در این جهان، همواره برای كسانی كه از خطری بهراسند، خطری وجود خواهد داشت.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

برای سفر نوروز ۹۶ ترکیه را ترجیح می دهید یا تایلند؟

برای سفر نوروز ۹۶ ترکیه را ترجیح می دهید یا تایلند؟

ترکیه ,سفر به ترکیه ,تور ترکیه

ترکیه و تایلند دو مکان و انتخاب از میان کشورهای جهان است که همه ساله با حجم استقبال زیادی از مسافران از سراسر دنیا و هم‌میهنان عزیز ما خصوصا در زمان تعطیلات عید و تابستان مواجه می شود و به نوعی پربازدیدترین آنها ترکیه است. بدون شک شما در این کشور می توانید لحظات خوبی را سپری کنید. کشورهای ترکیه و تایلند با وجود اختلافات زیاد از نظر فرهنگی و موقعیت های منطقه ای، سرمایه گذاری درستی در بخش های مختلف خود داشته اند و توانسته اند جایگاه مناسبی را در این عرصه برای خود کسب کنند. در این قسمت از اخبار گردشگری با ادامه مقاله تایلند و ترکیه، دو مقصد بی نظیر نوروزی همراه شما خواهیم بود.

 

این دو کشور با آگاهی کامل از شرایط سالیان اخیر خود به خوبی متوجه شده اند که برای ادامه روند قدرتمند خود در حوزه گردشگری در بازار جهانی و همچنین در صدر ماندن، باید به نیازها و خواسته های گردشگران و میهمانان کشورهای خود به شکل کاملا مناسب و با جزئیاتی توجه کنند و برای آنها خاطرات فراموش نشدنی را رقم بزنند؛ این کار به نوعی باعث شد تا مسافران و توریست های این صنعت همیشه از این دو کشور برای ارائه بهترین خدمات به گردشگران و جهانگردان و احترام به آنها در سطح جهانی یاد کنند.

ترکیه ,سفر به ترکیه ,تور ترکیه

کشورهای تایلند و ترکیه از روش های گوناگونی آن هم به صورت مستقیم و غیر مستقیم به شهروندان خود در مورد احترام به جهانگردان و توریست ها آموزش داده است و اگر به این دو کشور سفر کرده باشید به نوعی شاهد آن بوده اید که شهروندان، توریست ها و مسافرانی که به کشورشان سفر کرده اند را جزء جدایی ناپذیری از خود می دانند و در همه حال به بهترین شکل فرهنگ خود را به آنها معرفی می کنند.

ترکیه ,سفر به ترکیه ,تور ترکیه

در ادامه به معرفی چند مکان دیدنی و پربازدید این دو کشور خواهیم پرداخت تا شما هم کمی با مکان ها و جاذبه های توریستی تایلند و ترکیه آشنا شوید.

از جاذبه های معروف تایلند می توان به مینی سیام اشاره کرد. این شهر کوچک مینیاتوری سومین مدل در نوع خود می باشد و از همه نظر با ۱۰۰ مکانی که از آن ها الگو برداری شده، مطابقت دارد. معروفترین آثار قرار گرفته در این مجموعه معبد های معروف تایلند، برج ایفل، مجسمه آزادی، برج پیزا و تخت جمشید است. بد نیست بدانید که سیام نام قدیم کشور هزار معبد تایلند است.

جاذبه های دیدنی در ترکیه و تایلند از هر نظر زیبا و بی نظیر هستند. بعلاوه امکانات فراهم شده در این دو کشور برای مسافران راحتی و آرامش را توامان هدیه می کنند و فرهنگ بالای تایلند برای خیلی از توریست ها شگفت انگیز است؛ مردمی سخت کوش و پرتلاش با انگیزه های فراشخصی برای پیشرفت تایلند.

