آدمیانی مانند گل های لاله ، زندگی کوتاه در هستی و نقشی ماندگار در اندیشه ما دارند .
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاثیر عجیب کم خوابی برروی خیانت کردن به همسر!!

 

تاثیر عجیب کم خوابی برروی خیانت کردن به همسر!! www.campfa.ir

مزایای بسیاری در داشتن یک خواب خوب وجود دارد که از آن جمله انرژی بیشتر و حال خوب است؛ اما محققان اخیرا مزیت دیگری معرفی کرده‌اند که براساس آن خواب کافی می‌تواند فرد را از خیانت به همسرش بازدارد.

 

دانشمندان دریافته‌اند که بخشی از مغز که مسئول کنترل بر نفس است با کمبود خواب تحت تاثیر قرار گرفته و می‌تواند به تصمیمات بسیار نادرست منجر شود.
از آنجایی کنترل بر نفس تا حد زیادی تعیین‌کننده میزان مقاومت انسان در برابر وسوسه‌هاست، خواب دارای وقفه می‌تواند بدین معنی باشد که افراد بیشتر از حد افراط کرده و برای مثال به خیانت روی می‌آورند.
منطقه قشر پریفرانتال مغز بر کنترل نفس تاثیر گذاشته و نیروی آن با گلوکز تامین می‌شود.
هنگامی که افراد از کنترل نفس استفاده می‌کنند، از گلوکز استفاده کرده و با کاهش این ماده، تصمیمات نادرست بیشتر می‌شود.

کمبود خواب، میزان گلوکز قشر پریفرانتال را که در زمان خواب بازیابی می‌شود، کاهش می‌دهد. کمبود گلوکز منجر به تاثیر مستقیم بر روی کنترل نفس شده که به معنی قرار گرفتن افراد در معرض وسوسه است. شاید حتی میزان کمی از کم خوابی بتواند فرد را از کنترل نفس خود محروم کند.
دانشمندان در پژوهش خود تنها ۲۲ دقیقه اختلاف میان خواب افرادی که خیانت کرده‌اند و دیگران، مشاهده کردند. این در حالیست که پیش از این دانشمندان نشان داده بودند که کمبود خواب باعث کاهش میل جنسی شده و همچنین خستگی و تنش را به همراه دارد.
همچنین از مضرات کم‌خوابی باید به این امر اشاره کرد که منجر به چاقی می‌شود.

همچنین : بخوانید  نقش پاها در رابطه زناشویی و جنسی زن و شوهر چیست

منبع: isna.ir