عزیزانم هنگام نشستن, بزرگان و ریش سپیدان را بر خود مقدم بدانید.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

در تاریکی به تلفن همراه خود جواب ندهید!

 

بر هم خوردن تعادل خواب شبانه وسیله‌ی انواع وسایل الکترونیکی مانند لپ‌تاپ‌ها، تلویزیون‌ها، تبلت‌ها و سایر وسایل سبب افزایش بیماری‌های قلبی، چاقی و سایر امراض در انسان‌های عصر مدرن شده است…

بر هم خوردن تعادل خواب شبانه وسیله‌ی انواع وسایل الکترونیکی مانند لپ‌تاپ‌ها، تلویزیون‌ها، تبلت‌ها , موبایل و سایر وسایل سبب افزایش بیماری‌های قلبی، چاقی و سایر امراض در انسان‌های عصر مدرن شده است.
گفتنی است؛ نور مصنوعی ناشی از این دستگاه‌ها سبب کاسته شدن از شدت فعالیت نورون‌های مغزی در افراد هنگامی که خواب هستند می‌شود و در نتیجه باعث عدم ترشح هورمون ملاتونین‌ که نقش اساسی در تنظیم خواب شبانه دارد می‌شود.
بررسی‌ها نشان می‌دهند دستگاه‌های جدید که از لامپ های LED پرقدرت استفاده می‌کنند بیشترین تاثیر را در بر هم خوردن ریتم خواب شبانه دارند، زیرا آنها می توانند طول موج‌های آبی و سبز درست کنند که این طول موج‌هها برای چشم بسیار حساسیت‌زا است و میزان واکنش چشم به آن بالا است.
پزشکان توصیه می کنند تا افراد خواب شبانه خود را مختل نکنند و این وسایل را در هنگام خواب از خود دور نگه دارند همینطور پزشکان به شرکت‌های هواپیمایی هشدار داده‌اند تا از نور آبی برای تاریکی فضای داخلی هواپیما استفاده نکنند و در عوض از نور قرمز و یا نارنجی که چشم حساسیت کمتری به آن دارد استفاده کنند.

همچنین : بخوانید  مشاوره تلفنی با شرکت مایکروسافت