اگر صخره در مسیر رود نبود ،رود هیچ آوازی از خود سر نمی داد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

چرا باید با همسرمان رابطه جنسی داشته باشیم؟

روابط جنسی

می دانید برقراری روابط زناشویی با همسر می تواند چه آثار مثبتی بر سلامت جسمی زوج ها داشته باشد؟ حتما شما هم با خودتان فکر کرده اید مکانیسم فعالیت جنسی بدن تنها برای تولیدمثل نیست و مسلما بعد از رابطه با همسرتان تغییرات مثبتی را در خودتان یا او حس کرده اید…


 

 

 پزشکان ۱۲ فایده طبی را برای این رابطه برشمرده اند :
کاهش استرس
محققان اسکاتلندی ۲۴ زن و ۲۲ مرد را در شرایط پراسترس- مثل سخنرانی در جمع یا حل مسایل ریاضی در حضور دیگران- قرار دادند و فشارخون آنها را اندازه گیری کردند. نتیجه جالبی به دست آمد؛ افرادی که به تازگی با همسرشان روابط زناشویی داشتند، در موقعیت استرس زا برخورد سالم تری نشان  دادند. مطالعه دیگری نشان داد فشارخون دیاستولی (عدد دومی که دستگاه فشارسنج به ما نشان می دهد) افراد متاهلی که با همسر خود زندگی می  کنند و روابط زناشویی منظمی دارند، از فشارخون افرادی که با همسرشان رابطه زناشویی ندارند، پایین تر است. نتایج یک تحقیق جالب دیگر هم ثابت کرده زنانی که همسرانشان مرتب آنها را در آغوش می?گیرند، فشارخون سالم تری دارند.

 

 

افزایش ایمنی
محققان دانشگاه ویلکس با ثبت چگونگی رابطه زناشویی ۱۱۲ همسر و بررسی میزان تولید بزاق در آنها دریافتند رابطه با همسر (۲ بار یا بیشتر در طول هفته)، باعث افزایش سطوح آنتی بادی ایمونوگلوبین A در بدن می شود. این پادتن در پیشگیری از سرماخوردگی و برخی عفونت ها نقش مهمی دارد.

 

 

کاهش وزن
هر ۳۰ دقیقه روابط زناشویی با همسر، باعث مصرف ۸۵ کیلوکالری انرژی در بدن می شود و لابد می دانید که سوزاندن کالری مترادف است با کاهش وزن.

 

 

سلامت قلب
تحقیق ۲۰ ساله دانشمندان انگلیسی نشان داده مردانی که در طول هفته ۲ بار یا بیشتر با همسرشان روابط زناشویی دارند، نسبت به مردانی که کمتر از ۱ بار در ماه چنین روابطی را با همسرشان برقرار می کنند، کمتر گرفتار حمله های مرگبار قلبی می شوند. این محققان باور عمومی تاثیر سوء رابطه زناشویی بر احتمال سکته قلبی را رد می کنند.

 

 

افزایش اعتماد به نفس
محققان دانشگاه تگزاس می گویند رابطه زناشویی تاثیر بسزایی بر اعتماد به نفس و احساس رضایت از خویشتن دارد. البته این یافته به معنی لزوم داشتن روابط زناشویی برای افزایش اعتماد به نفس نیست اما اگر فردی از نظر اعتماد به نفس مشکلی نداشته باشد، سلامت رابطه زناشویی او با همسرش تاثیر مثبتی بر ارتقای اعتماد به نفسش خواهد داشت.

همچنین : بخوانید  درباره رابطه جنسی پس از زایمان بیشتر بدانید

 

 

افزایش صمیمیت
برقراری روابط زناشویی و رسیدن به اوج لذت جنسی، سطح هورمون اکسی توسین – که به هورمون محبت مشهور است- را افزایش می دهد. به این ترتیب همسران بعد از رابطه زناشویی احساس صمیمیت و اعتماد بیشتری به هم خواهند داشت. تحقیقات انجام شده روی ۵۹ زن نشان داده که سطح هورمون اکسی توسین آنها بعد از در آغوش گرفته شدن به وسیله همسرشان افزایش یافته است. سطح اکسی توسین بدن فرد با حس سخاوتمندی او هم رابطه مستقیمی دارد.

 

 

کاهش درد
هورمون محبت یا اکسی توسین سطح اندورفین های (مواد ضددرد طبیعی بدن) بدن را افزایش می دهد. پس اگر گرفتار سردرد، آرتریت روماتویید یا «نشانگان پیش قاعدگی» (PMS) هستید، می توانید تاثیر روابط زناشویی با همسرتان را بر درد ناشی از این مشکلات درک کنید. محققان برای اثبات ادعای خود از ۴۸ نفر خواستند اکسی توسین را استنشاق کنند، سپس انگشت دست آنها را مجروح کردند و دریافتند که حضور اکسی توسین حس درد را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

 

 

کاهش خطر سرطان پروستات
محققان ثابت کرده اند مردان جوانی که بیش از ۲۱ بار انزال در ماه دارند، نسبت به مردانی که ۷-۴ بار در ماه انزال دارند، با احتمال کمتری دچار سرطان پروستات می شوند.

 

 

تقویت عضلات قاعده لگن
انقباض عضلات قاعده لگن زنان هنگام برقراری روابط زناشویی احساس رضایت بیشتری به آنها می دهد و این انقباض ها برای تقویت عضلات این ناحیه و پیشگیری از بی اختیاری ادرار موثر است.
کاهش خطر سرطان پستان
تحقیقات نشان داده اند، روابط زناشویی در زنانی که تابه حال تجربه زایمان نداشته اند، خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد.

 

 

خواب عمیق تر
اکسی توسین ترشح شده بعد از روابط زناشویی، باعث القای خواب می شود. از طرفی خواب راحت، آسوده و کافی آثار بسزایی بر سلامت عمومی بدن دارد از جمله وزن مناسب و میزان سالم فشارخون.

 

 

سلامت پوست

رابطه زناشویی ضمن افزایش گردش خون در بدن باعث بهبود اکسیژن رسانی به سلول های پوست می شود و درنتیجه به پوست ظاهری درخشان می بخشد. حتما خودتان متوجه این تغییر بعد از رابطه با همسرتان شده اید. در ضمن رابطه زناشویی با اثر افزایشی خود بر میزان کلاژن، ایجاد لکه  بر پوست و افتادگی آن را کاهش می دهد.

 

 

منبع : سلامت نیوز