اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیفون ۵ – ۴ میلیون تومان

بیشتر از یک ماه است که نوسان نرخ ارز همه بازارها را تحت تاثیر قرار داده است، تا آنجا که بسیاری از بازارها کساد شده‌ و هیچ‌گونه خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد. بازار تلفن همراه هم یکی از این بازارهاست که از زمان تشدید نوسانات نرخ ارز راکد شده و کمتر فروشگاهی می‌توان یافت که از میزان خرید و فروش خود رضایت داشته باشد.
فعالان بازار می‌گویند: در حالی که تا یکی دو ماه گذشته روزانه ۳۰ تا ۴۰ دستگاه گوشی می‌فروختند این روزها بیشتر از چهار تا پنج گوشی نمی‌فروشند.

در این میان با وجود افزایش نجومی قیمت گوشی‌های موبایل، جدیدترین محصول اپل که هنوز در بسیاری از بازارهای اروپایی و آمریکایی عرضه نشده، با قیمت چهار میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد. البته گوشی آیفون ۵ از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا چهار میلیون تومان در بازار موجود است.
به گفته فعالان بازار، روز شنبه قیمت این گوشی سه میلیون و ۳۵۰ تا ۳۷۰ هزار تومان بود، اما طی دو سه روز با افزایشی برابر ۶۵۰ هزار تومان مواجه شده است.علاوه بر گوشی آیفون ۵، نسخه‌‌های ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی iPhone 4S به ترتیب با قیمت یک میلیون و ۹۰۰ و دو میلیون و ۲۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که از اوایل هفته قیمت این گوشی‌ ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته
است.
گوشی‌های سامسونگ هم از این افزایش قیمت مستثنی نبودند و بالاترین افزایش قیمت مربوط به گوشی Galaxy SIII بوده که قیمت آن ۲۰۰ هزار تومان بالا رفته و هم‌اکنون به بهای یک میلیون و ۷۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
گوشی Galaxy SII هم که اوایل هفته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید در حال حاضر قیمتی برابر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دارد.
سری گوشی‌های Xperia سونی هم تحت تاثیر این افزایش قیمت‌ها قرار گرفته‌اند. گوشی Xperia Arco S با افزایش ۱۵۰ هزار تومان هم‌اکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
گوشی Xperia Ion هم افزایش ۲۵۰ هزار تومان را تجربه کرد و به نرخ یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در اختیار خریداران قرار دارد.
Xperia S سونی هم با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی، یک میلیون ۲۵۰ هزار تومان عرضه شده است.
در این میان گوشی‌های ال‌جی هم با افزایش زیادی همراه بوده، تا آنجا که گوشی پرادا از یک هفته گذشته با قیمت ۷۵۰ هزار تومان این روزها به بهای ۹۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
گوشی‌های ارزان‌قیمت هم تحت تاثیر قرار گرفته و با قیمتی چند برابر در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.فروشندگان می‌گویند در این شرایط نمی‌توانند به شکل کلی خرید کنند و معمولا روزانه و در صورت داشتن مشتری، اقدام به خرید گوشی می‌کنند و با سود بسیار کمی این گوشی‌ها را به فروش می‌سانند.
از سوی دیگر عمده‌فروشان هم به فروشگاه‌ها جنس نمی‌فروشند، چون نمی‌دانند که تا روز بعد اجناسی را که امروز فروخته‌اند با چه میزان افزایش دوباره خریداری کنند.

همچنین : بخوانید  هفت داستان باور نکردنی در مورد آیفون! + عکس