نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

۷ گام برای به دست آوردن کلید گفت و گو با همسرتان

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btow1U5hpTna3GMW.jpg

 

زنان هنگام صحبت و بحث کردن عادت هایی دارند. شما با دانستن این عادت ها می توانید راحت تر با همسرتان ارتباط برقرار کرده و صحبت کنید:

_ زنان همیشه در صحبت کردن گوی سبقت را از دیگران می ربایند.
_ از نظر یک زن وقتی مرد قدم به خانه می گذارد باید از سیر تا پیاز همه آنچه را که طی روز بیرون از خانه برایش اتفاق افتاده با همسرش در میان بگذارد.
_ زنان هنگام حرف زدن باید از همه چیز سر دربیاورند بنابراین از هر دری سخن می گویند.
_ زنان در صحبت و بحث کردن چنان استادانه عمل می کنند و تمامی مهارت ها و ترفندهای خود را به کار می برند که در بسیاری از مواقع سررشته کلام را در دست می گیرند.

با هم تصمیم بگیرید
در زندگی با یکدیگر به عنوان یک زن و شوهر، دائما شرایط تصمیم گرفتن در زمینه های مختلف پیش می آید، از آنچه به آن فکر می کنید گرفته تا آنچه می خواهید انجام دهید، همه و همه به نوعی نیاز به اخذ تصمیم دارند. اگر مجرد بودید، هر نوع تصمیمی را که می خواستید می گرفتید اما اکنون که زندگی مشترک تشکیل داده اید، چه دلتان بخواهد و چه نخواهد، باید تصمیم خودتان را با تصمیم همسرتان یکی کنید درغیر این صورت آتش اختلاف زبانه خواهد کشید.
مرد ها اینطوری هستند
هنگامی که شما تصمیم می گیرید با همسرتان صحبت کنید و در مورد موضوع مهمی تصمیم گیری مشترکی داشته باشید، باید نکاتی را در مورد طرز تفکر، صحبت و بحث کردن او که در بیشتر مردها مشترک است، بدانید.
_ مردها گمان می کنند که شما معتقد هستید آنها نمی توانند درک تان کنند.
_ مردها اصولا از بحث کردن با همسرشان می ترسند چون فکر می کنند اگر ضمن صحبت کردن اشتباه کنند، دچار دردسر می شوند.
_ مردها دوست ندارند در تنگنا قرار بگیرند و مثل یک شاهد عینی یا مجرم از سوی همسر خود زیر بمباران سوال قرار گیرند.
اگر طالب یک گفت و گوی مطلوب هستید…
برای اینکه بتوانید ارتباط بهتری با همسرتان داشته باشیدباید:
تفاوت روانی مرد و زن را بپذیرید.
به تفاوت های فردی توجه کنید.
با فراهم کردن فضایی پر از محبت و آرامش از گفت و گو با همسر خود بیشتر بهره مند شوید.
۷ گام برای به دست آوردن کلید هم زبانی با همسرتان
۱ –  زمان مناسبی را برای گفت و گو انتخاب کنید :
این مسئله بسیار مهم است، شما ممکن است علاقه مند باشید که بعد از بازگشت از کار با شوهرتان صحبت کنید اما او در این زمان نیاز به آرامش داشته باشد، پس بهترین راه این است که بعدا گفت و گو کنید.
۲ – در مقابل سکوت شوهرتان، سکوت نکنید :
گاهی اوقات سکوت مرد باعث ایجاد احساس ناکامی و عصبانیت در زن می شود. برای اجتناب از این موقعیت، هنگامی که شوهرتان پاسخ نمی دهد، سکوت نکنید و جویای احوالش باشید. اگر بازهم پاسخ نداد راحت از کنار سکوتش رد نشوید.
۳ – جزئیات را از شوهرتان بپرسید و در مورد مسائل کلی از او سؤال نکنید :
هیچ وقت از شوهرتان نپرسید: «امروز کار چطور بود؟» به جای این بگویید: «امروز رفتی شرکت، با رئیستون در مورد اون مسئله حرف زدی؟»
۴ – علایق مشترکتان را توسعه دهید :
در میان گفت و گوهایی که با شوهرتان دارید، سعی کنید علایق مشترک تان را پیدا و او را هم از آن آگاه کنید. حتی می توانید یک قدم هم فراتر بردارید و به مرور زمان سعی کنید نظرهای متفاوت با شوهرتان را به هم نزدیک کنید.
۵ –  شرکت در فعالیت های متفاوت :
سعی کنید در همه کارها کنار شوهرتان باشید به طوری که او حضورتان را حس کرده و بتواند با شما احساس راحتی بیشتری کند در این صورت در ارتباط برقرار کردن و صحبت کردن، بیشتر می توانید روی او تاثیرگذار باشید و همسرتان هم بهتر از گذشته به حرف های شما گوش خواهد داد.
۶ – با دقت به صحبت های او گوش کنید :
وقتی که با شوهرتان در حال گفت و گو هستید و قرار است در مورد موضوع مهمی تصمیم گیری کنید، باید نشان دهید که شش دانگ حواستان پیش اوست و مو به مو به صحبت هایش گوش می دهید. نباید طوری رفتار کنید که او احساس کند شما دل به حرف های او نمی دهید.
۷ – منصفانه بحث کنید :
در هنگام بحث کردن نباید جانبدارانه در مقابل همسرتان قرار بگیرید و گاهی هم خودتان را جای او بگذارید و اگر حرفی خلاف میل شما عنوان می شود، حالت تدافعی نگیرید.
 بهترین گوش باشید
۱ –  هنگام صحبت کردن با همسرتان به چشم های او نگاه کنید و تا جایی که می توانید اجازه ندهید تماس چشمی شما قطع شود. این کار باعث می شود حرف هایتان تاثیر بیشتری روی او داشته باشد.
۲ –  درحین صحبت کردن کار دیگری انجام ندهید اگر وقتی همسرتان می خواهد با شما صحبت کند، مشغول انجام کاری هستید، آن را رها کنید و بعد از تمام شدن حرف هایتان به ادامه کاری که انجام می دادید بپردازید اگر هم کاری که انجام می دهید ضروری است از او بخواهید دقایقی را صبر کند تا کارتان را تمام و بعد شروع به صحبت کردن کنید.
۳ –  هرازگاهی با تکان دادن سر حرف های او را تایید کنید. این کار باعث می شود تا مطمئن شود که به حرف های او گوش می دهید و با اعتماد به نفس بیشتری حرف هایش را ادامه می دهد و از گفت و گو با شما لذت خواهد برد.
۴ –  حرف های همسرتان را قطع نکنید در غیر این صورت، ممکن است:
_ او را عصبانی کنید.
_ رشته کلام از دستش خارج شود.
_ شما متوجه منظور او نشوید و زود قضاوت کنید.
_ بحث شما به نتیجه ای نخواهد رسید.
۵ –  اگر بخشی از حرف های همسرتان را متوجه نشدید همان لحظه به او بگویید که مجددا توضیح بیشتری بدهد.
همچنین : بخوانید  این پسران بچه ننه هستند!!