آیا او (خدا) برای بنده اش کافی نیست؟ (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

این جراحی زیبایی در بین آقایان طرفدار دارد

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btow8A54uDICJwhU.jpg

 

مدت هاست که انواع جراحی زیبایی، از شایع ترین اعمال جراحی در دنیا هستند. در بسیاری از کشورها افراد به امید داشتن چهره ای زیباتر و متفاوت با چهره قبلیشان خود را به تیغ جراحان می سپارند.

جراحی زیبایی اصولا به منظور متناسب ساختن اجزای صورت و طبیعی و زیبا کردن آنها انجام می شود اما این روزها حتی کسانی که چهره طبیعی و متناسبی دارند هم برای اینکه چهره شان شبیه چهره هنرپیشه های معروف شود دست به جراحی زیبایی می زنند. اغلب این مراجعه کنندگان را خانم ها و جوانان تشکیل می دهند اما یک جراحی هست که بیشتر در بین آقایان طرفدار دارد.

منتوپلاستی یا جراحی زیبایی چانه یکی از رو ش های جراحی است که با اینکه مدت ها است تکنیک های انجام آن توسط جراحان شناخته شده است اما اخیرا در بین آقایان طرفدار پیدا کرده است.

در زیبایی شناسی چهره آقایان، داشتن چانه  برجسته و چهارگوش یا به اصطلاح چانه قوی از نشانه های زیبایی است. به همین دلیل اغلب آقایانی که برای منتوپلاستی به جراحان مراجعه می کنند درخواست می کنند که چانه شان به این صورت دربیاید. در بین مراجعه کنندگان جراحان زیبایی هالیوود این روزها بیشتر درخواست ها برای تغییر شکل چانه و فرم دادن آن به صورت چانه های هنرپیشه هایی مثل جرج کلونی، براد پیت و مایکل فارل است.

به همین دلیل این جراحان پروتزهای مختلفی در قالب چانه این هنرپیشه ها تهیه کرده اند و آن را در سایزهای مختلف به مراجعه کننده خود نشان می دهند تا او چانه موردنظرش را انتخاب کند. آنها مزیت این کار را این طور معرفی می کنند که با این روش فرد می تواند تا حدودی تصویر چانه خود بعد از انجام جراحی را حدس بزند. اکثر پروتزهایی که برای جراحی چانه به کار می روند سیلیکونی هستند.

مو به موی جراحی چانه

در جراحی زیبایی چانه برخلاف جراحی زیبایی گونه که می توان آن را گاهی بدون ایمپلنت و فقط با تکنیک های جراحی هم انجام داد، اغلب احتیاج به یک پروتز است. در جراحی های زیبایی چانه، بعد از انتخاب شکل و سایز مناسب ایمپلنت، جراح از طریق یک برش ظریف از زیر چانه، آن را روی استخوان فک و در زیر پوست و بافت عضلانی صورت قرار می دهد.

پروتزهای سیلیکونی که معمولا به صورت نعل اسبی هستند به وسیله یک بخیه در وسط چانه و به استخوان محکم می شوند تا بعد از انجام جراحی از جای خود تکان نخورند و فرم چانه تغییر نکند. در بعضی روش های جراحی، برش از داخل دهان و در طول لب پایینی انجام می شود و در این روش با استفاده از بخیه های قابل جذب، دیگر نیازی به مراجعه مجدد بعد از چند روز برای خارج کردن بخیه نیست.

همچنین : بخوانید  چکار کنم که خواستگار خوب برام پیدا بشه ؟ روش جذب خواستگار

بعد از انجام جراحی که معمولا بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، چانه بانداژ می شود تا بیمار احساس ناراحتی کمتری کند و همچنین از میزان تورم و التهاب کاسته شود. تنها مزیت منتوپلاستی نسبت به جراحی های زیبایی دیگر این است که احتمال برگشت پذیری این جراحی بالاتر است و مدتی بعد از این جراحی افراد می توانند با انجام یک جراحی دیگر پروتز را به راحتی خارج کنند.

اگر چه ممکن است در این جراحی مجدد آثار زخم و التهاب باعث شوند تا چانه فرد دقیقا به صورت فرم قبلی خود در نیاید. با این همه نکته ای که در مورد تمام موارد جراحی زیبایی مشترک است، این است که اغلب درخواست کنندگان این اعمال جراحی احساس عدم رضایت از شکل ظاهری خود را دارند و این مساله می تواند ریشه های روانی داشته باشد که شاید بتوان بدون انجام جراحی و صرفا با مشاوره آن را برطرف کرد.

عوارض جراحی چانه

منتوپلاستی با اینکه جراحی ساده و بی عارضه ای به نظر می رسد اما در هر حال خطرات خاص جراحی های زیبایی را دارد. بیهوشی، عفونت های بعد از عمل، قرار گرفتن نامناسب پروتز،التهاب شدید در محل عمل وا ز همه  مهم تر نارضایتی احتمالی بیمار از فرم جدید چانه اش جزو این عوارض هستند. به غیر از این ها ممکن است تا چند روز بیمار در محل جراحی احساس درد و ناراحتی کند و همچنین تا مدتی در لبخند زدن و حتی حرف زدن مشکل داشته باشد.

این مشکل در صورت استفاده از پروتزهای بزرگ و نامتناسب با اجزای صورت بیشتر به وجود می آید. بعد از انجام منتوپلاستی فرد باید تا مدت ها فعالیتش را محدود کرده و از تکان های شدید سر و صورت پرهیز کند. رعایت موارد خاص در موقع غذا خوردن و همچنین بهداشت دهان و دندان از شرایط لازم برای جراحی چانه است.

 

منبع:سیمرغ