نیکوترین عادت تفکر است و حکمت زاده تفکر.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

۳ خاصیت مهم روغن کرچک برای پوست مو | روغن کرچک یک ملین قوی

۳ خاصیت مهم روغن کرچک برای پوست مو | روغن کرچک یک ملین قوی

خاصیت روغن کرچک , روغن خوراکی کرچک , مزیت روغن کرچک

باید توجه داشت که ممکن است این روغن دارای عوارض در برخی از افراد باشد و بنابراین هم باید این دسته از افراد با احتیاط به سراغ این روغن بروند. ما در این مطلب از پارسی نو برای شما در مورد مصرف روغن کرچک و مزایای آن مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم که امیدواریم مورد استفاده شما قرار گیرد.

تاریخچه گیاه کرچک

کرچک‌ ها جزو گیاهانی یک پایه است و روی گل آذین خوشه قرار گرفته است و دارای رنگ سبز است، البته در بعضی از انواع گل‌های یک پایه به رنگ قرمز بدون گلبرگ هم دیده شده است.

گل‌های نر این گیاه به رنگ زرد مایل به سبز است که دارای پرچم خامه‌ای و روغن دار برجسته است که در خوشه‌ای تخم مرغی شکل قرار گرفته است و طول این خوشه هم حداکثر ۱۵ سانتی‌متر است.

گل‌های ماده، در قسمت بالایی خوشه به رنگ قرمز هستند و به شکل برجسته هستند.

میوه  گیاه کرچک به صورت کپسول کروی شکل و خاردار است و رنگ آن هم متمایل به سبز (یا قرمز-ارغوانی) است و در زمان رسیدن میوه، سخت و شکننده می‌شود و دانه‌ ها به شکل بیضی شکل و پهن هستند و تقریبا شکل دانه‌ های لوبیا دارند با این تفاوت که دارای پوسته براقی می‌باشند؛ که در داخل این دانه ها یک مغز به رنگ کرم یا سفید روغنی قرار گرفته است.

از نظر رنگ دانه گیاه کرچک متمایل به رنگ قهوه‌ای است و تا حد زیادی سمی هم می باشد، در مورد سم موجود در کرچک باید بدایند که ریسین یک پروتئین بسیار سمی است که در این دانه ها وجود دارد.

در حقیقت باید گفت که پوست این دانه‌ها حاوی این سم است و یکی از کشنده‌ترین سموم طبیعی در دنیا به شمار می رود. در مورد شکل ظاهری دانه کرچک باید بدانید که دانه‌های کرچک دارای یک زائده زگیل شکل هستند که Caruncle نام دارد، و نوعی از Elaiosome است.


از مزایای روغن کرچک بیشتر بدانید

روغن کرچک روغن گیاهی چند منظوره است که مردم از هزاران سال پیش تا کنون مورد استفاده قرار می دهند. این ماده خوراکی مغذی از طریق استخراج روغن از بذر گیاه Ricinus communis تولید می شود. این دانه ها، که به عنوان لوبیای کاستور نیز شناخته می شوند، حاوی آنزیم سمی به نام ریسین هستند.

با این حال، روند گرمایش در طی تولید روغن کرچک، این سم خطرناک را غیر فعال می کند، و آن را به یک روغن سالم و قابل مصرف تبدیل می کند.

روغن کرچک دارای تعداد زیادی مزایای دارویی، صنعتی و دارویی است. که معمولا به عنوان یک افزودنی در مواد غذایی، داروها و محصولات مراقبت از پوست، و همچنین یک روان کننده صنعتی و مولکول سوخت بیودیزل مورد استفاده قرار می گیرد.

در مصر باستان، روغن کرچک به عنوان سوخت در لامپها سوزانده می شد و همچنین به عنوان یک درمان طبیعی برای درمان بیماریهایی از قبیل مشکل سوزش چشم مورد استفاده قرار می گرفت و حتی مصرف آن را برای زنان باردار مفید می دانستند.

امروزه روغن کرچک به طور طبیعی برای درمان مشکلات معمول مانند یبوست و بیماری های پوستی همچنان به کار می رود و معمولا در محصولات زیبایی طبیعی هم استفاده می شود.

در این مقاله ۷ مزیت استفاده از روغن کرچک را برای شما شرح داده ایم :

  1. روغن کرچک یک ملین قوی

شاید یکی از شناخته شده ترین اثر دارویی مورد استفاده برای روغن کرچک، خاصیت ملین بودن آن باشد.

