شوند که ایدز یتیم شان کرده و هر سال ۷۰هزار نفر به جمع آنها اضافه می شود.
کودک یتیم از ایدز، به بچه های زیر ۱۵سالی گفته می شود که یک یا دو والد خود را به دلیل ابتلا به ایدز از دست داده اند. بچه هایی که تعداد آنها از پیش بینی های سازمان بهداشت جهانی هم جلوتر زده و به ۲۰ میلیون نفر رسیده است.
طبق آمارهای سازمان بهداشت جهانی ۸۰ درصد از کودکان یتیم از ایدز تنها یکی از والدینشان را از دست داده اند اما حدود دو میلیون از این کودکان، سرپرستی ندارند و در یتیم خانه ها زندگی می کنند. ژائو لیانگ یکی از همین کودکان است که آموزش و پرورش چین، برای تسهیل آموزش او، یک مدرسه مجهز و یک معلم خصوصی در اختیارش قرار داده است.
همچنین : بخوانید  نکته های جالب که کمتر شنیده اید!!