همچنین : بخوانید  آزار و اذیت دختران در یک مراسم عجیب +عکس

ترکیه ,سفر به ترکیه ,تور ترکیه

از دیگر جاذبه های دیدنی و زیبای کشور تایلند می توان معبد وانسانگ وارارام را نام برد که مهمترین معبد شهر پاتایا می‌باشد و در نوع خود ساختمانی بسیار مدرن و باشکوه دارد. معماری این معبد ترکیبی از معماری ژاپنی، چینی، هندی، سوئیسی و چند کشور دیگر است. تور تایلند می تواند فرصت خوبی برای شما جهت بازدید از این معبد باشکوه باشد.

در کنار این معبد یک موزه چینی هم قرار دارد که شامل آثار هنری بسیار با ارزش و تاریخی کشور چین می باشد. به یاد داشته باشید که بازدید از این معبد آداب خاصی دارد که رسوم آن تقیبا همچون آداب بازدید از کوه بوداست؛ بازدیدکنندگان معبد باید شانه های‌شان پوشیده باشد و دامن یا شلوار بلند بر تن داشته باشند.

 

ترکیه ,سفر به ترکیه ,تور ترکیه

اکنون به معرفی چند جاذبه مهم دیگر این کشور بسنده می‌کنیم. شما می توانید در مورد هر یک از این مکان ها جستجو کنید تا با هریک از آنها بیشتر آشنا شوید:

  • جزیره مرجان پاتایا
  • خانه مقدس حقیقت
  • معابد سوآن داک
  • پارک آبی پاتایا
  • اکواریوم پاتایا
  • معبد بهارا سینگ

حال بگذارید کمی هم به معرفی جاذبه های توریستی ترکیه، کشور دوست و همسایه بپردازیم؛ کشوری که دارای تاریخی پرفراز و نشیب بوده و فرهنگ های بسیار متنوعی را به خود دیده است.

از جمله محبوب ترین جاذبه های این کشور و معروف ترین آنها که در تور ترکیه می توانید از آنها دیدن کنید، باید به سواحل مدیترانه ای آن اشاره کرد که مکانی بسیار زیبا برای تفریح توریست ها و جهانگردان است. مهمترین و پرگردشگرترین شهر این کشور پهناور نیز همانطور که حتما می دانید، استانبول است.

ترکیه ,سفر به ترکیه ,تور ترکیه

از محبوب ترین شهرهای ساحلی ترکیه هم می توان به آنتالیا اشاره کرد که زیبایی وصف ناپذیری از چشم انداز دریا و ساحل را در اختیار شما قرار می دهد و هارمونی چشم نوازی را از این پدیده زیبا ایجاد می کند.

از مکان های معروف ترکیه، مسجد ایاصوفیه را می توان نام برد. این مکان در زمان قدیم قصر پادشاهی بوده است و امروزه تبدیل به موزه شده است. گنبد این مکان تا چند صد سال پیش بزرگترین گنبد فضای بسته در دنیا بود؛ گفتین است معماری این مکان برگرفته از معماری روم باستان می باشد.

 

ترکیه ,سفر به ترکیه ,تور ترکیه

در آخر تجربه ای که باید حتما کسب کنید، چشیدن از غذاهای خوشمزه کشور ترکیه است. این کشور به نوعی مهد شیرینی های سنتی و غذاهای لذیذ و خوشمزه است؛ غذاهایی که برخلاف قیمت ارزان و دسترسی راحت از بهترین مواد و تازه ترین محصولات آماده و به روش های مخصوصی طبخ می شوند.

ترکیه ,سفر به ترکیه ,تور ترکیه

بد نیست در انتها خاطرنشان کنیم که شما می توانید با مراجعه به دفاتر خدمات هواپیمایی از امروز برنامه خود را برای مسافرت به دو کشور ترکیه یا تایلند بررسی کنید تا نوروز ۹۶ فراموش نشدنی‌ای را تجربه کنید.

منبع:

http://www.malisazman.ir

برای سفر نوروز ۹۶ ترکیه را ترجیح می دهید یا تایلند؟