روغن کرچک به عنوان یک ملین قوی محسوب می شود، عملکرد آن به این صورت است که حرکت ماهیچه ها را افزایش می دهد که در نتیجه آن مواد را از طریق روده تحریک می کنند و به روده برای دفع آنها کمک می کند. متابولیسم تحریک کننده به سرعت عمل می کند و معمولا برای کاهش یبوست موقت استفاده می شود.

همچنین : بخوانید  خواص لیمو ترش ، فواید درمانی لیمو ترش ، عکس درخت لیمو ترش

هنگامی که به صورت خوراکی مصرف می شود، روغن کرچک در روده کوچک شکسته می شود، اسید ریسینولئیک را آزاد می کند، اسید ریکینولئیک سپس توسط روده جذب می شود و همین هم باعث از بین رفتن مشکل یبوست می شود. به این ترتیب است که اسید چرب اصلی در روغن کرچک اثر یک ملین قوی را دارد.

مطالعات علمی متعددی نیز نشان داده اند که روغن کرچک می تواند یبوست را از بین ببرد.

به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که وقتی افراد سالخورده روغن کرچک را دریافت کردند، علائم یبوست در آنها کاهش یافته بود.

به این نکته توجه لازم را داشته باشید که هر چند که مصرف روغن کرچک در دوزهای کوچک مشکلی ندارد، اما مقادیر بالاتری می تواند باعث گرفتگی شکمی، تهوع، استفراغ و اسهال شود.

اگر چه می توان روغن کرچک را برای رفع یبوست گاه به گاه مورد استفاده قرار داد، اما مصرف آن به عنوان درمان برای مسائل و مشکلات درازمدت توصیه نمی کنیم.

  1. کرچک یک مرطوب کننده طبیعی

روغن کرچک غنی از اسید ریکینولئیک، اسید چرب غیر اشباع است. این نوع چربی ها به عنوان روان کننده ها عمل می کند و می تواند برای مرطوب کردن پوست استفاده شوند.

روغن کرچک رطوبت را با جلوگیری از از دست دادن آب از طریق لایه بیرونی پوست حفظ می کند.

روغن کرچک اغلب در لوازم آرایشی برای افزایش هیدراتاسیون استفاده می شود و اغلب به محصولاتی مانند لوسیون، آرایش و پاک کننده ها اضافه می شود.

شما می توانید این روغن غنی را به عنوان یک جایگزین طبیعی برای مرطوب کننده ها و لوسیون ها خریداری کنید.

بسیاری از محصولات مرطوب کننده محبوب موجود در فروشگاه دارای مواد مضر بالقوه مانند نگهدارنده ها، عطر ها و رنگ ها هستند که می توانند پوست را تحریک و سلامت کلی پوست را از بین ببرند. عوض کردن این محصولات با روغن کرچک می تواند به کاهش آسیب ناشی از این مواد افزودنی کمک کند.

علاوه بر مضرات ناشی از مواد افزودنی گفته شده در محصولات آرایشی، روغن کرچک در مقایسه با آنها ارزان قیمت است و می تواند بر روی صورت و بدن استفاده شود. روغن کرچک غلیظ است، بنابراین اغلب با روغن های دیگر مانند روغن بادام، روغن زیتون و نارگیل مخلوط می شود تا مرطوب کننده فوق العاده آبرسان شود.

دقت داشته باشید که اگرچه استفاده از روغن کرچک برای سلامت پوست مفید است، اما در بعضی افراد ممکن است واکنش حساسیتی ایجاد کند، پس پیش از مصرف با پزشک معالج خود حتما در این مورد مشورت کنید.

مصرف روغن کرچک , عوارض مصرف روغن کرچک , خطرات مصرف روغن کرچک

  1. بهبود زخم ها با روغن کرچک

استفاده از روغن کرچک برای ترمیم زخم باعث ایجاد یک محیط مرطوب می شود که باعث بهبودی و جلوگیری از خشک شدن زخم ها می شود.

ونکس، یک پماد محبوب است که در درمان های بالینی برای درمان زخم ها استفاده می شود، و شامل ترکیبی از روغن کرچک و پروس بلال می باشد.

روغن کرچک رشد بافت آسیب دیده را تحریک می کند، به طوری که می تواند بین زخم و محیط، نقش یک حائل مناسب را ایفا کند که در نتیجه آن احتمال ایجاد عفونت کاهش می یابد.

مطالعات نشان داده اند که پماد حاوی روغن کرچک ممکن است به طور ویژه در بهبود زخم بستر، که یک نوع زخم است که با گذشت زمان روی پوست ایجاد می شود، موثر باشد.

۳ خاصیت مهم روغن کرچک برای پوست مو | روغن کرچک یک ملین قوی

امتیاز 5.00 ( 1 رای )