اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

هفت کاربرد مهم جوش شیرین در خانه داری

کاربرد ، مهم ، جوش ، ۷ ، ۷ کاربرد مهم جوش شیرین در خانه داری ، شیرین ، در ، خانه ، داری

یک بسته جوش شیرین کافیست تا لباس ها و پارچه های کتان شما همیشه تمیز باشند.

۱ – اگر جزو افرادی هستید که سبد لباس های کثیف را تا زمان شستشو داخل کمد می گذارید، برای از بین رفتن بوی نامطبوع و بو نگرفتن لباس های تمیز، مقداری جوش شیرین روی آن ها بپاشید.

iهفت کاربرد مهم جوش شیرین در خانه داری www.campfa.ir

 

۲ – برای از بین بردن بوی سیگار از روی لباس، ½ پیمانه جوش شیرین را تقریبا داخل ۴ لیتر آب حل کنید. لباس را قبل از شستشو یک ساعت داخل آن خیس کنید تا خوشبو شود. از این روش برای لباس هایی که بوی کلر و عرق می دهند نیز استفاده کنید.

 

۳ – به جای خرید نرم کننده های آماده، ½ پیمانه جوش شیرین در دور آبکشی به ماشین لباسشویی اضافه کنید تا لباس ها نرم تر شده، بوی تازه تری دهند.

 

۴ – زمانی که لباس های شما بوی گریس، روغن یا بنزین می دهد، آن ها را داخل کیسه زباله گذاشته، رویشان  جوش شیرین بپاشید. در آن را دو روز ببندید تا مانع انتشار و باعث از بین رفتن بو شده، سپس طبق معمول بشویید.

 

۵ – به پودر لباسشویی ¼ تا ½ پیمانه جوش شیرین اضافه کنید تا هم حکم نرم کننده را داشته و هم قدرت پاک کنندگی پودر بیش تر شود.

 

۶ – زمانی که لباس ورزشی سفید شما در اثر انداختن با پیراهن صورتی تازه خریداری شده داخل ماشین لباسشویی رنگ گرفته است، چاره کار خیس کردن آن داخل جوش شیرین، پودر شوینده، نمک و آب است که حکم سفیدکننده را خواهد داشت.

همچنین : بخوانید  چگونه خانه ای خوشبو داشته باشیم ؟

 

۷ – کپک را با جوش شیرین از ماشین لباسشویی خود دور کنید. در فاصله بین چند بار استفاده از این دستگاه، مقداری جوش شیرین روی قسمت استیل ماشین بپاشید تا بوی بهتری داده، از رشد کپک ها جلوگیری  کند.

 

نکته :

چرم جیر با مسواک نرم و جوش شیرین تمیز می شود. بگذارید جوش شیرین روی جیر بماند سپس با مسواک آن را تمیز کنید.

 

برای تمیز کردن چرمی که در اثر ریختن جوهر لک شده، کمی جوش شیرین روی لکه بپاشید، بگذارید آن را جذب کند. این کار را چند بار تا زمان پاک شدن لکه تکرار کنید.