ضعیف‌الاراده کسی است که با هر شکستی بینش او نیز عوض شود.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دکوراسیونی زیبا برای اتاق غذاخوری با نکات زیر

دکوراسیون اتاق غذاخوری, نکاتی برای دکوراسیون اتاق غذاخوری

اتاق غذاخوری، نه تنها مکانی است که اعضای خانواده در آن به صرف غذا می‌پردازند، بلکه ساعاتی از اوقات مفیدشان را در آنجا سپری می‌کنند،

از میهمانان پذیرائی می‌کنند و روزهای به یاد ماندنی و خاطره انگیزشان را جشن می‌گیرند؛ بنابراین طراحی آن باید تا حدودی مبتکرانه، گرمابخش، ویژه اما کاربردی باشد.

برای تزئین و دکور اتاق غذاخوری این توصیه‌ها به کارتان می‌آید :
_ می‌توانید اتاق غذاخوری را با هر طرح و مدلی که دوست دارید دکور کنید، اما به یاد داشته باشید که اصلی‌ترین وسیله‌ی موجود در یک اتاق غذاخوری، میزغذاخوری است.

_ اگر غالباً میهمان دارید تعداد صندلی‌ها باید به اندازه‌ی تمام افراد حاضر باشد. میزهای غذاخوری که قابلیت باز شدن و گسترش پیدا کردن دارند هم برای این منظور مناسبند.

_ هنگام انتخاب رنگ برای دکوراسیون اتاق غذاخوری، شاد بودن و اشتهابرانگیز بودن آن را فراموش نکنید.
مثلا دکوراسیونی با رنگ سفید – مشکی سبب ایجاد تضاد رنگی و باعث مدرن شدن دکوراسیون می‌شود.

_ با تغییراتی در منبع تابش و حتی رنگ نور می‌توانید جو اتاق غذاخوری را تغییر دهید.

_ متناسب با نوع دکوراسیون اتاق غذاخوری می‌توانید قالیچه‌ی آن را نیز انتخاب کنید، به عنوان مثال در یک دکوراسیون مدرن، قالیچه‌ای با طرح کوبیسم انتخاب شایسته‌ای خواهد بود.

_ در جشن‌ها و یا برای صرف یک غذای رمانتیک و صمیمی، پرده‌ها را بکشید و اتاق را با نور شمع روشن کنید.

_ اگر خانه‌ کوچکی دارید یا اعضای خانوادتان کم هستند و یا حتی تنها زندگی می‌کنید می‌توانید در گوشه‌ای از اتاق نشیمن یک میزغذاخوری کوچک و جمع و جور بگذارید. چنانچه فضای منزلتان این امکان را به شما می‌دهد که از دو میزغذاخوری استفاده کنید، می‌توانید یکی از آن‌ها را جلوی پنجره بگذارید و در طول صرف غذا چشم انداز بیرون را تماشا کنید.

همچنین : بخوانید  شماره تماس لوله بازکنی آریا بازکردن انواع لوله های آشپزخانه در کرمانشاه

_ لوستر نقش بسزایی در دکور همه‌ اتاق‌ها و از جمله اتاق غذاخوری دارد، استفاده از رنگ‌های تند و شاد، اتاق را از سادگی و یکنواختی نجات می‌دهد.

_ استفاده از وسایل تزئینی جالب روش مناسبی برای طراحی مبتکرانه اتاق غذاخوری است. مثلاً نصب تابلویی با تصویر سوسمار بر دیوار، اگرچه ممکن است کمی ترسناک به نظر بیاید اما در کنار صندلی‌هایی با روکش طرح سوسماری نظر افراد را کاملاً جلب می‌کند.

_ برای ایجاد تم سنتی و قدیمی همه چیز را از میز، مبل و صندلی گرفته تا لوستر، کوسن‌ها و ظروف تزئینی روی میز و دیوار… با طرحی سنتی و قدیمی انتخاب کنید.

_ یکی دیگر از روش‌های دکوراسیون اتاق غذاخوری نقاشی دیوارهای آن است؛ مدل نقاشی باید کاملاً مرتبط با نظر و سلیقه‌ شخصی شما باشد.

منبع : jamejamonline.ir